Gå til innhold

Burde jeg spise denne kyllingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en pakke kyllingfilet for ca. en uke siden. Åpnet den samme dag, og har halve pakka igjen nå. Har ligget i kjøleskapet hele tiden, men bare i åpnet boks uten videre innpakning.

Er de spiselige nå? Lukter litt.. uvant, men ikke jævlig. Samme lukta også etter steking.

Kraftig tett i nesa, så dømmekraften er kanskje ikke der den burde være! :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, hvis det ikke lukter helt forjævlig, har en tilnærmet "vanlig" lukt og ikke ser fordervet ut, så burde det ikke være noe problem.

Selv har jeg spist kylling som har ligget godt over en uke i kjøleskapet. Stek den godt og ha på litt krydder, så går det nok greit :p

Skrevet

hvis du bare sørger for å steke den godt er det neppe noe farlig.. det verste som skjer at det smaker vondt, og da får du heller lage noe annet..

Skrevet

Hadde nok funka. Har dog blitt greit paranoid etter litt googling på forventa holdbarhetsdatoer, og ville nok fått psykisk matforgiftning om jeg spiser det nå :p

Skrevet

Nå som det har gått enda flere dager siden du stilte det spørsmålet så må jeg bedømme av den kyllingfileten er uspiselig. Siden du var tett i nesen når problemet inntraff så var den nok uspiselig da også :)

-Birger CaC

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...