Gå til innhold

[Løst] Regionfri BD-spiller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestill Oppo BDP-103 fra Amazon.com. Amazon momser for deg, og leverer på døren, hjemme eller hvor du jobber. Bare legg den i handlekurven, og kjør kjøps prosedyre, rett før du godtar så får du ferdig momset pris i NOK med frakt og alt.

Den bare bytter du strømkabel på så fungerer den fint her.

 

 

Så bestiller du en chip fra bluraychip.dk (søk for å få det riktig). Helt trygg butikk, handlet flere fra ham.

 

Du får ingen BD spiller ferdig sonefri, da hadde Oppoen vært det fra fabrikk.

Den sonechipen er enkel å sette inn, og har ingen problem med firmware oppgraderinger.

 

Bonusen er også at du får den beste BD spilleren penger kan kjøpe. Enkelte andre har bedre analog del, men de har akuratt samme innmat som Oppoen ellers, bare kikk på Electrokompaniets BD spiller, Oppo med bedre analog del. Det siste trenger man ikke hvis man kjører HDMI til forsterker. Eller har meget høye krav.

 

Du kan også sjekke avforum.no's bruktmarked for brukte spillere, BDP-103 er helt ny, og enkelte bytter ut BDP-83 eller BDP-93 for den, og selger den gamle. Min bror har BDP-83 enda, som er 3 år gammel, og har fortsatt ingen problemer med disker, da Oppo enda støtter nye firmware for dem.

 

 

EDIT: Du får også kjøpt Oppo her hjemme, men som regel 1000,- eller mer, inkludert sonefrichipen

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Ja, okei, da får jeg bare ha to stykker i stedet. Takk for hjelpen :)

 

Ikke helt. En standard Amerikansk spiller støtter ikke 230v nettet vi har her i Norge.

Da må du ha en trafo ved siden av som gjør om til 110v: http://www.clasohlson.com/no/Mellomtransformator/Pr363534000

 

Sjekk at spilleren bruker mindre enn 50w, helst en del mindre for å ikke overbelaste trafoen for mye. Anbefaler en BD spiller som bruker rundt 30W da VA og Watt ikke alltid stemmer 1:1, BD spilleren er ingen fast last. Anbefaler en trafo på 100VA, da er du trygg. Det er bare å søke så finner du den lett, Clas har den ikke lenger ser det ut til.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Spiller av DVD og BD fra PS3. Vil du si jeg merke mye på bildekvalitet ved å bytte til Oppo ?

Har en grei 55" TV fra Samsung.

 

Ja.

 

PS3 har vært god på blu-ray, slik alle BD spillere er. Men ikke veldig bra på DVD oppskalering. Oppoen har verdens beste videochip. Det er test av spilleren i siste Lyd & Bilde, og det er en grunn til at de kaller den den beste BD spilleren noensinne.

 

Det har skjedd mye på BD fronten siden PS3 kom i 2006. Og etter min bekjentskap så har vel ikke Sony gjort noe med softwaren for avspilling av BD siden 2008 eller noe slikt. Da tenker jeg ikke fiks for vanskelige plater osv.

Lenke til kommentar

Ja.

 

PS3 har vært god på blu-ray, slik alle BD spillere er. Men ikke veldig bra på DVD oppskalering. Oppoen har verdens beste videochip. Det er test av spilleren i siste Lyd & Bilde, og det er en grunn til at de kaller den den beste BD spilleren noensinne.

 

Det har skjedd mye på BD fronten siden PS3 kom i 2006. Og etter min bekjentskap så har vel ikke Sony gjort noe med softwaren for avspilling av BD siden 2008 eller noe slikt. Da tenker jeg ikke fiks for vanskelige plater osv.

Oki. Takk for svar.

Har bestilt en "region free" Oppo BDP-103 fra Bombay Electronics :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...