Gå til innhold

Mus/tastatur er fy-fy i usb 3.0 port?


Anbefalte innlegg

Har kikket litt på diverse pdf hovedkort-manualer i forbindellse med mulig nyinnkjøp og snublet over spørsmålstillinga vedr. overskriften

 

I en Asus manual står det:

 

"DO NOT connect a keyboard / mouse to any USB 3.0 port when installing Windows operating system." osv.

 

(klikk/forstørr)

post-10740-0-49378500-1352150645_thumb.png

 

 

I Asrock manual om samme type hk, står det ikke noe om dette og de har til overmål plassert usb3 under PS/2 kontakten:

 

(klikk/forstørr)

post-10740-0-25404600-1352150938_thumb.png

 

Er ikke det å be om trøbbel? (hvis den første påstanden (asus) er riktig?

 

Jeg vedder ei månedslønn på at folk flest vil koble mus eller tastatur i de blå usb3.0 portene

 

Noen som har erfaring eller mer kunnskap om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I såfall kan man vel trygt påstå det var en designer-blemme av Asrock mht. til plasseringen av usb3? Som jeg sa, 99% kommer intuitivt å putte musa eller tastaturet inn rett under PS/2 i forbindelse med bygging av pc'n

 

For Asus sin del ser man at usb3 er lokalisert lenger ned (under e-sata) alikevel ser de seg "forpliktet" til å opplyse om issuet. Bra!

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

PC-bygging er alt for lett for tiden uansett.

Litt trøbbel, feilsøking og utfordringer gir ekstra lærdom. ^^

 

Neida, men slik er det gjerne ofte om man skal velge seg et billig-merke. :)

 

Edit: Det kan dog hende at det fungerer om man kjøper Windows 7 i dag (eller kanskje windows 8). For i dag så vil jeg egentlig anta at du får en plate med ferdig installert service-pack, som i teorien kan gjøre at USB 3.0 fungerer ut av boksen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...