Gå til innhold

STRØMFORSKYNING


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-11 23:42, jossa skrev:

hvis du har en psu fra før av kan du bare gjøre som meg(og mange andre på forumet) bytte ut vifta i psuen med en stille vifte




(lurt ettersom: stille = dyrt)(hvis du skal ha den ferdig laget)


 

lodder man da?, eller kan man bruke en god gammeldags sukkerbit....

Lenke til kommentar

Kjøp noisekiller fra Geto til 160,- fritt tilsendt. Mitt HX08 ble svært så stille etterpå. Og det er ikke _de_ strømforsyningene som er mest kjent for stillhet....

 

På denne måten får du et stille PSU som kjøler etter behov. Det _er_ litt billigere enn et nytt PSU til 1000 - lappen.

Lenke til kommentar

har en cwt 300 som jeg bytta vifte på til len papst 19db.

Den er stille den. Inni strømforsyninga var det ferdig kontakt så det var veldig enkelt å skifte.

Løsnet 4 skruer å toppen slik at jeg fikk bort dekselet på psu.

Løsnet vifta som satt i med 4 skruer.

dro ut vifta og fikk løsna den fra kontakta.

Satte i ny vifte samme vei som den originale. Satte i kontakta og brukte noen strips på å legge ledningen riktig slik at den ikke tok borti noe ok ikke kom i veien for luftstømmen.

 

Ps. det om har den mest irriterende lyden nå er faktisk skjermen.

Lenke til kommentar

Vær litt fingernem og modifiser strømforsyningen selv. Sørg for god lufting av de varme delene. Bare kobl ut vifta, og ha godt med luftehull eller en åpen strømforsyning.

 

Litt ekstremt eksempel:

En jeg kjenner loddet ut spenningsregulatorene (De som er festet til kjøleribbene) og satte dem på forlengete ledninger sånn at de sto montert på en kjøleribbe på baksiden av kabinettet, med ledninger inn til der de egentlig skulle stå. Det har funket helt fint i over ett år nå.

Lenke til kommentar

Quote:


lodder man da?, eller kan man bruke en god gammeldags sukkerbit....


 

 

 

anbefaler lodding ettersom lednngene "kan" skli ut av sukkerbiten og kortslutte psue'n (ikke :razz: bra)(isoler godt og forsvarlig etter loddinga)

 

[ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-02-12 15:37 ]

Lenke til kommentar

Quote:


hva om man ikke har sukkerbit? KAn man ikke bare bruke enn sånn derre "dingse-dangs" til å klemme isammen to ledninger?


 

en "dingse-dangs"? hehe, årets beste betegnelse. :grin:

 

Quote:


On 2002-02-12 10:39, yummy skrev:

Kjøp noisekiller fra Geto til 160,- fritt tilsendt. Mitt HX08 ble svært så stille etterpå. Og det er ikke _de_ strømforsyningene som er mest kjent for stillhet....


 

hm.. vet ikke med ditt kabinett, men mitt hx08 kom med 300w psu med noise killer som standard.

Lenke til kommentar

Quote:


hm.. vet ikke med ditt kabinett, men mitt hx08 kom med 300w psu med noise killer som standard.


 

Jo takk, det skal du få meg til å tro! Mitt var også med "noisekiller". Bare så synd at den noisekillingen var å drepe all annen lyd!

Jeg monterte inn noisekiller og det ble stilt. De mest lønnsomme 160 spenn jeg har brukt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...