Gå til innhold

[Løst] Skjermoppløsning


Keiko

Anbefalte innlegg

Beklager om jeg poster i en feil kategori, men jeg fant ikke en annen som virket bedre.

 

Jeg har et lite problem angående skjermoppløsning.

Når jeg ser på f.eks. videoer fra Youtube i full HD(1080p) er skjermen perfekt, men om jeg skal se en film fra en dvd eller en fil fra pcen, er oppløsningen ELENDIG. Jeg lurer da om det er en måte å fikse dette på.

Oppløsningen på skjermen er: 1920 x 1080, og skjermen er en LG IPS234.

Trenger litt hjelp til dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser på f.eks. videoer fra Youtube i full HD(1080p) er skjermen perfekt, men om jeg skal se en film fra en dvd eller en fil fra pcen, er oppløsningen ELENDIG.

Høres ikke ut som skjermen er problemet men programvare. Har du prøvd flere mediaspillere? vlc, media player classis, windows media player ...?

Lenke til kommentar

"Er det en mulighet å se i full Hd i fullskjerm?"

Skjønte ikke helt det spørsmålet...Skjermen din har oppløsningen 1920 x 1080 som er full hd. Så hvis du spiller av en fil som har samme oppløsning så vil det være like mange piksler i filen som skjermen kan vise, det vil si du får den beste bildekvaliteten (gitt at det ikke er noe tukling med filen, som komprimering eller fps).

 

"Og hvordan åpner jeg en videofil som jeg har på pcen med nettleseren DeepW?"

Har du f.eks. chrome eller firefox så bare drar du filen inn i en blank fane i nettleseren

Lenke til kommentar

Forsøk å last ned en video som har oppløsning 1080p.h/x264. Se om du har problemer da.

 

DVD har i beste tilfelle en oppløsning på 720x576. Som Mr D og DeepW sier, så er ikke DVD definert som high definition.

 

Eneste problemet med full HD filer er at de tar relativt stor plass.

Forsøk å laste den denne traileren av "I am Legend". Den er i 1080p.h264.

http://downloads.dvdloc8.com/trailers/divxdigest/i_am_legend-1080p_trailer.zip

Hvis dette ikke vises som normalt er det noe galt med systemet ditt. Hvis den er fin, så må du bytte ut DVD samlingen din til Blu-ray :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...