Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke lengre enn til Windows loading


Anbefalte innlegg

Hei

 

Først må jeg få si at ja, jeg har leita rundt om i guiden her på forumet, men har så langt ikke funnet noe svar på problemet mitt.

 

Jeg har i kveld oppdatert pc'n med nytt hovedkort, skjermkort, minne og CPU. Når jeg starter opp går alt fint, og jeg kommer til bildet hvor pc'n "loader" eller hva jeg skal kalle det. Deretter blir skjermen svart et øyeblikk for deretter og gå til skjermen der man kan velge hvordan man vil starte pc'n. Altså sikkerhetsmodus, på vanlig måte eller med siste kjente konfigurasjoner.

 

Jeg kan også komme inn i BIOS, men der vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre i og med at jeg ikke vet hva feilen er.

 

Jeg bruker jo min gamle harddisk med Windows XP. Jeg har prøvd å endre innstillingene for harddisken i Bios uten å komme noen vei.

 

Jeg vil egentlig ha Windows 7, men hvordan gjør jeg det når XP ligger inne fra før. Kan jeg fjerne XP fra bios?

 

Mulig jeg virker dum nå, men her har jeg ikke peiling :p

 

Edit: Hvis dette ikke går, kan jeg innstallere Windows 7 "over" XP? Dette ser jeg for meg kan medføre en hel haug av problemer.

Endret av Downhill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Xp installasjon er ikke så rå på å kjenne igjen ett hav av nye komponenter i ett jafs.

Det går nok an å rydde an å få an til å starte å fungere greit men det krever noe kunnskap og ikke minst tid.

 

Anbefaler deg å gjøre følgende.

 

1. Kjøp deg en ny disk.

2. kjøp deg ett usb hardisk kabinett som har samme interface inni som din gamle disk..(Ta med disken til datasjappa og spør om usb kabinett til an)

3. Kjøp og instaler win7 eller lignende på ny hardisk.

4. Monter din gamle disk inni kabinettet og koble til med usb kabel til din nå fungerende pc, kopier filer du vil ha inn på ny disk.

5. Når det er ferdig tar du vekk usb disken og legger den tilside og har liggende som en ekstra backup,

 

Lykke til :-)

Endret av knut71
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...