Gå til innhold

[Løst] Laste ned NRK nett-tv med den nye spilleren?


CasterAnd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

wx_nrk fungerer bra til det meste, men jeg har støtt på et tilfelle der det ikke ser ut til å fungere. Skulle laste ned Aarebrot sin 200 år på 200 minutter, og den ligger delt opp i to deler på nett-tv:

 

https://tv.nrk.no/program/DVFJ62001014/200-aar-paa-200-minutter

 

https://tv.nrk.no/program/DVFJ62001014/200-aar-paa-200-minutter#del=2

 

Om jeg prøver å laste ned del 2, så fungerer det ikke. Det er del 1 som blir lastet ned uansett. Noen som vet hvordan jeg skal få dette til å fungere?

Lenke til kommentar
Om jeg prøver å laste ned del 2, så fungerer det ikke. Det er del 1 som blir lastet ned uansett. Noen som vet hvordan jeg skal få dette til å fungere?

Når NRK har et langt program deles dette opp noen ganger i flere deler uten at url adressen forandres som f.eks i serier.

Har ikke skrevet dett inn i wx_nrk,har lagd en manuell løsning beskrevet her.

 

Lenke til kommentar
Er det kun .mkv som er aktuelt format å lagre i?

 

Det er ikke noe problem og skrive inn en måte for og lagre som MP4.

Men jeg kommer ikke til og gjøre det,fordi jeg liker MKV mye bedre.
MKV(Matroska) er teknisk overlegen container format og har åpen kildekode.
 
At Chromecast ikke støtter MKV er bare tragisk.
Nå har ikke jeg Chromecast,men Videostream støtter MKV.
 
Jeg pleier å konvertere til .mp4 i etterkant, men dette er en tidkrevende 
Viss du må dette ville jeg brukt FFmpeg,og konevert alle i en økt.
Her en enkel måte som konverter alle filer i en folder convert_to_mp4.
Pakk ut til folder med filene,er ffmpeg i folder pakk bare ut bat filen.
Testet med 5 filer(700mb) brukte ca 2 min.
Endret av snippsat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...

 

Denne fungerer fint. Forutsetter selvsagt at programmet er tilgjengelig på Nrk sine sider

Ser ikke ut til å fungere lenger nå. Får bare ned text fil og så skjer ikke mer. Har fungert helt fint tidligere.
Det virker fortsatt, og det problemet du nevner kan forekomme på kanskje en fil blant tredve.

 

Hva som skjer er at akamei ikke klarer å sende et segment (10 sek), og da stopper dra-og-slipp å laste.

Kaninen vil hoppe over dette segmentet, og ta ned resten også, men ikke dra-og-slipp.

 

eks.

48 min 10 sek sending, hvor det mangler et segment på 10 sek mellom 7 min 21 sek og 7 min 31 sek.

dra-og-slipp vil ta ned de første 7 min 21 sek, og være ferdig.

kaninen vil ta ned de første 7 min 21 sek, hoppe over 10 sek, og ta ned resten også.

 

Det er derfor det Omnithunder gjør, med å vente til neste dag, kan 'fikse' problemet.

(kaninen virker kun under windows)

Lenke til kommentar

Har dere Win 10? Tok programmet med meg over på den andre PCen med Win 10, og det fungerer. Her har jeg Win 7, kanskje det som gjør det da?
Ser enkelte andre programmer (som Superspyware) og svikter på her på win 7 i det siste. Kan jo være noe krøll på akkurat mine innstillinger da, men vet ikke hva det skal være.

Bør kanskje bite i det sure eplet å slippe til Win 10 her også? Kanskje det er windows som gjør noe med det selv?

Lenke til kommentar
Har dere Win 10? Tok programmet med meg over på den andre PCen med Win 10, og det fungerer. Her har jeg Win 7, kanskje det som gjør det da?

Er testet fra XP til Win-10,så skal virke Win-7 problemet er nok lokalt oss deg.

 

 

Denne fungerer fint. Forutsetter selvsagt at programmet er tilgjengelig på Nrk sine sider

  

Ser ikke ut til å fungere lenger nå. Får bare ned text fil og så skjer ikke mer. Har fungert helt fint tidligere.

Det er feil link,riktig er denne.

Endret av snippsat
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...