Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke bilde på nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Får ikke noe bilde på skjermen, kjøpt helt nytt Saffhire HD 7770. Har testet det i annen maskin, og det fungerer!

Nå har jeg også byttet hovedkort, prosessor og minne. Men FORTSATT ikke bilde! Har 600w OCZ strømforsyning, så tenkte på om den var for liten.. Men prøvde med en kompis som har 750w. Og fortsatt ikke bilde!

 

Hovedkort og sånt fungerer helt fint med et gammelt XFX 6600GT skjermkort... :hmm:

 

AMD FX-6100 6-Core Processor

Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9

Samsung SSD 830 Series 64GB 2.5"

 

Noen som har gode tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei... Men nå har jeg fått bilde, men KUN med HDMI kabel! Setter jeg i dvi kabel blir bildet borte :hmm:

 

Husk også på at det er andre innstillinger på skjermen for DVI. Du må velge DVI før du får det fram. Feks så har HDMI eget valg. Så det kommer ikke opp automatisk. Du har sikkert en fjernkontroll du kan bruke til å lete frem DVI?

 

BmOnline

Lenke til kommentar

HDMI er koblet ut da dvi er tilkoblet.. Prøvd begge deler også:p

Ja det er sjekket..

Men nå har jeg prøvd en vga kabel med dvi adapter til skjermkortet, da fungerer det! Får også hatt i hdmi kabel slik at jeg får bilde på to skjermer..

Så må være en feil med dvi kabelen, selv om den fungerer helt fint med xfx skjermkortet...

Lenke til kommentar

Først, sjekk at skjermen autoveksler mellom signaltyper. De fleste skjermer nå til dags har en knapp for å veksle mellom datakilder (DVI\VGA\HDMI\MINIPORT). Det er en idé å hvertfall sjekke dette først.

Kommer det ikke noe bilde på skjermen i heletatt, eller er det bilde ved oppstart før OS laster inn?

Har du plugget i ekstra strøm på skjermkortet? Som regel er det en eller to kabler man må sette i.

Piper pcen din med feil under boot? (bios beepcode)

Kjører du en eller to skjermer? Står DVI kabelen i riktig port?

Lenke til kommentar

Skjermkortet fungerer det! Men ikke med den dvi-d(single link) kabelen jeg har. Hadde en dvi-i(single link) liggende, men den passet ikke i skjermen.. Så må kjøpe meg en ny dvi-d kabel å teste da!

Hva er forskjellen på dual link og single link? Har det noe å si?

 

Har en knapp på skjermen til å veksle, samt at den bruker å veksle automatisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...