Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bandasjetape mot uvane


2DG

Anbefalte innlegg

Jeg snurret nettopp litt bandasjetape om tomlene mine med håpet om at jeg skal avvende meg en uvane jeg har hatt siden jeg var liten.

 

Når jeg ikke har noe som helst å gjøre; bilkjøring, møter, mens det er stille på jobb, så ender jeg ofte opp med å rive hud fra sidene på tomlene mine. av og til så mye at jeg blør litt, og av og til bruker jeg munnen til å rive løst litt.

Det høres kanskje vondt ut, men dette er ikke særlig vondt. jeg legger merke til det når jeg vasker hendene og det kommer såpe i sårene.

 

Men til spørsmålet jeg tenkt å stille dere. Tror dere dette kommer til å hjelpe meg med å vende meg av denne uvanen (eller kall det tvangshandlinger om du vil).Jeg legger enda merke til at jeg skraper mot tapen uten å tenke på det, men jeg er usikker på om at det kommer til å hjelpe meg i det lange løp.

Endret av 2DG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først; klipp neglene dine. Hold dem korte. Ikke la dem vokse noe særlig.

 

Jeg ville kanskje anbefalt deg å bruke mefix rundt tommelen din og andre fingre. Det er en type bandasje som puster og som sitter veldig godt (er litt som veldig klebrig teip). Bare å kjøpe en rull (koster rundt 36 kr tror jeg) og klippe av en liten remse som du surrer rundt ved neglen.

Lenke til kommentar

Først; klipp neglene dine. Hold dem korte. Ikke la dem vokse noe særlig.

 

Jeg ville kanskje anbefalt deg å bruke mefix rundt tommelen din og andre fingre. Det er en type bandasje som puster og som sitter veldig godt (er litt som veldig klebrig teip). Bare å kjøpe en rull (koster rundt 36 kr tror jeg) og klippe av en liten remse som du surrer rundt ved neglen.

Jeg har aldri hatt lange negler. Jeg klipper dem så ofte jeg kan. Selv om det hender jeg biter av hud på siden av neglene, har det skjelden hendt at jeg bruker tennene for å bite av meg negler.

Go Negl, så slutter du i hvert fall å bruke munnen til denne selvskadingen.

Aha, visste ikke at det fantes slikt.

Uansett ville jeg ikke kalle dette for selvskading (selv om jeg skader meg) slik det er definert. Jeg gjør det som oftest helt ubevvist, og det har hendt jeg gjør det i søvne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...