Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygget maskin 100% død! Hjelp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en måte å strekke kablene på :p Ville brukt 2 minutter mer, og fått de på baksiden av hovedkortet, istedet for på kryss og tvers over både hovedkort og skjermkort :)

 

Nå er ikke mitt kabinett så innmari ryddig i forhold til mange andre jeg har sett. Har samme kabinettet som deg. Alle de røde kablene skal bort, men har manglet rette svarte sata kabler, så bytter de samtidig som psu'n. En stund siden bilde er tatt og ser ikke helt slik ut nå, men bare for å vise at det er mulig å få kablene på baksiden

post-215893-0-18916600-1350512267_thumb.jpg

Endret av otl
Lenke til kommentar

Da har jeg ENDELIG fått start på den. Takk til alle. Feilen var spacere. Men nå, så skulle pc gjenopprette seg. Blir det da svart skjerm sammen med en blinkende understrek øverst til venstre?

Fikk du boota?

 

Svart skjerm med blinkende strek høres ut som den ikke har noe å boote opp i i det hele tatt....?

Lenke til kommentar

Prøver ikke å være nedlatende, men jeg trur du burde lese deg opp litt først, neste gang du skal bygge en PC, da måten du gjorde dette på fort kunne kostet deg 1000kr eller mer i nye deler som følge av skader ved en eventuell kortsluttning på hovedkortet.

 

Joda, er enig i at jeg burde ha visst om den delen som manglet. Men jeg har bygget pc en gang før med de samme komponentene, men det var i R3 kabinett. Derfor ble dette noe annet enn ventet. Og btw, jeg fulgte manualen til HK i STOR grad. :)

Lenke til kommentar

Fint at det ordnet seg :) I følge manualen til HK gjorde du også alt rett. Fått prøvd den viftekontrollen? Virker den grei, og er lysene skarpe på den? Ikke fått bestilt meg den ennå, da budsjettet gikk til ny psu. Men tenkte jeg skulle få kjøpt inn om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar

Fint at det ordnet seg :) I følge manualen til HK gjorde du også alt rett. Fått prøvd den viftekontrollen? Virker den grei, og er lysene skarpe på den? Ikke fått bestilt meg den ennå, da budsjettet gikk til ny psu. Men tenkte jeg skulle få kjøpt inn om ikke så lenge :)

 

Jo, takk! Viftekontrollen er prøvd ja. Har koblet den venstre delen til de 4 i front, og de fire andre på tre utsug + en inn i bunn. Lysene er skarpe nok ja. Er egentlig veldig godt fornøyd. I tillegg kom de å leverte den på døren min, siden jeg på nåværende tidspunkt bor på hytta som ligger i området Skjeberg hvor de har lageret. Fantastisk bra service fra TechBay :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...