Gå til innhold

AnewZ blir fit as fuck til sommeren!


AnewZ

Anbefalte innlegg

A:

 

Benk:

70 x 6 x 4

 

Pendlay:

 

75 x 6 x 3

 

Push press:

 

57,5 x 6 x 4

 

Chins: 6 x 4

 

Dips: 6 x 2

 

B:

 

Bøy ATG (de andre lolla nesten litt over hvor dypt jeg gikk og mente det var unødvendig - må få filmet denne):

 

90 x 6 x 4

 

Strak mark:

 

80 x 6 x 3

 

Utfall bakover:

 

55 x 6 x 3

 

Glute bridge:

 

130 x 6 x 3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å loggføre den ene økta, så skipper den. Her er dagens:

 

Sumo mark:

 

80 x 12

100 x 10

120 x 8

 

Chins: BW - 5stk. BW: 100kg

Nedtrekk undertak:60 x 8 , 60 x 10.

 

Får en helt ekstrem pump i underarmen, som er grunnen til at jeg ikke klarer å løfte mer. Noen som har erfaring med dette? Spesielt om jeg holder litt bredt. Jo smalere jeg holder jo mindre pump får jeg ( det vil si, jeg får den noen reps senere).

 

Seated row:

 

39 x 10

39 x 10

39 x 10

39 x 10

 

Facepull:

 

36 x 15

36 x 15

36 x 15

36 x 15

 

Så litt curls for the girls og leg press widowmaker til slutt.

Lenke til kommentar

Skjer med at du har lagt på deg så jævlig da ;p Hva er bf%?

 

Jeg aner ærlig talt ikke! :p Har ikke veid meg på en skikkelig vekt siden slutten av august'ish, har aldri helt stolt på den vekten jeg har i UK. Så skiftet jeg batterier i badevekten her hjemme om dagen og boom 100kg. Var 102,8 på julaften (kvelden) :p

 

Aner ikke hva bf% er faktisk. Har vært utrolig sløv de siste dagene, så sparer meg til nyåret før jeg starter å trene igjen, da med nytt program.

 

Planen nå fremover er 12 uker SL5x5, så starte deffing i starten av april, og holde det gående ut juni. Usikker på hvilket program etc jeg bør kjøre under deff, vet du hva som er anbefalt? Skal hive inn litt kondisjonsøkter i april så jeg slipper å bli andpusten av å gå på stranda i sommer :tease:

Lenke til kommentar

"Spørsmål: Hvilket treningsprogram vil du anbefale på et kaloriunderskudd. Jeg hadde tenkt å følge et program med bare 15-20-repstrening for å brenne så mye kalorier som mulig.

Svar: Den største feilen man kan gjøre på en diett er å kun trene med lette vekter og masse repetisjoner. Helt grunnleggende skal du faktisk bruke det samme programmet som på oppbygging, men fordi man tåler mindre trening på underskudd, og fordi fokus er mer på vedlikehold enn økning av muskelmasse og styrke - reduser treningsmengden med ca 30-60% på tunge baseløft, eller omtrent halvparten så mange sett. Et bra oppsett å følge er 5x5 programmet, og så kutte ned til kanskje 2-3 tunge sett på 5 reps på hver baseøvelse i løpet av uka. Du behøver heller ikke være så tøff på progresjonen, her skal du kun inn og stimulere musklene til å opprettholde proteinsyntesen sånn at muskelmasse og styrke bevares.

Legg til litt ekstra høyrepstrening i området 15-25 reps for å tømme glykogenlagrene, noe som igjen vil gi "plass" til mer karbohydrater på dietten, og samtidig øke mobilisering og forbrenning av fett som energi. Jeg vil anbefale å separere stimulansene litt, så når du f.eks. trener tung bøy, benk og roing, kjør høyreps på bakside lår, skulderpress og nedtrekk. På dag 2 når du kjører tung markløft, skulderpress og nedtrekk/chins - kjører du høyrepstrening på forside lår (f.eks. beinpress eller bulgarsk utfall), benkpress (her kan du bruke manualer eller maskinøvelse) og roing. 1-3 sett på hver muskelgruppe er et bra område.

Du kan også velge å kjøre høyrepstrening som sirkeltrening på helt separate dager fra den tunge styrketreninga. Her er det mange måter å sette opp programmet på. "

- Børge

Lenke til kommentar

Perfekt Thor, takk for svar. Foretrekker å kunne løfte litt tungt også, så tror jeg hadde gått rimelig fort lei om jeg måtte holdt på rundt 15 reps hele tiden :)

 

Planen er å følge 5x5 med god progresjon nå frem til 1. April, så kjøre deff. Hvor stort kcal-underskudd etc tar jeg på gefuhlen utifra målene. Første mnden blir nok heller rolig, og om det er et stykke frem til sommerformen etterhvert så får jeg bare øke underskuddet etterhvert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

God stund siden jeg har trent nå, men i dag var det starten på SL 5x5.

 

Knebøy:

 

47,5 x 5

47,5 x 5

47,5 x 5

47,5 x 5

47,5 x 5

 

Benk:

 

37,5 x 5

37,5 x 5

37,5 x 5

37,5 x 5

37,5 x 5

 

Barbell row:

 

35 x 5

35 x 5

35 x 5

35 x 5

35 x 5

 

Hang-ups - KV ca 100:

 

3 x 5

Lenke til kommentar

Herregud så flaut. Er så innmari støl i quadsa i dag at det er helt utrolig! 47,5kg i bøy og her sliter jeg med å reise med fra senga. Jesus.

 

Må få kjøpt meg inn ei vekt her i England også, så det kan oppdateres litt hvordan det ligger ann med vekta om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...