Gå til innhold

Hvem kan med hånden på hjertet.......


PowerOfNow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tror ikke all piratkopiering er dårlig... ta f.eks. maya (3d prog, VEEEELDIG bra, men da oxå VEEEEEEEEEIG dyrt): Du driver litt med det på fritiden og sytes det rocker skikkelig. Du betaler likevel ikke godt over 60 000,- for det? (det er så dyrt i tøff versjon) MEN dersom du er prof betaler man jo for det... Tror ikke mange av de som har lært seg maya kjøper 3dmax, de holder seg til det de kjenner: maya.

 

Det blir som med en demo bare bedre effekt. De vil jo uansett ha markedsandeler, og bruker mange dem på hobbybasis speiler det over på proff merkedet.

 

JA til gratis programvare for hobbybrukere og lisens til Proff-bruk

NEI til ræva freeware!

 

 

99 % av freeware er no dritt (linux har noen hederlige unntak, men det er mye jall der også!)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-12 20:56, argon264 skrev:

Quote:


On 2002-02-11 20:51, arvjakob skrev:

fortelle at ALT dem har på maskinen er lovlig? Virker som om det er litt blandet kultur på dette forumet.


Og hvem tror at vedkommende er den største WAREZ-Gangsteren? hehe


--

Knut


 

Jeg kan. Kjører kun Linux, med open source programvare. Har noen mp3 filer, men de er alle rippa fra egne CD-er og kan etter norsk åndsverkslov kalles lovlige.

Da er du DØV :lol:

 

 

Skal du kjøpe alt som OS o.l da blir softwaren din like dyr som hardwaren.

 

Har lite lovlig på PC*en. dessverre. Hadde nok kjøpt hadde jeg råd, men hva kan en 16 åring gjere?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 16:22, KriFos skrev:

Hadde det ikke vært mye tøffere om det gikk an å piratkopiere hardware?
:grin:

Dupa et par Athlon MP 1900+

Dual HK

noen gigs med ram...

et par TB hd...

en nice 21" LCD

osv...


hihi



Blir vel mulig snart det også skal du se.

Leste for en stund siden at det skulle komme en spesiell type printer med en spesiell type blekk hvor du faktisk kunne Printe ut en prosessor.

Hørtes fryktelig sci fi ut, men så sto det

Lenke til kommentar

Quote:


Blir vel mulig snart det også skal du se.

Leste for en stund siden at det skulle komme en spesiell type printer med en spesiell type blekk hvor du faktisk kunne
Printe ut en prosessor
.

Hørtes fryktelig sci fi ut, men så sto det


 

:grin: :grin: :grin:

 

Hva med å bygge egne cpu'er? Byggesett med 6.549.616 deler :smile:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Quote:


On 2002-02-12 15:58, sjanten skrev:

når folk selger linux-software finnes det alltid et gratis alternativ. f.eks. det finnes office pakker til linux som koster like mye som MS officene (bare mye bedre
:grin:
),


men jeg valgte å la isdn-linja stå på mens jeg la meg, og tok ned suns StarOffice 5.2. Går ***** tregt på min 166mhz. -å loade, mener jeg (bokstavlig talt minutter)


 

Nevn et produkt som er bedre enn Microsoft sin Office så skal jeg bøye meg langt ned i støvet....

 

Jeg er VELDIG sikker på at det ikke finnes...

Lenke til kommentar

Quote:



Nevn et produkt som er bedre enn Microsoft sin Office så skal jeg bøye meg langt ned i støvet....


Jeg er VELDIG sikker på at det ikke finnes...



 

Jeg syntes StarOffice er meget bra! Gratis er det også! Mens M$ skal ha 2-3 høvdinger!

 

Hadde det ikke vært for at folk hadde pirat-kopiert hadde nok ikke Microsoft vært så store som dem er i dag! Takket være oss er dem der de er i dag. Slik er det med mange andre også.

 

+ det hjelper vel ikke stort at Bill Gates stjal kildekode fra Apple? hehe.(tror det var det)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-11 21:03, GeeZuZz skrev:

For å ha 100 % lovlig software på PC'en, må du være professjonell, og tenke nøye gjennom alt du gjør...


alle har en eller annen form for noe ulovlig - gjerne uten å vite det...


formuler deg heller litt annerledes:


Hvem kan med hånden på hjertet si at de har lest gjennom alle "LICENSE AGREEMENTS" som har poppet opp når de skal installere noe?


(for å ikke si, hvem kan med hånden på hjertet si at de noen gang HAR lest en HEL "LICENSE AGREEMENT"
:grin:
)


hvis du ikke leser den er vel sannsynligheten for at du gjør noe ulovlig stor. (har lest litt av en før. utrolig hva de finner på...)


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: GeeZuZz på 2002-02-11 21:12 ]</font>


 

Fikk i alle fall med et lovlig Nero prog på siste brenneren :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-01 16:47, DeejPhant skrev:

Nevn et produkt som er bedre enn Microsoft sin Office så skal jeg bøye meg langt ned i støvet....


Jeg er VELDIG sikker på at det ikke finnes...


 

Det sies i alle fall at MS Excel er det beste regnearket som noensinne er laget. Tror du må få IBM (eller noen andre) til å jobbe endel år for en god del millioner for å utvikle et bedre program.

Lenke til kommentar

Quote:



Det sies i alle fall at MS Excel er det beste regnearket som noensinne er laget. Tror du må få IBM (eller noen andre) til å jobbe endel år for en god del millioner for å utvikle et bedre program.



Det kan godt hende, men det er jo slik at MS har spilt med kortene tett, og hatt stor nok utbredelse så lenge at det er vanskelig for andre å komme inn med stor nok brukergruppe til å overleve ..

 

Quote:



SI-korrekt sig:

MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7



 

Og jeg spør igjen, hvor får du kjøpt "512 mebibyte DDR"?? :?:

Sist fikk jeg liksom ikke noe svar på det :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-01 20:34, NiceGuy skrev:

Og jeg spør igjen, hvor får du kjøpt "512 mebibyte DDR"?? :?:

Sist fikk jeg liksom ikke noe svar på det
:grin:


 

I ALLE databutikker som selger RAM.

Bare at de benytter betegnelsen MB=megabyte=1000 byte når det egentlig er MiB=mebibyte=1024 byte.

Har startet mitt eget lille korstog for å få Hardware til å bruke SI-enheter (se link i sig) :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


I ALLE databutikker som selger RAM.

Bare at de benytter betegnelsen MB=megabyte=1000 byte når det egentlig er MiB=mebibyte=1024 byte.

Har startet mitt eget lille korstog for å få Hardware til å bruke SI-enheter (se link i sig) :smile:


 

huff, for min del er det samma hva man skriver. Er ikke så nøye om man får 1000MB eller 1024MB, Megabyte prisen er jo så lav uansett.

 

Man skal man over på fakta f**n, så holder vi oss til 1024 bytes :smile:

 

Det viktigste er at man skjønner hverandre!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-15 15:50, croWman skrev:

tror ikke all piratkopiering er dårlig... ta f.eks. maya (3d prog, VEEEELDIG bra, men da oxå VEEEEEEEEEIG dyrt): Du driver litt med det på fritiden og sytes det rocker skikkelig. Du betaler likevel ikke godt over 60 000,- for det? (det er så dyrt i tøff versjon) MEN dersom du er prof betaler man jo for det... Tror ikke mange av de som har lært seg maya kjøper 3dmax, de holder seg til det de kjenner: maya.


Det blir som med en demo bare bedre effekt. De vil jo uansett ha markedsandeler, og bruker mange dem på hobbybasis speiler det over på proff merkedet.


JA til gratis programvare for hobbybrukere og lisens til Proff-bruk

NEI til ræva freeware!



99 % av freeware er no dritt (linux har noen hederlige unntak, men det er mye jall der også!)





 

 

Stort sett bare bedrifter som kjøper programmene til 60.000. De fleste privat-personer har vel ikke råd til det?! :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...