Gå til innhold

Hvem er best? Diskusjonen.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vil bare påpeke min mening om denne diskusjonen:

 

Når det gjelder alle toppmodeller av smartmobiler så yter de ganske jevnt bra alle sammen og jeg mener det er dødfødt å krangle om f.eks. iphone 5 skårer noe høyere eller lavere enn s3 på en eller annen test, på en nettside og på en annen nettside er resultatet motsatt.

 

Det samme gjelder feelingen. Smak er egentlig ikke noe vits å diskutere.

 

Det som derimot er interessant er.

Harde fakta som faktisk folk kan lære av som:

 

Kan man bytte batteri? Hvor lenge varer batteri?

Hva med minnekort?

Hvor stor er skjermen?

Hvordan funker ditt og datt?

Dlna?

Nfc?

Synkronisering, går det automatisk? Hva blir synkronisert? Kan jeg velge hva som skal synces og når og hvordan (wifi/mobildata)

Kan jeg overføres en låt fra en kompis' tlf og så spille den av med en gang?

 

Sånne ting tror jeg er avgjørende for mange som kommer innom forumet for å finne ut om hvilket tlf skal jeg kjøpe.

 

Det spiller ingen rolle om en modell er 5 % raskere i en bench.

 

Bottom line: prøv å tenke fakta og hva hjelper folk til å bli klokere.

Endret av 666 Lucifer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det spiller ingen rolle om en modell er 5 % raskere i en bench.

Bottom line: prøv å tenke fakta og hva hjelper folk til å bli klokere."

 

Nå er mange av brukerne her på forumet teknisk kompetente, og mener at slike tall er viktige. Det å si at en mobil er 5% raskere enn en annen, er mer nøyaktig enn å si: " x-mobil er litt raskere enn y-mobil." Hva er litt?

 

Synes man burde være nøyaktig når man ordlegger seg, det er viktig innenfor teknologi.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at det spiller ingen rolle i dagliglivet. Forskjellen er kun på testbenken. Så lenge forskjellen er minimal har det ikke noe betydning for brukeren.

 

Blir litt samme som når man ser på 5 mila. De løper som gale i 2 timer og kommer i mål 1 sekund etter hverandre. De er "like gode" til å gå på ski, men sammenlignet med deg og meg er de begge vanvittig mye bedre.

Lenke til kommentar

Hvorfor dra fram at s3 har ekte hd skjerm når den fortsatt har mindre oppløsning en iphone 5? Sjermen p ipone. 5 har bedre pikseltetthet som er viktigere en 720p oppløsningen...

Fordi S3 har HD oppløsning og iP5 ikke har det? Riktig at pikseltettheten er tettere på iP5, men fortsatt har den ikke HD oppløsning standarden. Det er bare en fordel som han trakk frem.

Endret av nKyb
Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg hvor stor forskjell det egentlig er mellom HOX og HOS, når det kommer til batterilevetid? Er så mange pros&cons for begge parter.. Hadde HOS kommet med 32GB internt minne, så hadde jeg nok lett gått for den. Men nå er jeg litt stuck med tanke på valget mellom de 2. Noen som kan hjelpe meg til å komme frem til en avgjørelse? :)

Lenke til kommentar

Hvorfor dra fram at s3 har ekte hd skjerm når den fortsatt har mindre oppløsning en iphone 5? Sjermen p ipone. 5 har bedre pikseltetthet som er viktigere en 720p oppløsningen...

 

Det er jo dette jeg prøver å få fram har du sett hd film på disse to modellene? Det dritbra bilde på begge. Kjør de side om side så finner du muligens litt forskjeller men de er så bra at det spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nettopp. Og da handler det om hvilket løsninger liker du. Vil du ha de og de begrensningene, vil du kunne ha med deg ekstra batteri på tur, vil du kunne ta ut og inn minnekortet, vil da ha egne hjemsider eller synes du det er greit med appsamlimgen som hovedside, eller har du Mac og ipad fra første og liker itunes og vil fortsatt bruke det?

 

Dette er ting du skal vektlegge, ikke om den ene yter bitteliten bedre enn den andre, for det betyr ingenting etter hvert.

Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg hvor stor forskjell det egentlig er mellom HOX og HOS, når det kommer til batterilevetid? Er så mange pros&cons for begge parter.. Hadde HOS kommet med 32GB internt minne, så hadde jeg nok lett gått for den. Men nå er jeg litt stuck med tanke på valget mellom de 2. Noen som kan hjelpe meg til å komme frem til en avgjørelse? :)

 

HOS skal i mange tester ha klart bedre batteritid, blant annet i mobili.no sin test, der blir den satt foran blant annet SGS3 og iPhone 5. Min har absolutt bra batteritid :)

Lenke til kommentar

Vi har vel forskjellige preferanser på hva som er best i daglig bruk også. Personlig setter jeg god skjerm (ikke nødvendigvis str.), god epostklient, batteritid og godt kamera i høysetet.

 

Har i dag S3 som jo er en topptelefon. Minus for meg med mitt bruk er dårlig batteritid, skjerm er vanskelig å se i daglys samt at kameraet har en tendens til å brenne ut bilder i motlys (jeg likte kameraet på S2 bedre). Pluss at jeg syns TW er litt kjedelig (noe det jo er enkelt å gjøre noe med med en annen launcher).

 

Men jeg er sikker på at andre vil motsi meg på disse punktene for de har en annen preferanse på dette enn meg. Så alt er relativt, ikke bare tall fra tester om hva som er best :)

Lenke til kommentar

Vi har vel forskjellige preferanser på hva som er best i daglig bruk også. Personlig setter jeg god skjerm (ikke nødvendigvis str.), god epostklient, batteritid og godt kamera i høysetet.

 

Har i dag S3 som jo er en topptelefon. Minus for meg med mitt bruk er dårlig batteritid, skjerm er vanskelig å se i daglys samt at kameraet har en tendens til å brenne ut bilder i motlys (jeg likte kameraet på S2 bedre). Pluss at jeg syns TW er litt kjedelig (noe det jo er enkelt å gjøre noe med med en annen launcher).

 

Men jeg er sikker på at andre vil motsi meg på disse punktene for de har en annen preferanse på dette enn meg. Så alt er relativt, ikke bare tall fra tester om hva som er best :)

 

Nettopp. Veldig bra.

 

Har også batteri som et punkt som veier tungt. Har nå kjøpt note 2 og for første gang ever holder batteriet hele dagen uansett hva jeg Gjør. Prøvde å tømme det en dag. Den gikk til kl 2300, fra kl 0700. Endelig.

Endret av 666 Lucifer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...