Gå til innhold

Netflix slapp grove undertekster i barneserie


Anbefalte innlegg

Er mulig jeg er litt noob, men noen som vet hvordan man slår av underteksten?

 

Jeg vet ikke om det er mulig overalt, men på Apple TV kan jeg trykke på midtknappen og få valg om norsk, svensk, dansk eller ingen tekst. Fant ut når en film med Lucky Luke spilte uten tekst i det hele tatt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror dette har å gjøre med delvis å "hekte deg på" abonnementet (de har fordelen av det dersom du glemmer å forholde deg til det når månedsslutt nærmer seg), og delvis det tekniske aspektet (det er lettere å håndtere prøveperioden, hvis de har et abonnement/konto å lagre start/slutt-tidspunkt i).
Jeg forstår hvorfor de gjør slik men misliker denne praksisen og synes i grunn det ikke skulle vært lov å markedsføre det på den måten.
Lenke til kommentar

Jeg tenkte at det kanskje var Google translate de hadde brukt. Det hadde ikke vært usannsynlig, men det jeg fikk fra Translate var:

 

Dette er din kapteinen. Vi går inn i en oppdatering av .. hellig flykroppen! Vi har mistet en motor!

 

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om dette hadde vært bedre eller verre... Nå var liksom ikke tekstingen til Netflix så dårlig alikevel.

Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Apropo Netflix.Hvis man har Spotify Premium skulle man få Netflix Norge gratis ut året. Merkelig nok fikk jeg aldri denne informasjons e-posten fra Spotify (lett igjennom all mail, spam etc.) og når jeg ringte kundeservice til Netflix så sa de at jeg var forsent ute og at dette tilbudet gikk ut 23. oktober. Skuffet.Vedkommende på kundeservice, som var meget hyggelig, informerte meg om at jeg kunne få 1 måned gratis prøve. Jeg spurte da om jeg var nødt til å legge inn betalingskort informasjon og at jeg ville bli trukket automatisk når 30 dager var utgått hvis jeg ikke aktivt selv avsluttet dette prøveabbet i tide. Det var veldig vanskelig å svare på og hun vandret langt utenfor det jeg spurte om (følte litt med henne der). Men det står rimelig klart på siden til Netflix.

Netflix-medlemskapet, som starter med et 1 måned gratistilbud, begynner når du klikker på Start medlemskap. Avslutter du abonnementet i løpet av den første måneden, vil du ikke bli belastet. Hvis du vil avslutte medlemskapet, går du til «Din konto» og klikker på «Avslutt medlemskap». Det gis ingen refusjon eller kreditt for påbegynte måneder. Når du klikker på Start medlemskap, gir du oss tillatelse til automatisk å fortsette det månedlige Netflix-medlemskapet (for øyeblikket kr 79 per måned). Dette belastes månedlig med betalingsmåten du oppga, frem til du avslutter medlemskapet. Se Vilkår for bruk for informasjon om medlemskapet.
Jeg forstår ikke denne praksisen og har konsekvent aldri meldt meg på slike prøvetider som automatisk trekker meg for penger når prøvetiden er over. Slik praksis er ikke "Prøvetid" men opprettelse av abbonement med 30 dager gratis inkludert.Skuffende Netflix.

 

De vil vel ha betalingsinformasjon så folk ikke bare kjører på med ny trial hver måned. Det er vel uansett ikke noe galt med det at man starter et abonnement når man får en måned gratis. Er ingen som tvinger deg til å betale noe.

Lenke til kommentar

bun9box:

Konstruerer du problemer nå? Hvorfor i alle dager skulle man lage et så dårlig system at enhver bare kan lage mange trial kontoer?

 

Hvis man legger inn betalingskort, men ikke trekkes automatisk når trial er over, Hva er problemet med det? Da har Netflix kortnummeret i systemet og ergo vil de vite om dette er bruk til trial før.

 

Evt. at det kreves mobilnr. med securetoken på sms til mobil ved opprettelse av trial/konto, er mobilnummeret brukt før ja så får man ikke ny trial. Jeg ser ikke helt problemet du konstruerer. Dette er enkelt å få til.

 

Det er bare tull å ha en "gratis prøvetid" hvor det trekkes automatisk, da er det i grunn et løpende abbonement med en gratis måned. Det spekuleres nok heller enkelt og greit nok i at mange brukere glemmer å si opp før denne "gratis prøvetiden" er over. Ergo ser jeg på dette som en lite forbrukervennlig ordning, I grunn skulle man heller ikke blitt bedt om CVC før prøvetiden var over.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...