Gå til innhold

HVA er humor?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker du at vi derfinerer det for deg? Og hvis vår definisjon ekskluderer noe du finner morsomt vil du da slutte å se på det som humor?

Jeg er sikker på at du kan finne et langt bedre spørsmål en dette...

Skrevet

Ønsker du at vi derfinerer det for deg? Og hvis vår definisjon ekskluderer noe du finner morsomt vil du da slutte å se på det som humor?

Jeg er sikker på at du kan finne et langt bedre spørsmål en dette...

Bad humor.

Skrevet

Humor er tendensen spesifikke kognitive erfaringer har til å fremprovosere latter og til å underholde.

Kan du gi et eksempel?

En fyllik raver inn i en katolsk kirke, setter seg i skrifteboksen og forholder seg taus. Presten kremter et par ganger for å påkalle hans oppmerksomhet, men fylliken blir bare sittende. Til slutt banker presten tre ganger i veggen.

Fylliken svarer: Det hjælper ikke å bråke, det finnes ikke dasspapir her heller.

Skrevet

Humor er tendensen spesifikke kognitive erfaringer har til å fremprovosere latter og til å underholde.

Kan du gi et eksempel?

En fyllik raver inn i en katolsk kirke, setter seg i skrifteboksen og forholder seg taus. Presten kremter et par ganger for å påkalle hans oppmerksomhet, men fylliken blir bare sittende. Til slutt banker presten tre ganger i veggen.

Fylliken svarer: Det hjælper ikke å bråke, det finnes ikke dasspapir her heller.

Det var så dumt at jeg nesten må le.

Skrevet

Helt klart at det finnes forskjellig type humor, se bilde.

Stack-Over-Flow-at-Loine-0.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...