Gå til innhold

Anmeldelse: Need for Speed: Most Wanted (PS3)


Anbefalte innlegg

Hvordan kan man si at det ikke er såkalt gummistrikk? Det er kanskje ikke det når man kjører rundt på måfå, men er du i et race og ligger i 300, skal du nok ikke bli forundret om plutselig en annen bil eller en politibil suser forbi deg. Det er nå min erfaring.

 

Vil påstå at det er ganske drøy gummistrikk på dette spillet, pga de såkalte takedowns man kan gjøre. Hvis du moser en bil inn i midtrabatten så "respawner" den 3 sekunder senere i full fart og tar deg kjapt igjen. Hvis du derimot gjør et forsøk på å redde bilen med bruk av *gisp* bremsen eller liknende så taper du mye mer tid enn om du bare smeller i veggen og venter på ekstraliv. Beste eksempelet er hvis du moser en annen bil ut i veggen og får en skrens. Innen du har rettet opp skrensen har karen du moste i veggen respawnet og rast forbi deg. Det føles utrolig lite tilfredsstillende når du blir straffet for å ta ut folk, når du samtidig blir oppfordret til å gjøre nettopp dette.

 

En annen ting er alle checkpointsene man må kjøre forbi i gjennom løpet. Det gjør muligheten for eksperimentering med ruten veldig begrenset, og skulle du bomme på et av dem må du skyndte deg å mose bilen i veggen så du respawner der du skal. Hvis ikke kan du forvente deg en lang kjøretur tilbake igjen for å hente opp dette punktet...

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel Desverre så skjønner heller ikke jeg hvordan dette spillet kan få 8/10

 

La det være sagt spillet ser meget bra ut. Bilene er morsomme å kjøre og de går fort hopper langt og drifter massivt når man lærer bilene å kjenne..MEN selve most wanted modusen er utrolig kort..og regelrett ikke så veldig stilig...du tjener poeng og ved visse nivåer låser du opp retten til å kjøre mot en av byens mest wanted for å vinne deres biler.

 

Når du så vinner en bil eller finner en bil i byen må de alle kjøres i min 5 løp for å unlocke eksakt samme upgrades til alle bilene.

 

Dette spillet er uheldigvis som en dårlig DLC til burnout paradise..

 

Hvis du tenker på å kjøpe dette spillet SPAR dine penger og skaff deg burnout paradise i stedet som gjør alt dette spillet gjør og en utrolig masse mer på en mye bedre måte!

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Oppdatering: Spillet blir bare dårligere for hvert løp jeg spiller. Begynner å bli så mange små irritasjonsmoment at jeg kunne laget en god liste men det får bli til en annen gang.

 

Karakter: 4/10

Top tip: AVOID

 

Kan vel kanskje moderere meg littegrann, alltid fint med innlegg skrevet i ragemode :p

 

6/10 da, mulig det blir bedre om man har kompiser som også spiller som man kan konkurrere mot?

 

Spør igjen, noe som har lyst til å dele origin info for å sammenlikne tider og slikt? :tease:

Endret av HaakonNordengen
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Her var en god del hating fra mange av dere som kommenterte og det var leit. Haters gonna' hate.

 

Enig i at det er et minus at man ikke får velge farge på bilen, man rullerer mellom bilenes originalfarger ved å kjøre gjennom reparasjonsverkstedene. Akkurat dèt kunne vært gjort noe med.

 

Forøvrig synes jeg det er helt greit at bilenes utseende ikke kan moddes, de fleste sportsbiler ser faktisk best ut slik de er når de forlater fabrikken, ikke når de er moddet til fjortis-perversjoner av seg selv.

 

Most Wanted (2005) var regnet som bra på den tida det kom ut, rundet spillet selv 2 ganger og jeg syntes også at det var et bra spill da. Men når jeg ser tilbake på det nå, er det ikke noe spesielt i forhold til dagens standard hva angår kjørefølelse og styring. Og når det gjaldt selve moddingen: Bredde-bodykits på en bil man ikke kunne utvide dekkbredden på er faktisk ikke noe spesielt tøft å se til (i etterfølgeren Carbon kunne man i det minste utvide dekkbredden om man valgte fantasi-felgene); mange av bilene liknet dessverre kasser på kjerrehjul som en følge av nettopp det når de var moddet til det "ultimate". For ikke å snakke om at brorparten av de 15 karakterene på Svartelista for det meste bidro til mer fjortis-faktor enn nødvendig og førte til et "lizzom-kult" Fast&Furious-univers man i ettertid ser man kunne vært foruten.

 

"EA gjorde en feil ved å la Burnout-utvikleren Criterion Games ta over NFS-serien"...

 

...Er det dessverre en del folk som synes. Det er jeg sterkt uenig i. Jeg spiller mye heller et NFS i Burnout-stil enn de (for det meste) OK/midt-på-treet titlene Black Box har kommet med. Det var faktisk på høy tid å gi stafettpinnen videre.

 

NFS Hot Pursuit 2010 var et over gjennomsnittlig NFS, det synes jeg også dette er.

 

Criterion Games har til nå gjort bra ting med NFS. Dette teamet er IMHO faktisk noen av de beste på nettopp arkade-bilspill, de har en magic touch som Black Box dessverre aldri hadde.

Lenke til kommentar

Her var en god del hating fra mange av dere som kommenterte og det var leit. Haters gonna' hate.

Lovers gonna love ...

 

 

...når jeg ser tilbake på det nå, er det ikke noe spesielt i forhold til dagens standard hva angår kjørefølelse og styring.

Most Wanted anno 2005 sin kjørefølelse og styring er langt over Most Wanted anno 2012 sin Ridge Racer- flørt.

Dèt sagt så syntes jeg ikke siste Hot Pursuit var så galt, selv med Ridge Racer driftinga.

Lenke til kommentar

Lovers gonna love ..

Er ingen 'lover' av spillet, så bra er det ikke - men det er langt bedre enn hva enkelte kommentarer (inklusivt dine) her skal ha det til.

Most Wanted anno 2005 sin kjørefølelse og styring er langt over Most Wanted anno 2012 sin Ridge Racer- flørt.Dèt sagt så syntes jeg ikke siste Hot Pursuit var så galt, selv med Ridge Racer driftinga.

Deg om det. Vel, når du sammenligner styringen med Ridge Racer, er det kanskje ikke så rart du ikke liker spillet? Det er du i din fulle rett til, men ut av dette:

Takk og lov for demoer! Jeg hadde tenkt å liste opp en drøss av punkter som gjorde at demoen var en tragisk opplevelse, men jeg orker ikke.

Synd. En blanding av det dårligste fra NFS- serien og det dårligste fra Burnout- serien (Paradise).

...Kan man godt se du igrunnen bare lirer av deg noen nedlatende strofer om spillet og that's it.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Noe som slår meg - når jeg ser gameplay-videoer (YouTube f.eks.) og selv går down the memory lane; jeg har Most Wanted '05 fortsatt liggende i samlingen min - er at faktisk styringen og kjørefølelsen i nettopp '05-utgaven er mer tam, mer steril, mer Ridge Racer enn hva '12-utgaven er. Kan slettes ikke se at det er omvendt - slik du StorPeder skal ha det til.

 

Smaken er som baken, noen vil alltids foretrekke det originale Most Wanted. Men for meg representerer MW '12 fremgang - ikke tilbakegang - i forhold til MW '05.

Lenke til kommentar

Smaken er som baken, noen vil alltids foretrekke det originale Most Wanted. Men for meg representerer MW '12 fremgang - ikke tilbakegang - i forhold til MW '05.

 

Hva er det spesifikt du liker med MW12 over MW5?

 

Kjørefølelsen er festligere på 12 det er jeg enig i, men jeg misliker at trafikk er tilnærmet udødelig og du knuser, for så å bli satt tilbake rett bak alle andre. Problemet kommer når du plutselig krasjer uten å knuse, da havner du sykt langt bak!

 

Storymode i MW12 suger. Den varer i noen timer, og det eneste du gjør er å kjøre 6 løp med forskjellige biler og unlocke de samme delene om igjen og om igjen. Av og til får du kjøre mot en Most Wanted sjåfør, men de er patetisk dårlige og krasjer over alt. Når du har blitt Most Wanted er det ikke mye mer å ta seg til. Du kan forsøke å finne resten av bilene, og kjøre 6 løp med hver for å unlocke de samme delene IGJEN, ellers så kan du spille multiplayer:

 

Multiplayer er totalt kaos. Man kjører til et gathering point, og plutselig starter et eller annet form for løp. Man blir ikke satt i et grid eller noe, bare kjør den retningen pilen peker.

Lenke til kommentar

*snip*

For det første liker jeg at de er blitt kvitt plastikkrakett-stylingen ifra '05. Spesielt mtp. at fantasi-bodykitene fra '05 var nettopp fri fantasi og ofte smakløse.

 

Hva skal man så med storymode i bilspill? De fleste storymodes i bilspill blir så tåpelige at man like godt kan kvitte seg med de. "Storymode" i MW '12 suger ikke - det har ingen story - end of story.

 

Enig med deg hva AI angår - forøvrig et kjent fenomen i de fleste arkade-bilspill at AI ikke er særlig smart og må kompenseres med gummistrikk-magi i kjent formular - MW '12 skiller seg ikke positivt eller negativt fra mengden.

 

Mod'ene fungerer greit slik de er, man har det nødvendige for å gjøre bilen sin kjapp nok. Ser det ikke som negativt at man må kjøre og vinne løp for å låse opp mod'ene til hver enkelt bil heller - men savner mer variasjon i løpene.

 

 

Lenke til kommentar

Problemet sånn jeg ser det er at det rett og slett er for lite å ta seg til i MW12. Kjøre fra politi så lenge man greier kan være festlig nok, men det er vanskelig å ikke miste dem og da avslutte jakten. Dette var også et problem i MW05. Ender med at man kjører i 50kph med veyronen sin for at lusekjørerne skal holde følge :(

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Etter å ha prøvd dette spillet et par timer nå syns jeg kommentarene her er rettferdige, om ikke litt for snille med spillet.

Det jeg liker med MW12 er at bilene er morsomme å kjøre, fartsfølelsen er til stede, og det er en flott online-modus.

Det jeg ikke liker med spillet er alt dette:

  • Grensesnittet er vanvittig tregt og lite responsivt, det er uholdbart at jeg må vente i 5 sekunder før jeg kan begynne å lete meg frem til neste løp.
  • Lastetidene er for lange for at spillet ligger på SSD. Det burde være 2 sekunder lastetid og 3 sekunder nedtelling før jeg får prøvd på nytt, ikke 5 sekunder lastetid og 5-10 sekunder med "awesome unskippable cutscene."
  • Kræsjer du en gang på et medium eller hard løp er du pent nødt til å restarte løpet.
  • Hver gang du kræsjer må du se en cutscene der du mister ALL kontroll i flere sekunder, som om spillet gnir det i ansiktet ditt at det er din skyld at en tilfeldig bil plutselig spretter frem, i et spill der med så mange tilfeldigheter burde du ikke straffes så voldsomt for å være uheldig!
  • Det er en eller annen form for FXAA implementert, men den klarer ikke ta noen av kantene i nærheten av kameraet og får alle gjerder til å flimre. Hva i alle dager er poenget?
  • Enorme mengder støv virvles opp av andre biler som gjør det umulig å se noe som helst foran deg. Kartet er for lite og det er for vanskelig å se hvor du skal kjøre, dette betyr at du må være synsk for å klare et løp i single-player på første forsøk.
  • HUDet mangler et scoreboard som forteller meg hvordan jeg ligger an mot konkurrentene, dette var på plass i MW05 og det er ingen god grunn til å fjerne dette.
  • På samme måte er det heller ikke "Pursuit Breakers" som det var i MW05, hvorfor fjerner man slikt?
  • På et eller annet vis har de klart å overgå bruken BF3s bruk av Bloom, kjører du mot sola ser du knapt veien og noen av bilene, og kartet er ubrukelig.
  • Kjører du inn i en veisperring av politiet er det full stopp, uansett hvor du treffer bilene og hvor fort du kjører. I MW05 kunne du kjøre inn i bagasjerommet og miste betydelig mindre fart enn om du kjørte inn i fronten (med motoren,) det er ingen grunn til å fjerne dette heller.
  • Til sammenligning klarer AIen å ploge seg rett gjennom de samme stillestående politibilene uten å miste noe fart, da foretrekker jeg faktisk rubber-band AI.

Jeg har virkelig lyst til å like spillet, men det er så mange uforståelige, og enda flere idiotiske designvalg at det er helt umulig å like det.

 

Yup. I raged.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

(...)

Jeg har virkelig lyst til å like spillet, men det er så mange uforståelige, og enda flere idiotiske designvalg at det er helt umulig å like det.

 

Yup. I raged.

Kunne ikke vært mer enig, selv om det er mye du ikke nevner (som den totalt ubrukelige singleplayer"historien")

 

Anbefaler at du ligger langt unna online multiplayer hvis du er glad i spillmaskinen din...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...