Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

hentet pga fyllekjøring..


fredd5050

Anbefalte innlegg

hej var på en pub igår og da hadde jeg kjørt en liten tur fra pubben og tilbake... ca 10-20min etterpå kom det 4 politimenn og kastet meg inn i poltibilen bak med hångjern... jeg var drit full og jeg måtte skrive under på at de tok fra meg lappen osv... kan de gjøre sånt når jeg er drita??? de har jo ikkke bevis på at jeg kjørte i påvirket tilstand.... skal sikkert inn på ett avhør snart men.. kan jeg nekte for dette...? de har ett vitne ( vakten på pubben som så hvem som kjørte og de som satt på..)

 

. er det nok vitne for at jeg kan nekte for dette??? kan jeg si at jeg styrta i meg sprit etter at jeg kom inn på pubben? og fikk promille pga det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig må de ha bevis. Hvis saken er så svart og hvit som du sier, blir den nok henlagt.

 

ok men er det lov å lam meg skrive under på at papiret at jeg samtykker når jeg er stup full?!? må ikke gå an det.. jeg fikk ikke lest det engang bare skrev på for jeg ville hjem... kan jeg si på avhøret at jeg ikke samtykkr alikevel da?

på avhøret kan jeg da si at jeg ikke var beruset når jeg kjørte men styrta i meg en del brennevin jeg hadde på innerlomma etterpå?? det var ca. 20min etterpå jeg ble henta av politiet inne på pubben..

Lenke til kommentar

Selvfølgelig må de ha bevis. Hvis saken er så svart og hvit som du sier, blir den nok henlagt.

 

 

- de har jo ett bra vitne då? kan jeg fortsatt nekte?

Du kan nekte så mye du vil, men sannsynligvis blir det fengsel og manglende førerkort i noen år på deg.

 

 

så du mener de bare kan ta lappen fra meg? du skrev jo nettopp motsatt?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig må de ha bevis. Hvis saken er så svart og hvit som du sier, blir den nok henlagt.

 

 

- de har jo ett bra vitne då? kan jeg fortsatt nekte?

Du kan nekte så mye du vil, men sannsynligvis blir det fengsel og manglende førerkort i noen år på deg.

 

 

så du mener de bare kan ta lappen fra meg? du skrev jo nettopp motsatt?

Ja, å ha lappen er ett privilegium, ikke en menneskerett. I tillegg sitter du her og ler "leker" med situasjonen du har satt deg selv i, noe som styrker min tro på at det IKKE er så svart og hvit som du forklarer det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

hej var på en pub igår og da hadde jeg kjørt en liten tur fra pubben og tilbake... ca 10-20min etterpå kom det 4 politimenn og kastet meg inn i poltibilen bak med hångjern... jeg var drit full og jeg måtte skrive under på at de tok fra meg lappen osv... kan de gjøre sånt når jeg er drita??? de har jo ikkke bevis på at jeg kjørte i påvirket tilstand.... skal sikkert inn på ett avhør snart men.. kan jeg nekte for dette...? de har ett vitne ( vakten på pubben som så hvem som kjørte og de som satt på..)

 

. er det nok vitne for at jeg kan nekte for dette??? kan jeg si at jeg styrta i meg sprit etter at jeg kom inn på pubben? og fikk promille pga det?

 

Legg heller korta på bordet, og la bli med å risikere å bli huka for falsk forklaring i tillegg.

 

Lykke til

 

:)

Lenke til kommentar

hej var på en pub igår og da hadde jeg kjørt en liten tur fra pubben og tilbake... ca 10-20min etterpå kom det 4 politimenn og kastet meg inn i poltibilen bak med hångjern... jeg var drit full og jeg måtte skrive under på at de tok fra meg lappen osv... kan de gjøre sånt når jeg er drita??? de har jo ikkke bevis på at jeg kjørte i påvirket tilstand.... skal sikkert inn på ett avhør snart men.. kan jeg nekte for dette...? de har ett vitne ( vakten på pubben som så hvem som kjørte og de som satt på..)

 

. er det nok vitne for at jeg kan nekte for dette??? kan jeg si at jeg styrta i meg sprit etter at jeg kom inn på pubben? og fikk promille pga det?

 

Legg heller korta på bordet, og la bli med å risikere å bli huka for falsk forklaring i tillegg.

 

Lykke til

 

oki,, men jeg kan forklare at jeg drakk mer etterpå så promillen ikke stemmer helt... men viss jeg hadde sagt til dem at jeg styrta nedpå i bilen og så gikk inn på pubben og drakk enda mer før polti kom en 10-20 min senere eller hva det var.. funker det?

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du må nesten avgjør det selv - for meg høres den tilpasningen risikabel som du foreslår

 

Husk nå bare at du var rusa, så det du mener å ha fått med deg er vel sett gjennom "ølbriller" - det kan hende de som var edrue har fått mange andre ting med seg enn det du har.

 

:)

Lenke til kommentar

Måtte du blåse?

Tok de blodprøve på deg?

 

 

ja klart det... så måtte jeg skrive under noe at jeg samtykker de tar lappen ett papir.. var drita å forsto lite fikk ikke lest arket engang ville bare hjem,... kan de gjøre slikt når jeg er berusa??

Det tar en liten stund fra du hiver i deg mye sprit til den slår ut på blodprøve. Det tar ikke bare 20 minutter, så det nytter ikke å påstå at du ikke drakk noen ting på puben men at du først drakk når du kom hjem. Les litt om det man kaller stigende promille.

 

Ta ansvar for handlingene dine og ikke prøv å lure deg unna.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis du eksempelvis gjør tingene mer vanskelig enn det som er "lovlig", kan det hende at du får en verre straff. Jeg sier ikke at "systemet" hevner seg, men at det vanlige mennesker som jobber i det, og at den typen atferd settes liten pris på. Å gå for en så kalt "tilståelsesdom" kan være det lureste.

 

Du har gjort en feil - ikke gjør en feil til - ta straffen, og læringen som følger med

 

Lykke til

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...