Gå til innhold

Assassin's Creed III knuser rekordar (PC, PS3, Vita, WiiU, X360)


Anbefalte innlegg

Det regner jeg som et snikespill.

 

Javisst. Klart at et spill der man ikke engang kan bøye seg er et snikespill. Luring du.

Å bøye seg er en fabrikkert mekanikk som bare gjør at sannsynligheten for at fiendene ser deg reduseres. Bøyemekanikken kan godt erstattes av en annen mekanikk, som for eksempel i AC, hvor det opprinnelige konseptet gikk ut på å gjemme seg i folkemengdene, som også gjør at fiendene får det vanskeligere med å se deg. Da ville det vært mot sin hensikt å bøye seg da selve konseptet går ut på å gå i ett med folkemengden og ikke skille seg ut.

 

Så du mener Assassin's Creed er et snikespill selv om man for eksempel ikke kan gjemme seg bak en kasse eller noe? Tradisjonelt sett er jo et snikespill et spill som blir vanskeligere når man blir sett. AC er jo motsatt. Det vanskelige er jo å forbli usett, for det er så få mekanikker på plass for å få dette til. Spillene legger jo opp til at du skal sloss i hvert oppdrag. Enten før eller etter du har tatt livet av målet ditt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

 

Assassin's Creed er en bra serie.

Call of Duty er en bra serie.

 

Sånn er det bare.

 

Du mente vell var en bra serie? Call of Duty er helt klart en dårlig serie nå ettersom at dem skal utgi enda et spill med samme tittel som forgjengeren og at story'en skal ta plass i fremtiden. Hvorfor ikke bare fortsette der dem slapp av? Hvordan det går med Mason etter at han "utsletter" Dragovich? Høres ut som Treyarch & Co. begynner å gå tom for ideer. Black Ops 2 høres latterlig ut men tenker jeg kjøper det bare for å bevise hvor ræva det er. Zombies derimot vil jeg se frem til, har hørt at den skal værtfall bli bedre, så de klarer nok vell å få noen bonus poeng for det men ellers ikke.

 

Uansett, gleder meg til onsdag. Tror jeg skal få bestilt det senest i dag. Går ikke i butikken og svir 600 kr, da kjøper jeg heller en Edition utgave for 300-400,- kr på nettet og vente 2-3 dager. Worth it.

Lenke til kommentar

Det regner jeg som et snikespill.

 

Javisst. Klart at et spill der man ikke engang kan bøye seg er et snikespill. Luring du.

Å bøye seg er en fabrikkert mekanikk som bare gjør at sannsynligheten for at fiendene ser deg reduseres. Bøyemekanikken kan godt erstattes av en annen mekanikk, som for eksempel i AC, hvor det opprinnelige konseptet gikk ut på å gjemme seg i folkemengdene, som også gjør at fiendene får det vanskeligere med å se deg. Da ville det vært mot sin hensikt å bøye seg da selve konseptet går ut på å gå i ett med folkemengden og ikke skille seg ut.

 

Så du mener Assassin's Creed er et snikespill selv om man for eksempel ikke kan gjemme seg bak en kasse eller noe? Tradisjonelt sett er jo et snikespill et spill som blir vanskeligere når man blir sett. AC er jo motsatt. Det vanskelige er jo å forbli usett, for det er så få mekanikker på plass for å få dette til. Spillene legger jo opp til at du skal sloss i hvert oppdrag. Enten før eller etter du har tatt livet av målet ditt.

 

Du kan gjemme deg i høyden, i høyballer/trillebårerwhatever, i folkemengder, henge deg utfor en kant, sikkert andre ting som jeg ikke kommer på i farten. Du kan drepe med projektiler som ikke lager lyd/blir oppdaget, du kan snike deg innpå og drepe de i stillhet, du kan gjemme likene. At du kan gjøre ting på en annen måte en det betyr jo ikke at det er et snikespill, kanskje ikke like hardcore som MGS eller andre spill men det gjør vel ikke AC noe mindre snikespill.

 

Assassin's Creed er en bra serie.

Call of Duty er en bra serie.

 

Sånn er det bare.

 

Du mente vell var en bra serie? Call of Duty er helt klart en dårlig serie nå ettersom at dem skal utgi enda et spill med samme tittel som forgjengeren og at story'en skal ta plass i fremtiden. Hvorfor ikke bare fortsette der dem slapp av? Hvordan det går med Mason etter at han "utsletter" Dragovich? Høres ut som Treyarch & Co. begynner å gå tom for ideer. Black Ops 2 høres latterlig ut men tenker jeg kjøper det bare for å bevise hvor ræva det er. Zombies derimot vil jeg se frem til, har hørt at den skal værtfall bli bedre, så de klarer nok vell å få noen bonus poeng for det men ellers ikke.

 

Uansett, gleder meg til onsdag. Tror jeg skal få bestilt det senest i dag. Går ikke i butikken og svir 600 kr, da kjøper jeg heller en Edition utgave for 300-400,- kr på nettet og vente 2-3 dager. Worth it.

 

Hvor finner du det så billig da?

Lenke til kommentar

Assassin's Creed er en bra serie.

Call of Duty er en bra serie.

 

Sånn er det bare.

 

Du mente vell var en bra serie? Call of Duty er helt klart en dårlig serie nå ettersom at dem skal utgi enda et spill med samme tittel som forgjengeren og at story'en skal ta plass i fremtiden. Hvorfor ikke bare fortsette der dem slapp av? Hvordan det går med Mason etter at han "utsletter" Dragovich? Høres ut som Treyarch & Co. begynner å gå tom for ideer. Black Ops 2 høres latterlig ut men tenker jeg kjøper det bare for å bevise hvor ræva det er. Zombies derimot vil jeg se frem til, har hørt at den skal værtfall bli bedre, så de klarer nok vell å få noen bonus poeng for det men ellers ikke.

 

Uansett, gleder meg til onsdag. Tror jeg skal få bestilt det senest i dag. Går ikke i butikken og svir 600 kr, da kjøper jeg heller en Edition utgave for 300-400,- kr på nettet og vente 2-3 dager. Worth it.

 

Jeg synes Call of Duty er en veldig bra serie. Det betyr ikke at jeg kun setter pris på den typen spill. Et raskt blikk bort på samlingen min og du vil se spill som Dark Souls, The Witcher 2 og XCOM. Kan få i både pose og sekk.

 

For min egen del synes jeg Call of Duty har en latterlig bra flerspillerdel. Så enkelt er det. Spesielt likte jeg Black Ops sin variant, der jeg til og med fikk lage veldig detaljerte bilder og emblemer til mine våpen. Hvordan er det ikke kult å løpe rundt med et gevær med Kakemonsteret på? Svar meg på det du!

Lenke til kommentar

Det regner jeg som et snikespill.

 

Javisst. Klart at et spill der man ikke engang kan bøye seg er et snikespill. Luring du.

Å bøye seg er en fabrikkert mekanikk som bare gjør at sannsynligheten for at fiendene ser deg reduseres. Bøyemekanikken kan godt erstattes av en annen mekanikk, som for eksempel i AC, hvor det opprinnelige konseptet gikk ut på å gjemme seg i folkemengdene, som også gjør at fiendene får det vanskeligere med å se deg. Da ville det vært mot sin hensikt å bøye seg da selve konseptet går ut på å gå i ett med folkemengden og ikke skille seg ut.

 

Så du mener Assassin's Creed er et snikespill selv om man for eksempel ikke kan gjemme seg bak en kasse eller noe? Tradisjonelt sett er jo et snikespill et spill som blir vanskeligere når man blir sett. AC er jo motsatt. Det vanskelige er jo å forbli usett, for det er så få mekanikker på plass for å få dette til. Spillene legger jo opp til at du skal sloss i hvert oppdrag. Enten før eller etter du har tatt livet av målet ditt.

 

Du kan gjemme deg i høyden, i høyballer/trillebårerwhatever, i folkemengder, henge deg utfor en kant, sikkert andre ting som jeg ikke kommer på i farten. Du kan drepe med projektiler som ikke lager lyd/blir oppdaget, du kan snike deg innpå og drepe de i stillhet, du kan gjemme likene. At du kan gjøre ting på en annen måte en det betyr jo ikke at det er et snikespill, kanskje ikke like hardcore som MGS eller andre spill men det gjør vel ikke AC noe mindre snikespill.

 

For min del gjør det akkurat det. Jeg ser på snikespillene som en kunst. Deus Ex, MGS, Theif, Splinter Cell og nå nylig Dishonored (til en mindre grad) er det jeg vil kategorisere til snikespill. Også Bethesda sine spill kan til en viss grad regnes som snikespill.

 

Det er en type spill som lar deg snike deg gjennom stort sett hele spillet. Vil du si at dette er tilfelle med Assassin's Creed? For min egen del synes jeg AC er bra, men jeg synes det er bra som et relativt høyoktant actionspill med svært begrensede muligheter for å holde seg usett. Halvparten av oppdragene i AC er jo egentlig at du løper etter en fyr som definitivt vet at du er etter han. Det beste snikeelementet med nyere AC er jo egentlig når du kan kommandere en annen snikmorder til å komme sprettende ut av et høystak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg synes Call of Duty er en veldig bra serie. Det betyr ikke at jeg kun setter pris på den typen spill. Et raskt blikk bort på samlingen min og du vil se spill som Dark Souls, The Witcher 2 og XCOM. Kan få i både pose og sekk.

 

For min egen del synes jeg Call of Duty har en latterlig bra flerspillerdel. Så enkelt er det. Spesielt likte jeg Black Ops sin variant, der jeg til og med fikk lage veldig detaljerte bilder og emblemer til mine våpen. Hvordan er det ikke kult å løpe rundt med et gevær med Kakemonsteret på? Svar meg på det du!

 

Åja, så spillet er kult fordi man kan ha "cookiemonster" emblem på våpenet? Good one.

Emblems er greit men jeg bryr meg ikke noe særlig. Er mer på hva spillet har å byr på.

Lenke til kommentar

Jeg synes Call of Duty er en veldig bra serie. Det betyr ikke at jeg kun setter pris på den typen spill. Et raskt blikk bort på samlingen min og du vil se spill som Dark Souls, The Witcher 2 og XCOM. Kan få i både pose og sekk.

 

For min egen del synes jeg Call of Duty har en latterlig bra flerspillerdel. Så enkelt er det. Spesielt likte jeg Black Ops sin variant, der jeg til og med fikk lage veldig detaljerte bilder og emblemer til mine våpen. Hvordan er det ikke kult å løpe rundt med et gevær med Kakemonsteret på? Svar meg på det du!

 

Åja, så spillet er kult fordi man kan ha "cookiemonster" emblem på våpenet? Good one.

Emblems er greit men jeg bryr meg ikke noe særlig. Er mer på hva spillet har å byr på.

 

Ja, det er faktisk en av grunnene til at spillet er bra! :D Selvsagt er det kjempegod skytefølelse, gode kart og generelt godt balansert. Men seriøst. Cookie Monster tar kaka.

Lenke til kommentar

JOIN OR DIE EDITION for kun 410,- kr. Men så koster det jo over 200,- kr og da må man inkludere 100,- kr i moms.

 

Total pris er 510,- kr og det synes jeg er billig. Går man på Lefdal/Elkjop & Co. taper dere bare peng.

Du glemmer prisen for tollbehandling på 110 kroner.

 

Pris på varene = kr 408

+ Merverdiavgift (25% av varenes verdi) = kr 102

+ Forenklet tollbehandling = kr 110

Totalt = kr 620

 

Kjøp det heller fra en norsk sjappe, så få du det fortere og billigere. Eventuelt om du gidder vente litt, så får du det til noe rimeligere pris.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Du glemmer prisen for tollbehandling på 110 kroner.

 

Pris på varene = kr 408

+ Merverdiavgift (25% av varenes verdi) = kr 102

+ Forenklet tollbehandling = kr 110

Totalt = kr 620

 

Kjøp det heller fra en norsk sjappe, så få du det fortere og billigere. Eventuelt om du gidder vente litt, så får du det til noe rimeligere pris.

 

Jeg glemte tollbehandlingen ja ettersom prisen på varen ligger over 200,- kr.

Kan vell eventuelt bestille fra en norsk skjappe men vurderer å vente litt nå ettersom at jeg skal bla opp 170 kr for DOOM 3 REMASTEREN som nettopp blei "releasa".

 

Uansett så var det noen rimelige priser, kan vell få tatt "collect@store" og bare hente det dagen etterpå. Butikken vil det som regel være dyrere.

Lenke til kommentar

Du glemmer prisen for tollbehandling på 110 kroner.

 

Pris på varene = kr 408

+ Merverdiavgift (25% av varenes verdi) = kr 102

+ Forenklet tollbehandling = kr 110

Totalt = kr 620

 

Kjøp det heller fra en norsk sjappe, så få du det fortere og billigere. Eventuelt om du gidder vente litt, så får du det til noe rimeligere pris.

 

Jeg glemte tollbehandlingen ja ettersom prisen på varen ligger over 200,- kr.

Kan vell eventuelt bestille fra en norsk skjappe men vurderer å vente litt nå ettersom at jeg skal bla opp 170 kr for DOOM 3 REMASTEREN som nettopp blei "releasa".

 

Uansett så var det noen rimelige priser, kan vell få tatt "collect@store" og bare hente det dagen etterpå. Butikken vil det som regel være dyrere.

Når prisen er over 200 kroner må du betale mva og gebyr for forenklet tollbehandling, altså 25% av varens verdi og frakt pluss 110 kroner.

Når varen er under 200 kroner betaler du ikke mva eller eller gebyr for tollbehandling.

 

I dette eksempelet var frakt = 0. Det kan bli veldig dyrt å handle fra utlandet om man ikke er klar over disse reglene.

 

Jeg tror jeg venter litt foreløpig, har fortsatt litt igjen på Revelations. Selv om den ikke er like god som AC2 og Brotherhood må jeg jo gjøre meg ferdig før jeg hopper på AC3.

 

Tror Elkjøp har samme pris på dette i butikk, men det er fort gjort å dobbeltsjekke med en telefon. Eventuelt bare be om å få det til samme pris i butikken. Det går stort sett greit 9 av 10 ganger i de fleste butikker.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Når prisen er over 200 kroner må du betale mva og gebyr for forenklet tollbehandling, altså 25% av varens verdi og frakt pluss 110 kroner.

Når varen er under 200 kroner betaler du ikke mva eller eller gebyr for tollbehandling.

 

I dette eksempelet var frakt = 0. Det kan bli veldig dyrt å handle fra utlandet om man ikke er klar over disse reglene.

 

Er klar over det men hadde aldri trodd at sum'en ville bli slik.

 

Regnet det slikt:

 

Spill: AC3 Join or Die ~ 406,- kr

Frakt: 0

Gebyr ettersom varen koster over 200,- kr: 110,- kr

 

Er det noe jeg har glemt da? Vil den fortsatt ende opp i toll og jeg må bla fram 200,- kr ekstra?

Lenke til kommentar

Alle varer som ikke er unntatt merverdiavgift skal betales mva og tollgebyr om prislappen er over 200 kroner.

 

Gisle Hannemyr har en grei kalkulator for importvarer. Url for et produkt på 406 kroner, frakt inkludert.

 

Se forøvrig Posten og Toll.no. Merk at kalkulatoren på toll.no ikke har med fortollingsgebyr, som forklart på sidene deres:

Vær oppmerksom på at de fleste firma vil belaste deg med et ekspedisjons- eller fortollingsgebyr for å transportere og fortolle varen for deg. Størrelsen på gebyret varierer fra firma til firma.

For posten er dette i skrivende stund 125 kroner så langt jeg kan se. Som også betyr at kalkulatoren til Hannemyr bommer med noen kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...