Gå til innhold

Vifteløs GeForce FX 5600 fra MSI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde det vært en Ultra så hadde'n vært interessant, men non-ultra er ubrukelig... 8)

 

Den i midten virket da interesant? Sjekk minnehastigheten. Tror faktisk det blir et sånt kort på meg.

 

Da tror jeg Sapphire 9600pro ultimate edition er et mye bedre kjøp! Den er raskere, sannsysligvis billigere, og bedre bildekvalitet. Jeg tror fakta meg kjølesystemet fra zalman er mer effektivt også...

 

EDIT: 9600pro er kanskje ikke raskere, når jeg får tenkt meg om, men jeg vet ikke om den ekstra prisen er verdt det... :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg kikka litt på denne testen, og den er ganske interessant i denne sammenhengen. Den FX5600'en de bruker har faktisk samme specs som den dyreste vifteløse som vi diskuterer. Husk at verdien de oppgir skal dobles da, siden det er DDR... Så "ultra'n" i overnevte test har core 350MHz og memory 700MHz. Likevel er den ikke raskere enn 9600pro... Hva skal man med den da?

Lenke til kommentar
Det som var mer interessant fra digit life var at Gainward kommer med passiv kjøling på FX5900. Det skal jeg ha.

 

Helt passiv var den nå ikke da, for den så jo ut til å kreve den derre ekstravifta fra zalman også. Men jeg lurer litt på om det er en spesialversjon av FX5900'en, eller om jeg kan kjøpe en vanlig 5900 og kaste på den ZM80HP'en som jeg har på Ti4200'en min...

Lenke til kommentar
Det som var mer interessant fra digit life var at Gainward kommer med passiv kjøling på FX5900. Det skal jeg ha.

 

Helt passiv var den nå ikke da, for den så jo ut til å kreve den derre ekstravifta fra zalman også. Men jeg lurer litt på om det er en spesialversjon av FX5900'en, eller om jeg kan kjøpe en vanlig 5900 og kaste på den ZM80HP'en som jeg har på Ti4200'en min...

 

Den vitfta kan man sikkert koble ut. Tror ikke det er samme som du har. Hvis du ser på Zalman.co.kr så ser du at det er en ny versjon av den.

Lenke til kommentar
Det som var mer interessant fra digit life var at Gainward kommer med passiv kjøling på FX5900. Det skal jeg ha.

 

Helt passiv var den nå ikke da, for den så jo ut til å kreve den derre ekstravifta fra zalman også. Men jeg lurer litt på om det er en spesialversjon av FX5900'en, eller om jeg kan kjøpe en vanlig 5900 og kaste på den ZM80HP'en som jeg har på Ti4200'en min...

 

Den vitfta kan man sikkert koble ut. Tror ikke det er samme som du har. Hvis du ser på Zalman.co.kr så ser du at det er en ny versjon av den.

 

Joda, du kan jo bare koble ut vifta på en FX5800 ultra fordi den bråka så mye... :wink: Kan godt tenkes at den kreves. Jeg har lagt merke til at det er en ny versjon, men spørsmålet er om den er så mye mer effektiv... :shrug:

Lenke til kommentar
Det som var mer interessant fra digit life var at Gainward kommer med passiv kjøling på FX5900. Det skal jeg ha.

 

Helt passiv var den nå ikke da, for den så jo ut til å kreve den derre ekstravifta fra zalman også. Men jeg lurer litt på om det er en spesialversjon av FX5900'en, eller om jeg kan kjøpe en vanlig 5900 og kaste på den ZM80HP'en som jeg har på Ti4200'en min...

 

Den vitfta kan man sikkert koble ut. Tror ikke det er samme som du har. Hvis du ser på Zalman.co.kr så ser du at det er en ny versjon av den.

 

Joda, du kan jo bare koble ut vifta på en FX5800 ultra fordi den bråka så mye... :wink: Kan godt tenkes at den kreves. Jeg har lagt merke til at det er en ny versjon, men spørsmålet er om den er så mye mer effektiv... :shrug:

 

Jeg har den gamle saken fra Zalman hvor det fulgte med vifte. Den bruker ikke jeg på mitt Ti kort. (Vet man ikke trenger på den versjonen med pipe)

Lenke til kommentar
Jeg har den gamle saken fra Zalman hvor det fulgte med vifte.  Den bruker ikke jeg på mitt Ti kort. (Vet man ikke trenger på den versjonen med pipe)

 

Jeg har (eller hadde, inntil lynet slo ned 10m fra huset) en GF4Ti4200 med den heatpipe kjøleren fra zalman. Jeg har ingen ekstra vifte på, og heller ikke masse vifter rundt om i kabinettet (stillhet...), og jeg har ikke opplevd noen problemer med det.

 

Men jeg vet ikke hvor mye varmere en FX5900 er. Noen som vet watt'en på gpu'er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...