Gå til innhold

Det Afrika trenger...


Anbefalte innlegg

Kult, får flytte til afrika du da :) så slipper du både nødhjelp og skatt

 

For det første så må du ha misforstått mitt poeng, for det andre så er din påstand feil.

 

Poenget er at du selvfølgelig skal ha nødhjelp i Norge, mens en afrikaner ikke skal få noenting. Du legger altså til grunn helt andre verdier for deg selv enn for afrikaneren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ganske naturlig at når kontinentet er overbefolket med tanke på muligheter for arbeid og levestandard så må noen bøte for fellesskapet, folk vil dø naturlig.

 

Hvor er geografikunnskapene?

 

Kina mangler naturressurser og er overbefolket. De driver befolkningskontroll.

Europa mangler naturressurser og er overbefolket.

 

Afrika er det mest underbefolkete kontinentet, som både Kina og Europa ser til for å redde seg selv. Sahara har solenergi nok for hele Europas strømbehov, men en kabel til Europa mangler.

 

Med Primm's "logikk" var også Amazonas "overbefolket" siden indianerne der hadde 0 kr i inntekt per år :( ... alle var "arbeidsledige" eller noe slikt. Nå er det blitt "bedre" i Amazonas? ... ikke så mange indianere igjen

Endret av Rosario
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Afrika er ikke overbefolket. De er overbefolket iforholdtil deres evne til å fø deres egen befolkning. Det hjelper lite at Afrika har lavere befolkningstthet enn India og Kina når de er avhengig av små ineffektive landbruk. Ikke bare begynner befolkningstettheten å bli høy, men befolkningen vokser altfor fort.

 

Jeg vil tippe at sultproblemene vil først starte i Nigeria. Dette vil føre til en folkevandring fra Nigeria til andre regioner. Ergo sultproblemene vil spre seg. Det er dermed viktig at Afrika reduserer befolkningsveksten sin.

 

sustainable_dev-104a.jpg

 

SSA_projections_2011.jpg

(Ikke glem at FN antar en kraftig reduksjon i fertilitetsrater)

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Bildet gir umiddelbart inntrykk av hvor stort Afrika er, men kanskje feil skalering. På bildet kan det virke som USA er digert. Hva vi ikke umiddelbart ser er at jorda i USA er utarmet etter 50 år med intensivt landbruk. India har problemer med at jorda ikke gir det den gjorde. Afrika har skikkelig jord, som alle vil ha.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Bildet gir umiddelbart inntrykk av hvor stort Afrika er, men kanskje feil skalering. På bildet kan det virke som USA er digert. Hva vi ikke umiddelbart ser er at jorda i USA er utarmet etter 50 år med intensivt landbruk. India har problemer med at jorda ikke gir det den gjorde. Afrika har skikkelig jord, som alle vil ha.

For noe tull. Jord blir ikke brukt opp så lenge du driver jordbruk ordentlig. USA har drevet med jordbruk i Nordvest i flere hundre år.

 

Og at Afrika ikke har bygget jordbruk i mange områder og lever på import og uhjelp er ikke en positiv utvikling for Afrika. Det er få vestlige firmaer som har lyst til å drive jordbruk i Afrika, bare se på hvordan vestlige landbruk blir behandlet i Sør Afrika og Zimbabwe.

 

Uansett, Afrika har store problemer med dårlig jord de også.

 

gnv018.gif

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Jeg regner kilden din som søppel

 

Selvmord blant bønder i India

http://en.wikipedia.org/wiki/Farmers'_suicides_in_India

In 2006, the state of Maharashtra, with 4,453 farmers’ suicides accounted for over a quarter of the all-India total of 17,060, according to the National Crime Records Bureau (NCRB). NCRB also stated that there were at least 16,196 farmers' suicides in India in 2008, bringing the total since 1997 to 199,132 .[11] According to another study by the Bureau, while the number of farm suicides increased since 2001, the number of farmers has fallen, as thousands abandoning agriculture in distress.[12] According to government data, over 5,000 farmers committed suicide in 2005-2009 in Maharashtra, while 1,313 cases reported by Andhra Pradesh between 2005 and 2007. In Karnataka the number stood at 1,003, since 2005-06 till August 2009. According to NCRB database number of suicides during 2005-2009 in Gujarat 387, Kerala 905, Punjab 75 and Tamil Nadu 26.[13] In April 2009, the state of Chattisgarh reported 1,500 farmers committed suicide due to debt and crop failure.[14] At least 17,368 Indian farmers killed themselves in 2009, the worst figure for farm suicides in six years, according to data of the National Crime Records Bureau (NCRB).[15]

 

Others traced the increase in farmer suicides to the early 1990s.[3] [4] It was said, a comprehensive all-India study is still awaited, that most suicides occurred in states of Andhra Pradesh, Maharashtra, Karnataka, Kerala and Punjab.

 

De som kjenner saken sier at ingen bonde som driver økologisk jordbruk har tatt livet av seg

 

At bønder i India tar livet av seg er et nyere fenomen.

Noen tilsvarende epidemi i Afrika hører vi ikke om.

 

Hvorfor?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg regner kilden din som søppel

Sa hvis United Nations Environment Programme (UNEP) og International Soil Reference and Information Centre (ISRIC) ikke er bra nok for deg og er søppel. Jeg lurer på hva slags kilder er det du bruker?

 

Jeg har en mistanke om at svaret er "enhver kilde som er enig med deg".

Lenke til kommentar

Altså, de indiske bøndene som driver "effektivt" erfarer at avlingene går nedover etter 10..20..30 år. Utgiftene går opp, men avlingene går ned og ned. Avdrag til banken forfaller ...osv.

 

Gjødselen de bruker idag er noe dritt. Det er jo ikke gjødsel, men kjemikalier. Jorda tømmes for mineraler, og mineralene erstattes ikke. Helt logisk at det går ikke bra. Men i Frankrike driver bønder mye på den gamle måten. De klarer seg bedre. Skal vi gjette at levealder i Frankrike er på topp? Og at levealder i USA er ræva?

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Altså, de indiske bøndene som driver "effektivt" erfarer at avlingene går nedover etter 10..20..30 år. Utgiftene går opp, men avlingene går ned og ned. Avdrag til banken forfaller ...osv.

 

Gjødselen de bruker idag er noe dritt. Det er jo ikke gjødsel, men kjemikalier. Jorda tømmes for mineraler, og mineralene erstattes ikke. Helt logisk at det går ikke bra. Men i Frankrike driver bønder mye på den gamle måten. De klarer seg bedre. Skal vi gjette at levealder i Frankrike er på topp? Og at levealder i USA er ræva?

Igjen, jeg fikk ikke noe svar på hva slags kilder du bruker. Du må ha veldig høye standarer siden UNEP og ISRIC er ikke bra nok for deg og er søppel. Vis meg kildene dine for jordkvalitet verden rundt.

 

Du har heller ingen kilder for at moderne jordbruk er verre langsiktig. Faktisk viser kartet over at de mindre utviklete landene med mye jordbruk, som India og Sør Afrika har langt dårligere jord. Dette er land hvor man hovedsakelig driver jordbruk på gammelmåten.

 

Jord er ikke spesielt vanskelig. Man kan lett legge til de mineralene som jorden trenger. Det er en del av moderne jordbruk. Du liker å prate om India. Hvorfor ikke USA? Ja, India har kanskje begynt å legge til sprøytemidler som kan ha negative effekter på gårdene, men sprøytemidler er ikke det eneste moderne jordbruk trenger. En viktig del av moderne jordbruk er å beholde jordkvaliteten på et rimlig nivå sånn at man kan forsette å bruke gården om 5 år og da må man erstatte mineralene.

 

Og levealder har nok litt mer med kosthold å gjøre enn jordbruk. I Frankrike er det 12% som har over 30 i BMI. I USA er det 33%.

Lenke til kommentar
Igjen, jeg fikk ikke noe svar på hva slags kilder du bruker.

 

Jeg oppgav kilde for selvmord blant indiske bønder.

 

Trace mineral depletion

http://en.wikipedia....wiki/Fertilizer

Fertilizers typically provide, in varying proportions:

six macronutrients: nitrogen (N), phosphorus (P), potassium (K), calcium (Ca), magnesium (Mg), and sulfur (S);

seven micronutrients: boron (B), chlorine (Cl), copper (Cu), iron (Fe), manganese (Mn), molybdenum (Mo), and zinc (Zn)....

 

Many inorganic fertilizers, particularly those based on superphosphate, may not replace trace mineral elements in the soil which become gradually depleted by crops. This depletion has been linked to studies which have shown a marked fall (up to 75%) in the quantities of such minerals present in fruit and vegetables

 

Som du ser her, bare 5-10-20% av hva vi trenger av "trace" mineralene tilføres jorda.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Jeg oppgav kilde for selvmord blant indiske bønder.

Du oppga ikke en alternativ kilde når du skrev at kilden min var søppel. Når du skriver at UNEP og ISRIC er ikke bra nok for deg så bør du ha veldig høye standarer. Jeg vil gjerne høre

1. Hvorfor er kilden søppel?

2. Hva slags kilder har du som er bedre?

 

Og iforholdtil India så har jeg allerede svart at India driver ikke med moderne jordbruk. At det er land som India og Sør Afrika som får problemer går imot ditt poeng om at moderne jordbruk ødelegger jorda og at Afrika har fantastisk jord, fordi der dyrker de på gammelmåten.

 

Over til trace mineralargumentet ditt; hadde du giddet a lese din egen lenke ville du ha lest. at de snakket om gamle dager som f.eks. 1950 i Australia og de skrev dette.

Since this time these trace elements are routinely added to inorganic fertilizers used in agriculture in this state

Lenke til kommentar

Over til trace mineralargumentet ditt; hadde du giddet a lese din egen lenke ville du ha lest. at de snakket om gamle dager som f.eks. 1950 i Australia og de skrev dette.

Since this time these trace elements are routinely added to inorganic fertilizers used in agriculture in this state

 

"these trace elements" = 5-20% av alle mineralene vi trenger.

 

Her fores vi med illusjonen om at kjemisk gjødsel (6? mineraler vanlig) tilsvarer organisk gjødsel (50 mineraler?). Hva inneholder tre av sporstoffer? Det meste.

 

"Jeg regner kilden din som søppel"

 

"Jeg" = kilden til utsagnet

 

Og levealder har nok litt mer med kosthold å gjøre enn jordbruk.

 

kosthold = jordbruk/fiske og hvordan råvarene behandles + fedme/sykdommer er vesentlig et spørsmål om hva vi spiser

 

Indiske bønder skjønner at de overlever ikke neste året med fallende avlinger og stigende utgifter (til Monsanto)

 

Amerikanerne vil vekk fra søppelmaten butikkene er fulle av.

 

Nå er det rush for å kjøpe opp matjord i Afrika.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

"these trace elements" = 5-20% av alle mineralene vi trenger.

 

Her fores vi med illusjonen om at kjemisk gjødsel (6? mineraler vanlig) mineraler) tilsvarer organisk gjødsel (50 mineraler?). Hva inneholder tre av sporstoffer? Det meste.

Har du tenkt over at de andre mineralene er ikke så viktig for plantevekst?

 

"Jeg" = kilden til utsagnet

Aha, så FN som kilde er søppel. Vi bør alle lytte til deg, fordi du er en så troverdig kilde. Hvor oppblåst selvbilde har du?

 

Det er opplagt at du mangler ordentlig kilder og dermed har ingen troverdighet til å si at kilden min er søppel. Skaff deg en ordentlig kilde selv.

 

kosthold = jordbruk/fiske

Dette blir bare mer og mer latterlig. Det er ikke lurt å ta opp latterlige meninger for å "redde" deg selv. Enhver tenkende menneske bør forstå at fethet kommer av å spise for mye, ikke om mat produserer maten med sprøytemidler eller ikke.

 

 

Nå er det rush for å kjøpe opp matjord i Afrika.

:rofl:

 

Bruker du deg selv som kilde igjen?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

kosthold = jordbruk/fiske

 

Dette blir bare mer og mer latterlig. Det er ikke lurt å ta opp latterlige meninger for å "redde" deg selv. Enhver tenkende menneske bør forstå at fethet kommer av å spise for mye, ikke om mat produserer maten med sprøytemidler eller ikke.

 

Nei, det er feil (håper ikke FN er "kilden" din)

http://www.diskusjon...owtopic=1465412

 

Og i forhold til India så har jeg allerede svart at India driver ikke med moderne jordbruk.

 

Det er også feil

http://en.wikipedia....lution_in_India

 

Nå er det rush for å kjøpe opp matjord i Afrika.

 

Bruker du deg selv som kilde igjen?

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=UF3JIrSLc4Q&feature=related

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Hadde naturen fått gjort sin gang hadde afrika kvitet seg med overbefolkningen.

 

Hvorfor tror du Afrika er overbefolket?

 

 

Blomster og bier får du ta med dine foreldre.

 

La meg omformulere: Hvorfor mener du at det er for mange mennesker i Afrika, selv om det er en veldig lav befolkningstetthet der?

 

Vesten holder mennesker kunstig i live.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...