Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

hjelp! jeg får ikke bilde på skjermen!


Anbefalte innlegg

Hjelp! jeg får ikke noe bilde på skjermen.

 

Jeg skulle installere en vifte og siden jeg ikke hadde flere 3 pins på hovedkortet, tok jeg og koblet en moleks til sekspin rett i strømforsyninga, jeg koblet den videre på en 3 pins vifte adapter.

 

(ps. jeg vet at molex til skespin kabelen egentlig er til skjerm kortet nå)

 

når jeg skulle starte pcen etter at jeg var ferdig med og kople, ville den bare starte i et halvt sekund.

Jeg tok ut denne kabelen og prøvde og starte pecen på nytt, nå ville den starte men jeg får ikke noe bilde på skjermen.

 

Jeg har testet grafikkkort og ram i en annen pc og disse komponentene fungerer

 

Takk på forhånd.

Eirik L

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har strømforsyningen en innebygget sikring som kan ha gått? Hvis ikke:

 

Jeg ville forsøkt å trekke ut alt av kabler til strømforsyningen og la den hvile en times tid (slik at kondensatorene får «summet» seg). Deretter koblet opp alt på nytt (harddisker, vifter etc.), men først kun essensielle komponenter som er nødvendig for å starte maskinen og få bilde på skjermen (har du f.eks. innebygget skjermkort så bruk det, og ikke et skjermkort på en PCI-kontakt). Plugg strømforsyningen i veggen helt til sist.

 

Fungerer maskinen nå kan du koble til ett og ett komponent og starte maskinen for hver gang (koble gjerne til de mest energikrevende komponentene først). Hvis noe slutter å virke i prosessen så har du enten overbelastet PSU-en eller funnet et komponent med en feil som får PSU-en til å streike.

Lenke til kommentar

Jeg har nå prøvd å starte pcen med bare ram, harddisk og hovedkortet plugget i , den ville bare starte i et halvt sekund nå og, men den ville bare starte i et halvt sekund den første gangen jeg prøvde å skru på. Den reagerte altså bare den første gangen.

Jeg prøvde å jump starte psu'en og den funket fint.

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...