Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min bmw starter ikke, sier bare klikkklikk


Prinzn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd og ladet batteriet? Instrumentlys pleier å lyse, samt muligens hovedlys også, men så sier det klikk. Jeg har vært borti det selv. Jeg dytta min igang, og da gikk den som bare det, kjørte i 20-30 min, stoppet den og startet uten problemer igjen :)

Lenke til kommentar

har du prøvd å slå på starteren?

en vrir om nøkkelen, mens en tar en stor fastnøkkel og slår på siden av starteren.

Dette er noe jeg ikke har prøvd ennda.. har ikke blitt tid til så mye, da det har vert en travel helg. Har fått hørt fra flere at det er noejeg burde prøve, så det blir vell neste gang jeg skal hjem. Har du noe peiling på hva motoren såm står i heter så jeg kansje finner en tegning av motoren der jeg startmotoren, fikk høre at det var veldig vrient og komme til.

Lenke til kommentar

Kan være dårlige kabler eller løse kabler til motoren. Vært borti akkurat det samme der symptomene var delvis lik både dårlig dynamo, dårlig batteri og dårlig starter, med det var dårlig jording til motoren som var problemet. Kanskje ikke det mest sannsynlige, men det enkleste å både sjekke og fikse :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg hadde lignende problem på min 520 92 modell etter at jeg hadde fiklet med sikringene. Kan være greit å sjekke om alle sikringene er hele og at ikke klikkingen kommer fra et av releene som står i sikringsboksen.

\

hvor er det jeg finner sikringsboksen? eneste sikkringene jeg har funnet er de som er i bagasjerommet på høyre side, bak ett lite deksel, var ett langt stag med mange sikkringer i. er det flere plasser det kan være ?

Lenke til kommentar

\

hvor er det jeg finner sikringsboksen? eneste sikkringene jeg har funnet er de som er i bagasjerommet på høyre side, bak ett lite deksel, var ett langt stag med mange sikkringer i. er det flere plasser det kan være ?

Har du en manual eller lignende? Der pleier plassering av sikringene å stå, samt størrelsen på sikringen og hva de går til.

Lenke til kommentar

Det er en sikringsboks i motorrommet også, rett forran føreren. Du må ta av et deksel for å komme til.

 

Helt nederst til høyre på dette bildet:

 

a>

 

Sjekket boksene, er to like bokser på bilen, forran føreren og forran passasjen, inne i boksene var det ett slags filter, mest sannsynlig for å rense luften inn i cupeen. Kan det være under denne luftboksen da kansje ?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 5 uker senere...

Feilen var dynamoen. plukket av dynamoen, åpnet den og "vasket" den. Den va full av blad,sand, og ellers alt mulig drit. plokket så ut børstene og presset dem litt inn og ut, for å se om fjærene fungerte, det gjorde de. satte alt på plass, og etter det fungerte den. Kan jo kansje ha vert overleding pga all skiten?..

 

Takk for alle svar!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...