Gå til innhold

Trening for en nybegynner!


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg håper at noen kan hjelpe meg litt siden jeg er nybegynner når det kommer til trening.

 

Jeg skal altså begynne å trene i all hovedsak kondisjonstrening til å begynne med. Jeg har hørt litt rykter om at man ikke bør kombinere styrketrening og for mye kondisjonstrening, så jeg tenkte at jeg kanskje skulle fokusere på kondisjonstreningen i første omgang for å bli kvitt noen kilo, for så å begynne litt mer med styrketrening. Hva tror dere?

 

Det jeg har tilgjengelig av treningsutstyr er:

 

Tredemølle

Manualer

Stang + vekter for eventuell knebøy eller benkpress.

 

Det er altså litt magert, men det er dette jeg har å jobbe med.

 

Hvordan bør jeg gjøre dette med kondisjonstreningen for å få maks resultat? Bør jeg trene med intervaller på tredemøllen, eller bør jeg prøve å trene i for eksempel 30 minutter på et visst tempo? Bør jeg bry meg med høyde / stigning?

 

Jeg har altså mulighet til å trene kondisjon hver eneste dag, men hvor ofte bør jeg egentlig jogge for å få best resultat (miste noen få kilo så fort som mulig)?

 

Jeg har en følelse av at når jeg først begynner å trene overkroppen, så kan jeg nesten ikke utelate leggene / lårene heller. Jeg tenker at knebøy fungerer ganske bra for lårene, men vet ikke helt hva (om noe) jeg skal gjøre for leggene?

 

Og hvilke øvelser bør jeg bruke for å trene ryggen (med tanke på utstyret som jeg har tilgjengelig)?

 

Jeg har foresten kreatin monohydrat, men jeg vet ikke om jeg bør bruke det eller ikke. Vil det være en fordel?

 

Håper virkelig at noen kan "guide" meg litt her altså, for det er utrolig mye jeg ikke har peiling på her!

 

Personlig data:

175cm høyde

71kg vekt

 

Tusen takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Jeg har hørt litt rykter om at man ikke bør kombinere styrketrening og for mye kondisjonstrening"