Gå til innhold

Ordskifte: Kva tid er ein ikkje born lenger?


Anbefalte innlegg

Dette spørsmålet dukka opp i hovudet mitt nå under Vågå-saka. Det mest greie svaret på det spørsmålet dukka opp i eit vedlegg/bilet-fil ei ein tråd eg ikkje finn att. Men eg har lyst til å dra og tøye spørsmålet enno lengre. Difor her på Oppslagstavla.

 

På papiret vert norske statsborgarar vaksne når dei fyller 18. Men har da hatt lov til å ha sex 2 år. (Dette er meget grovt sagt. Kunne kome med detaljane rundt lågaldreren, men gidd ikkje. Detaljane er ikkje så relevant i denne diskusjonen.) Altså: Barn kan heilt lovleg ha sex. Sjølv om det kan føre til graviditet. Jentebarn som får mensen før dei fyller 18 er kroppsfunksjonsmessig vaksne til å få avkom, men er likevel å rekne med som barn?

 

Puberteten er ein kroppsleg og psykologisk prosess som gjer born til vaksne. Der seksualitet får større og større rolle. Born som har sex med kvarande får erfaring som gjer dei vaksne og ferdigutvikla/utforska. Likevel er dei born å rekne med?

 

Det finnast menneskje over 18 år som er ufriviljug upulte. Ja, som til og med har mindre erfaring og utvikling enn ein del 11 år gamle born. Er dei likevel å rekne med som vaksne?

 

Køyr møljeslagsmål!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No legg je merke tel at du sett stort fokus på sex. Det e mange fler faktorer enn sex som spille inn i spørsmålet om en e vaksin ell itte. Sjøl om all ungdom sier til seg sjøl at "No e je vaksin!" Etter at døm pulte første gong, har det lite rot i realiteta. Handlingan du gjør, og hvordan du ter deg i samfunnet, e det som avgjør om du e vaksin ell itte.

 

Du e myndig når du e 18, fordi å individuelt avgjøre om kvar enkelt person e "vaksin" ell itte, ville vært umogleg. Nåen e vaksin i ordets rette forstand lenge før de e myndig, andre e som barn å rekne til de e godt opp i tjueåra.

Lenke til kommentar

Grensen mellom voksen og barn bestemmes ikke av alder, men bl.a. av evne til å påta seg ansvar for egne handlinger. (...)

I borne-auga er ein vaksen ein som kan gjera nett det han vil forutan at nokon kan legge ned veto mot det. Og det skjer den dagen eit born fyller 18. (Ja, vedkomande må rettnok vente til 20 for å få opna dei siste moglegheita, men det er flisespikkeri.)

 

(...)

Det har hvertfall ingenting med sex å gjøre, selv om det stort sett er forbeholdt voksne.

No legg je merke tel at du sett stort fokus på sex. Det e mange fler faktorer enn sex som spille inn i spørsmålet om en e vaksin ell itte. Sjøl om all ungdom sier til seg sjøl at "No e je vaksin!" Etter at døm pulte første gong, har det lite rot i realiteta. Handlingan du gjør, og hvordan du ter deg i samfunnet, e det som avgjør om du e vaksin ell itte.

 

Du e myndig når du e 18, fordi å individuelt avgjøre om kvar enkelt person e "vaksin" ell itte, ville vært umogleg. Nåen e vaksin i ordets rette forstand lenge før de e myndig, andre e som barn å rekne til de e godt opp i tjueåra.

I mine auga kan ikkje born produsere born. Oss sluttar å kalle ein katt kattunge i (god) tid føre, eller fram til den gongen katten kjem heim med sine eigne nyfødde. Så i ein situasjon der eit kjærastpar på 13 og 15 år tek til å risikere å få avkom, så er dei ikkje born lenger. Då er dei vaksne. (Sjølv om dei fysisk og psykisk kan henge etter. Det skjer jo ofte uansett.)
Lenke til kommentar

Barn kan produsere barn fra de er yngre enn 13.. At en 13 og 15 åring har sex som medfører at jenta blir gravid, viser jo aldeles ikke at de har blitt voksne, snarere tvert i mot.

 

Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du skal ha det å være voksen synonymt med å ha pult?

 

Det er primært for å provosere, men også mitt forsvar når eg ser på 13-15 år gamle jenter som interessante, sjølv om aldersskilnader for dei blir moralsk vel stor.

Lenke til kommentar

For å gjere det veldig enkelt:

 

Baby: 0-2

Born: 2-13

Ungdom: 13-18/19

Vaksen: 18/19+

 

Definisjonen på ein vaksen er:

1. a person who is fully grown or developed or of age.

2. a person who has attained the age of maturity as specified by law.

 

Den siste er jo veldig grei. Den første er ein vurderingssak, men sidan det står "eller" så kan eitt av vilkåra oppfyllast. Er du fullt utvaksen, utvikla eller myndig så er du vaksen.

Lenke til kommentar

For å gjere det veldig enkelt:

 

Baby: 0-2

Born: 2-13

Ungdom: 13-18/19

Vaksen: 18/19+

 

Definisjonen på ein vaksen er:

1. a person who is fully grown or developed or of age.

2. a person who has attained the age of maturity as specified by law.

 

Den siste er jo veldig grei. Den første er ein vurderingssak, men sidan det står "eller" så kan eitt av vilkåra oppfyllast. Er du fullt utvaksen, utvikla eller myndig så er du vaksen.

 

Utvikla... Vil det seie utvikla til å oppleve glede av puling, eller utvikla til å kunna føde born?

Lenke til kommentar

Barn kan produsere barn fra de er yngre enn 13.. At en 13 og 15 åring har sex som medfører at jenta blir gravid, viser jo aldeles ikke at de har blitt voksne, snarere tvert i mot.

 

Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du skal ha det å være voksen synonymt med å ha pult?

 

Det er primært for å provosere, men også mitt forsvar når eg ser på 13-15 år gamle jenter som interessante, sjølv om aldersskilnader for dei blir moralsk vel stor.

 

First thing first; All objektivitet og seriøsitet forsvinner når du sier at du ønsker å forsvare dine seksuelle legning. Jeg skal ikke legge meg opp i alderen på jenter du liker (utover at det er minimum 3 år bak murene om du gjør noe med de..) men dette er litt på jordet. Jenter i den alderen er i puberteten, og er ikke fullt utvokst. Ikke fysisk, ikke mentalt. Noen kan sikkert være det, men det vil være sjeldent. Og du tenner vel på disse nettopp fordi de ikke er voksen (selv om de er det i din forstand.)

Lenke til kommentar

Barn kan produsere barn fra de er yngre enn 13.. At en 13 og 15 åring har sex som medfører at jenta blir gravid, viser jo aldeles ikke at de har blitt voksne, snarere tvert i mot.

 

Og jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du skal ha det å være voksen synonymt med å ha pult?

 

Det er primært for å provosere, men også mitt forsvar når eg ser på 13-15 år gamle jenter som interessante, sjølv om aldersskilnader for dei blir moralsk vel stor.

 

First thing first; All objektivitet og seriøsitet forsvinner når du sier at du ønsker å forsvare dine seksuelle legning. Jeg skal ikke legge meg opp i alderen på jenter du liker (utover at det er minimum 3 år bak murene om du gjør noe med de..) men dette er litt på jordet. Jenter i den alderen er i puberteten, og er ikke fullt utvokst. Ikke fysisk, ikke mentalt. Noen kan sikkert være det, men det vil være sjeldent. Og du tenner vel på disse nettopp fordi de ikke er voksen (selv om de er det i din forstand.)

Morosam slutning, men ikkje heilt rett. Nå kan eg rettnok ikkje garantere at eg ikkje er hebefil da eg ikkje har hatt nær kontakt med jenter i den aldersgruppa. Korkje nå, eller då eg var i aldersgruppa sjølv. Men eg tenner ikkje spesifikk på den aldersgruppa. Grunnen til denne aldersgruppa... vil de nok skjøne i denne tråden.

Lenke til kommentar

Grensa har blitt forkjøvet opp igjennom tidene. Nå regner enkelte seg selv som barn/ungdom/ikke-voksen, og blir også regnet slik av andre, til og med 25 år. Før var man regnet som voksen når man var konfirmert. Det henger vel også sammen med at velstanden ikke var så stor da, og folk måtte bare bli voksne for å klare seg. Selv regner jeg folk som fysisk voksne ved 15-16 år. Da bør de være i stand til å ta vare på seg selv. Jeg vet at ikke alle er i stand til det i den alderen, eller regnes som mentalt voksne, men enkelte går igjennom et helt liv uten å noen gang bli det. Å bli voksen er en glidende overgang, og da er for eksempel konfirmasjonen en like god generell grense som noen annen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...