Gå til innhold

Hvem kan med hånden på hjertet.......


PowerOfNow

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"ps: hvis ms hadde gått konk hadde verden vært et bedre sted! så ikke kjøp ms licenser.. og gjør verden en kjeneste. :wink:"

 

-Øh??!! Og så hadde vi alle sammen sittet med Mac som ikke kan brukes til noe annet enn videoredigering, samt noe Linux-møl som ikke lar seg installere (hvertfall ikke på min PC...).

Lenke til kommentar

hadde det ikke vært for Microsoft så hadde vi betalt 1500 spenn for en linux linsens som vi ikke klarer å bruke til noe fornuftig.(dem hadde nok tatt betaling etterhvert hvis konkurransen hadde vært liten)

 

Så da hadde vi hatt en redhat lisens til 1500kroner og måtte brukt 4000kr for en konsulent som klarer å installere det på boksen.

 

takk for at det er mange som har betalt M$ masse penger gjennom årene!(kanskje litt for mye? Bill Gate$ sitter igjen med en forume på 470 milliarder kroner) Timelønn på 63 000 kr!

Lenke til kommentar

Jeg skulle laste ned en nettverks trafikk overvåknings program fra download.com istad, men da så jeg noe pussig.

Programmet tok 800kb men kostet 400$.

Altså 400 dollar er ikke i det i nærheten av 4500 kroner ? Hvordan kan noen ta 4500 kroner for et program på 800kb ?

Det skal være et jævlig genialt program ihvertfall !

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har av prinsipp ingenting lovlig på maskinen, bortsett fra starcraft. Alt jeg har er Ulovligheter. Og slik skal det fortsette til jeg enten dør eller havner i fengsel. Så lenge jeg ikke selger tingene i stor stil og reklamerer for det i hele kommunen tror jeg ikke det er noe særlig sjanse for å bli tatt.

 

Hadde det ikke vært for Warez ville kompetanse nivået vært MYE mindre enn det er. Jeg tenker på alle de fjortisene som sitter hjemme og begynner så smått på å lære seg å lage animasjoner/3d eller kanskje CAD. Tenk når de blir store!!! da kan de mye og er klar til å gå ut i arbeidslivet som en person med en niftig spiss kompetanse.

Lenke til kommentar

Alle snakker om at warez og divx og slikt er ulovlig, men hvem vil vel komme etter lille Ola Nordmann som laster ned divx, warez og slikt på sin maskin?

Er det ikke de som legger dette ut på nettet eller som produserer piratkopier som lever i faresonen?

 

Kan ikke skjønne alt oppstyret rundt dette med å laste ned slikt på sin egen maskin til eget bruk.

 

Kom ikke å si at Bill Gates taper penger fordi jeg eller noen andre laster ned MS produkter til eget bruk. Hadde aldri kjøpt MS produkter allikevel :smile:

SÅ HVA ER PROBLEMET??!!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-12 11:44, lilo skrev:

ok. for å skape litt noia.


microsoft. "KAN" skape et image av hardisken din på

la oss si 120gig? imaget er på ca 4kb.

dette imaget kan MS sende til seg selv ved ALLE

tider og utider og gjennskape 120gig


så da er det bare å luke ut lovlig/ikke lovlig


konspirasjon? mulig det.



-----------------------------------------------

 

Hvordan i he.... skal de klare å gjenskape 120 gig fra 4kb?? Dersom dette er faktum så har de jo verden i sin hule hånd!! :grin:

 

Det beste pakkeprogrammet jeg noen gang har sett/hørt om/prøvd har ikke engang klart å få 120 gig ned i 40-50 gig... Så hvordan i all verden skal de klare å representere 120 gig på 4kb??

 

[ Denne Melding var redigert av: ^trigger på 2002-04-10 16:14 ]

Lenke til kommentar

Når det gjelder Windows/Microsoft så synes jeg skrupler og moral kan krype inn i et mørkt hjørne...

Bill Gates & Co presterer daglig å snyte kunder, forretningsforbindelser og konkurrenter. For så å klage over bagateller til høyesterett så snart det er noe som går dem imot.

 

Jeg har lest bekreftede artikler i nyhetene mang en gang hvor det fremkommer tyveri av programvare, ideer, oppsett... hvor microsoft presterer å økonomisk knekke nye aktører på markedet før de i det hele tatt har fått en sjanse...

Hvor de aktivt "reklamerer" for hvor dårlig konkurrentenes varer er, samtidig som de bruker dem selv istedet for sine egne produkter... hehe :grin:

 

Under utvikling av ny programvare, så finner microsoft det helt greit å stjele fra andre aktører.. Så hvorfor i all verden skal vi gidde å betale til microsoft når vi ikke kan være sikker på at det er deres varer å selge?

 

Nå skal det også være sagt at jeg støtter fullt ut det å betale for programvare.

Det er utrolig surt å sitte over datamaskinen i 2 til 3 år, med et utviklingsteam på 10-15 stykker, for å lage et nytt program som kan være til nytte for folket... for så å oppdage at det er ingen som kjøper produktet... de bare tar det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...