Gå til innhold

[Løst] Erfaringer med Get (port 25, bridge)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har forsøkt å sende epost til Get uten å få svar. I dag ringte jeg også uten å få tak i noen med skikkelig kunnskap som kunne svare på spørsmålene mine.

 

Jeg håper det er noen Get-kunder der ute som kan svare på følgende spørsmål:

  1. Kan modemet settes i bridge (pass-through) modus? Jeg vil bruke mine egen router og porttilordninger.
  2. Kan jeg åpne innkommende port 25? Har jeg kontroll over denne? Andre porter som er stengt sentralt? eller som trenger noe spesielt?

På forhånd takk for delte erfaringer

Endret av Aeyoun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg glemte å spesifisere at jeg trenger innkommende port 25. Jeg kan ikke endre alle verdens eposttjenere for å få de til å levere på en annen port.

Da har du nok et problem...

Mulig jeg er litt på jordet, men mener da bestemt at port 25 i vanlige oppsett brukes til utgående mail. Og derfor stenger de fleste ISP-er denne for alt bortsett fra utgående epost gjennom egen server for å prøve å hindre spam...

Lenke til kommentar

Du kan bruke port 995 som er SSL på innkommende mail. Gjør samme nytten som port 25.

En generell grunn til at port 25 er stengt er pga den er veldig lett å misbruke til spam-mail

 

Jeg skal ha en epostserver, om det ikke er klart. Jeg kan ikke endre hvilken port (som er hardcodet i protokollen) andre tjenere vil sende meg epost over.

Lenke til kommentar

Hei, som kunde av GET, er innkommende port 25 ikke sperret.

 

Dersom du vil drifte en egen mail-server, bør du heller bekymre deg over utgående

trafikk på port 25, da SMTP protokollen benytter seg av

denne for å sende mail ut fra serveren din.

 

Dersom du ikke er helt sikker på hva SMTP/POP/IMAP er, og om trafikk skal inn eller ut, bør du kanskje vente med å sette opp egen mailserver :hmm: ?

Endret av BearCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, som kunde av GET, er innkommende port 25 ikke sperret.

 

Dersom du vil drifte en egen mail-server, bør du heller bekymre deg over utgående

trafikk på port 25, da SMTP protokollen benytter seg av

denne for å sende mail ut fra serveren din.

 

Dersom du ikke er helt sikker på hva SMTP/POP/IMAP er, og om trafikk skal inn eller ut, bør du kanskje vente med å sette opp egen mailserver :hmm: ?

 

Uhm, hva er det du prøver å si? Han skal ha innkommende 25, så andre kan sende han mail. Det er en helt standard bruk av SMTP. Siden MX-records (som alle andre DNS-records) bare gir IP, ikke port, er det heller ikke mulig å bruke noen annen port enn den som er standard for protokollen.

 

Utgående 25 for å kunne sende mail er for all del også fint, men det er litt mindre presserende: Det er enklere å rigge noe for sin egen utgående mail enn å endre hvordan alle andre sender til deg.

 

 

Hvis innkommende 25 er åpent, som du sier, er det flott - men når support ikke klarer å svare noe klart, og det står i TOS at man ikke kan/skal kjøre mailserver, så ... er det forståelig at han lurer.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Hva jeg prøver å si ?

 

At GET sperrer port 25 ut fra bruker slik at bruker ikke kan sette opp en lokal SMTP server for utsending av mail.

 

Hva prøver du å si ?

Hvordan mener du at han skal "rigge" sin utgående SMTP, slik at den sender på alternativ port,

på en slik måte at andre mailservere får den inn på sin port 25 ?

(ref det du skriver over her ang. MX records...)

 

Men som du er inne på TOS sier at GET kunder ikke har lov,

så hvilken port som er åpen/sperret, er ingen ting å lure på for trådstarter :ermm:

 

PS,

min mailserver her hjemme, har kjørt, med ISP's velsignelse,

siden 1998, så noe har jeg nok fått med meg ... :roll:

En mailserver som bare får, og ikke sender mail er sikkert kanskje kjekt å ha,

men tror ikke at det var det TS ønsket seg ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...