Gå til innhold

Det Afrika trenger...


Anbefalte innlegg

Ja, det er da selvsagt at du ikke burde tisse hvor som helst. Nå snakket jeg hovedsaklig om ditt eget hjem, hvor jeg regner med at du tisser både på vegger og tak om du virkelig vil.

 

 

 

Fortsett å fortell deg selv det du, så slipper du unna de vanskelige tankene.

 

Hvorfor skulle vi pratet et annet språk om vi ikke hadde hatt en stat, og hvorfor spiller det noen rolle?

 

Hvis du vil vite mer kan du lese litt her.

 

http://en.wikipedia....polity)#History

 

Så lenge det ikkje skjemmer naboene kan jeg tisse hvor jeg vil, men fuktskadene det fører til vil i henhold til statligregulerte lover ikke bli dekket av mitt forsikringsselskap.

 

Fortsett å fortell deg selv at staten er noe fælt så kanskje du klarer å få noen andre til å tro det også :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Løsningen på det (sub-sahariske) afrikanske problemet er å overlate kontinentet til seg selv. Ideelt sett bør de moderne statene på kontinentet oppløses, og man bør returnere til de samfunnsstrukturene som fantes før europeisk kolonisering. Jeg spørsmålsetter helt enkelt hvor godt egnet den negroide rasen er fra et evolusjonært synspunkt til å opprettholde komplekse, moderne vestlig-inspirerte statsstrukturer med alt hva dette innebærer. Det er på ingen måte en selvfølge at alle folkeslag og kulturer skal utvikle seg etter de samme retningslinjene, slik det liberale, vestlige mennesket har fått for seg.

 

Afrikas største problem idag er forøvrig det høye befolkningstallet. Man bør legge til rette for å returnere til et mer bærekraftig befolkningsnivå. Jeg vil også påpeke at et Afrika hvor hele kontinentets massive befolkning heves opp til en moderne vestlig levestandard (med dens sinnsyke konsumerisme) er hverken ønskelig eller bærekraftig fra et økologisk synspunkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Afrikas største problem idag er forøvrig det høye befolkningstallet.

 

Jeg vil også påpeke at et Afrika hvor hele kontinentets massive befolkning heves opp til en moderne vestlig levestandard (med dens sinnsyke konsumerisme) er hverken ønskelig eller bærekraftig fra et økologisk synspunkt.

 

Hvordan begrunner du disse to synspunktene?

Lenke til kommentar

Hvordan begrunner du disse to synspunktene?

 

Eh, jo høyere befolkningstall, jo større press på naturressursene (i tillegg til at landbruk osv. må ekspandere kraftig med høy befolkningsvekst)?

 

Den moderne vestlige livsstilen er det største økologiske problemet på denne planeten. Hvordan tror du det blir om hele den tredje verden løftes opp på samme nivå? Jo flere mennesker som aktivt deltar i en slik grov forbruksøkonomi, jo større press vil det bli på økosystemer osv. Du kan jo sjekke ut noen statistikker som viser hva det er livsstilen og økonomien vår fører til allerede idag, når det gjelder rovdrift på skog, hav, masseutryddelse av arter, spredning av giftstoffer og avfall, utslipp... Etc. Naturligvis bør vi oppfordre hele jordas befolkning til å begå de samme strukturelle feilene som oss selv, eller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eh, jo høyere befolkningstall, jo større press på naturressursene (i tillegg til at landbruk osv. må ekspandere kraftig med høy befolkningsvekst)?

 

Den moderne vestlige livsstilen er det største økologiske problemet på denne planeten. Hvordan tror du det blir om hele den tredje verden løftes opp på samme nivå? Jo flere mennesker som aktivt deltar i en slik grov forbruksøkonomi, jo større press vil det bli på økosystemer osv. Du kan jo sjekke ut noen statistikker som viser hva det er livsstilen og økonomien vår fører til allerede idag, når det gjelder rovdrift på skog, hav, masseutryddelse av arter, spredning av giftstoffer og avfall, utslipp... Etc. Naturligvis bør vi oppfordre hele jordas befolkning til å begå de samme strukturelle feilene som oss selv, eller?

 

Jeg tenkte på

 

1. ut ifra hva du begrunner at det er "for mange" mennesker i Afrika?

 

2. Hvordan vet du at dette ikke er bærekraftig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...