Gå til innhold

ASUS U500vz


t-vs

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med min maskin men ved høy belastning kan viftestøy være irriterende hvis du ikke bruker hodetelefoner.

 

Windows 8 har jeg ingen problemer med, du bruker litt tid på å venne deg til metro men etter det funker det like bra om ikke bedre enn startmenyen fra Windows 7.

 

Skulle det være noe du lurer på er det bare å spørre.

Lenke til kommentar

Hvor mye betalte du og var den verd det?

Hva er det tyngste spillet du har prøvd og taklet den det bra i full oppløsning?

Blir den varm ved vanlig bruk når den står på en myk overflate som i fanget?

 

På forhånd takk! :)

 

Ellers: Noen som har sett noe til variantene med ulik harddiskkonfigurasjon (SSD + RPM disk)

Lenke til kommentar

Touch-versjonen kommer i februar, og koster bare noen hundringser mer:

http://www.komplett....aspx?sku=770948

 

Litt motstridende info på denne. I tittelfeltet står det 2x128GB SSD, mens det i spesifkasjonene nede på siden kun står 1x128 GB. Forventer at 2x128 er det riktige.

 

På jakt etter en PC for fotoredigering begynner denne å friste. Ikke minst med tanke på IPS-skjermen som vel skal være det beste man får i dag med tanke på fargerom, er det ikke slik?

 

Ulempen er selvsagt alle testene som forteller om mye viftestøy, selv på moderate oppgaver. Stemmer dette? Suser PC´en under vanlige oppgaver som surfing og tekstbehanding? I såfall er det skuffende. At det suser ved bruk av spill, fotoshop og andre tyngre programmer er noe man forventer.

 

Synes også det er skuffende at den leveres uten CD/DVD-rom. Dette er visstnok noe som leveres i andre land.

 

Til en pris på 14k synes jeg man burde fått med CD/DVD og en PC som var stillegående ved normal drift.,

 

Utover dette er nok dette virker dette å være en helt rå PC. Den knuser vel alt som er på hastighet mener jeg å ha lest.

 

Er det anbefalt å vente på touch-skjermen? Vil anta at man får utnytta Windows 8 på en helt annen måte..... Vil skjermkvaliteten være like god på touchskjermen?

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Jo det suser endel selv med vanlig netsurfing. Men det suser suser ikke så utrolig ved spilling. Ganske jevn susing uansett. Jeg glemmer liksom at det suser etter en stund. Min har 2 ssd'er på 128 gb hver. Skjermen er nydelig. Og maskinen er sykt kjapp. Men vurderer og selge/bytte imot en ren gaming pc.

 

Enn hvis man lukker igjen lokket og maskina går i dvale? Jeg forventer at viftene holder kjeft da? Hvis ikke er det totalt uaktuelt å kjøpe denne.

Lenke til kommentar

Føler denne blir for mye eple-aktig, dvs 40% av prisen er for design/utseende, kun 60% for faktisk maskinvare/ytelse.

 

Hadde prisen vært ihvertfall under 10 laken så hadde den vært svært aktuell.

 

Må vel si meg litt enig i denne. Håpet den skulle komme på kampanje i romjula, men ikke enn så lenge. 13-tommeren er dog på tilbud med en rabatt på 1000 kroner bl.a. hos komplett.

 

IPS-skjermen drar jo helt klart prisen opp.

 

Men for å forsvare en pris på 14 K bør den hatt 12 GB minne, mindre viftestøy, CD/DVD-rom og bytt ut den ene 128GB SSD harddisken med en 750GB/1TB Snurredisk.

 

Ser ikke bort fra at jeg likevel kjøper denne, men da er det i hovedsak pga skjermen da jeg skal drive en hel del med fotoredigering, selv om prisen ikke kan forsvares.

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

På denne siden ligger det triks for å fjerne viftestøyen: http://forum.notebookreview.com/asus-reviews-owners-lounges/695704-asus-u500vz-ux51vz-owners-lounge-43.html

 

Re: ASUS U500vz/UX51vz Owners' Lounge!

Fan noise workaround: The Notebook Fan Control utility is now able to fully silence the UX51VZA fans, without the intermittent starting up of the fans that plagued previous attempts. The solution is still a bit of a hack and comes at the expense of 1% of CPU utilization due to frequent polling, but it does seem to work!

I am running it now and so far everything seems good. Temps approach 50C with Chrome, Explorer, and a Graph program running, fans at 0% and room temp at ~19.5C. This is just for 15 mins so far, but it does look like a CPU threshold near 55C or maybe slightly above should be able to maintain complete silence. I'm stoked.

Look here on the computerbase forum. The download link is on the first page and the UX51VZA configuration file is included.

//edit:// Also after extended time on the laptop (plugged in), running a word processor, stats program, Explorer, and using Chrome to play music over the internet, everything was peachy. At a 55C threshold for the minimum fan speed, it never kicked in. The laptop body now feels lukewarm, as expected, which is actually pleasant this time of year, and certainly not cause for concern IMO.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...