Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

frykt for kontakt angående ny jobb


Asudragon

Anbefalte innlegg

Hei, jobber for øyeblikket på shell i Kristiansand og er på jakt etter ny jobb pga jeg vil flytte å starte mitt liv.

 

jeg har sett litt på denne jobben her

 

http://www.finn.no/finn/job/fulltime/object?finnkode=37924115

 

 

jeg har nå ca 1,5 år++ erfaring innen salg og butikk.

 

men jeg har en frykt som hindrer meg i og ta kontakt, alt de ser etter i en ny ansatt føler jeg at jeg kan klare. Men er noe inni meg som går "pss, haha det klarer du ikke" også begynner jeg og bli nervøs bare av og se på den annonsen.

 

noen som har ide hvordan jeg kan komme over denne frykten???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ha noen å kunne prate med som man stoler på og føler seg trygg på, uansett hva man sier. Ved å sette ord på frykten din overfor en annen person er du med på å bringe trollet ut i lyset sånn at det sprekker eller blir til stein. Bare det at du spør om råd på et forum er et skritt i riktig retning, jeg er sikker på at dette er noe du får til :)

Lenke til kommentar

jeg tror den frykten min er at jeg overtenker ting, jeg har en tendens til å overtenke alt jeg gjør. så tror med det så er frykten at jeg får jobben også etter en stund og ikke klare det og mister jobben og ikke kunne betale mine regninger, bestod just billappen og har diverse forsikringer. men også om jeg har fått meg en plass og bo å ikke kunne betale for den. eller at de angrer/finner ut at jeg var ikke den riktige for jobben. for den jobben har med bad og sånne ting å gjør, men jeg vet at de ikke kan forvente at jeg skal kunne alt med en gang.

Endret av Asudragon
Lenke til kommentar
noen som har ide hvordan jeg kan komme over denne frykten???

 

1. Innse at du allerede har fått NEI om du IKKE tar kontakt.

2. Om du tar kontakt KAN resultatet kun bli bedre enn nåværende situasjon.

3. I værste fall, vil du få det samme NEI som du allerede har, altså ingen endring.

4. Innse at om du får NEI er IKKE det noen vurdering av dine personlige egenskaper per se. Det er kun et uttrykk for at selskapet tror at en ANNEN person var bedre kvalifisert, ikke det at du IKKE var kvalifisert.

5. Søke jobb er ett "numbers game". Om hver jobb i snitt har 20 søkere følger det at du må forvente å legge inn 20 søknader før du får ny jobb. Dette er ren matematikk og har intet med DEG å gjøre.

 

Ellers google litt rundt "fear of rejection" for å bedre forstå problemets psykologiske grunnlag, samt diverse andre forslag for å overkomme det.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Du er jo allerede selger! Bare at du flytter lokalet og produktene er vel ikke store forskjellen ?

Alle har jo økonomiske forpliktelser og er avhengig av inntekt, så den deler du med alle andre i den siviliserte verden. Finner du ut at jobben ikke passer for deg så leter du bare etter en annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...