Gå til innhold

Samsung Galaxy Tab 2


Gjest Slettet-jDflNq

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-jDflNq

Lager en samletråd for Galaxy Tab 2 da den har vært ute en stund på markedet uten å få noen egen tråd.

 

sME5E.jpg

 

Starter med noen spesifikasjoner.

 

Nettverk - HSPA+ 21Mbps / EDGE/GPRS (finnes også med bare Wi-Fi)

OS - Android 4.0. Oppdatering til 4.1 er underveis.

CPU -Tokjerner 1GHz Cortex A9

Kamera - 2MP kamera i front, 3.15MP bak

 

 

Spesielt for 7"

Batteri - 4000 mAh

Skjerm - TFT WSVGA 1024x600 piksler

Vekt - 344 gram

 

Spesielt for 10"

Batteri - 7000 mAh

Skjerm - TFT 1280x800 piksler

Vekt - 587 gram

 

Tester

http://www.amobil.no/artikler/samsung-galaxy-tab-2-10-1/110932

http://www.lydogbilde.no/test/samsung-galaxy-tab-2-7-0

http://www.lydogbilde.no/test/samsung-galaxy-tab-2-10-1

 

 

Send meg PM om jeg skal legge til/gjøre om noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det mulig?

... å like Samsung???? Beklager, det er mulig jeg er dum, men jeg trodde ikke det. Jeg har nylig tatt en mastergrad på medisinsk fakultet og har alltid vært svært oppegående når det gjelder data, pc og i det hele tatt. Og jeg har forsøkt å like Samsung produkter ved å kjøpe mobil, TV, BlueRay-spiller, lydplanke, PC-skjerm og tilslutt nettbrett. Ok, skjermene er fine, men alt det andre suger, og det suger så jævlig at jeg fatter ikke hvordan de har klart å oppnå en slik status/salgsvolum som de faktisk har. La meg bare beskrive de siste måneders frustrasjon, dvs jeg utelater den mest idiotiske mobiltelefonen jeg noengang har vært borti; Samsung Wave. Jeg lot meg forlede til å kjøpe nettbrettet Galaxy Tab 10.2.1, bl.a. fordi jeg trodde den skulle kunne kommunisere med min (relativt) nyinnkjøpte TV, en 40 tommer 7000 serie fra 2010. Så her kommer historien:

 

Etter å ha holdt på med dette en stund så har jeg lastet ned og installert og kjørt og testet følgende programmer/apper:

 

Samsung KIES

Samsung AllShare

Samsung Smartshare

Samsung Swipe-It

Samsung Remote

Samsung DNLA (eller noe sånt)

Jeg tror faktisk det er noe noen som jeg ikke husker her

 

Det eneste av disse som virker sånn nogenlunde greit er Samsung Remote, den eneste jeg absolutt ikke trenger. Alle utgir seg for å være smarte apper, ingen virker på mitt system... please gi meg nøkkelen til dette universet, eller så har jeg ikke noe annet valg enn å gå over til Apple...

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig?

... å like Samsung???? Beklager, det er mulig jeg er dum, men jeg trodde ikke det. Jeg har nylig tatt en mastergrad på medisinsk fakultet og har alltid vært svært oppegående når det gjelder data, pc og i det hele tatt. Og jeg har forsøkt å like Samsung produkter ved å kjøpe mobil, TV, BlueRay-spiller, lydplanke, PC-skjerm og tilslutt nettbrett. Ok, skjermene er fine, men alt det andre suger, og det suger så jævlig at jeg fatter ikke hvordan de har klart å oppnå en slik status/salgsvolum som de faktisk har. La meg bare beskrive de siste måneders frustrasjon, dvs jeg utelater den mest idiotiske mobiltelefonen jeg noengang har vært borti; Samsung Wave. Jeg lot meg forlede til å kjøpe nettbrettet Galaxy Tab 10.2.1, bl.a. fordi jeg trodde den skulle kunne kommunisere med min (relativt) nyinnkjøpte TV, en 40 tommer 7000 serie fra 2010. Så her kommer historien:

 

Etter å ha holdt på med dette en stund så har jeg lastet ned og installert og kjørt og testet følgende programmer/apper:

 

Samsung KIES

Samsung AllShare

Samsung Smartshare

Samsung Swipe-It

Samsung Remote

Samsung DNLA (eller noe sånt)

Jeg tror faktisk det er noe noen som jeg ikke husker her

 

Det eneste av disse som virker sånn nogenlunde greit er Samsung Remote, den eneste jeg absolutt ikke trenger. Alle utgir seg for å være smarte apper, ingen virker på mitt system... please gi meg nøkkelen til dette universet, eller så har jeg ikke noe annet valg enn å gå over til Apple...

 

Jeg føler det samme som deg når jeg våkner opp søndag morgen med ei dårlig rype ved siden av meg.

Kanske vi tenker med feil organ.

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig?

... å like Samsung???? Beklager, det er mulig jeg er dum, men jeg trodde ikke det. Jeg har nylig tatt en mastergrad på medisinsk fakultet og har alltid vært svært oppegående når det gjelder data, pc og i det hele tatt. Og jeg har forsøkt å like Samsung produkter ved å kjøpe mobil, TV, BlueRay-spiller, lydplanke, PC-skjerm og tilslutt nettbrett. Ok, skjermene er fine, men alt det andre suger, og det suger så jævlig at jeg fatter ikke hvordan de har klart å oppnå en slik status/salgsvolum som de faktisk har. La meg bare beskrive de siste måneders frustrasjon, dvs jeg utelater den mest idiotiske mobiltelefonen jeg noengang har vært borti; Samsung Wave. Jeg lot meg forlede til å kjøpe nettbrettet Galaxy Tab 10.2.1, bl.a. fordi jeg trodde den skulle kunne kommunisere med min (relativt) nyinnkjøpte TV, en 40 tommer 7000 serie fra 2010. Så her kommer historien:

 

Etter å ha holdt på med dette en stund så har jeg lastet ned og installert og kjørt og testet følgende programmer/apper:

 

Samsung KIES

Samsung AllShare

Samsung Smartshare

Samsung Swipe-It

Samsung Remote

Samsung DNLA (eller noe sånt)

Jeg tror faktisk det er noe noen som jeg ikke husker her

 

Det eneste av disse som virker sånn nogenlunde greit er Samsung Remote, den eneste jeg absolutt ikke trenger. Alle utgir seg for å være smarte apper, ingen virker på mitt system... please gi meg nøkkelen til dette universet, eller så har jeg ikke noe annet valg enn å gå over til Apple...

Hvem bruker disse appene? De kan lett skjules fra systemet i app draweren uansett.

Lenke til kommentar

Nei hvem bruker disse appene/programmene? Ingen antagelig, for de virker jo ikke! Problemet er jo at dette er Samsung egen software, beregnet på deres egne produkter for å få dem til å funke slik reklamen hevder. Og dette er mitt poeng; når det gjelder hardware-produktene til Samsung så må jeg bare akseptere, jeg får det jeg har betalt for og jeg har hatt all verdens muligheter til å undersøke og teste, lese tester osv. Det er software- biten til Samsung som virkelig setter grå hår i hodet på meg og som gjør meg så forbannet. Et seriøst teknologisleskap som Samsung må da virkelig kunne prestere bedre på dette området... Er jeg alene om disse erfaringene?

Lenke til kommentar

Jeg kan faktisk ikke se at 5100 og 5110 (3g og wifi) (du hevder du har galaxy tab 10.2.1, som ikke eksisterer) har IR-blaster, ei heller reklameres det av Samsung i Norge at de kan kontrollere TVen din.

At du har lest reklame for en modell som ikke markedsføres i Norge og ikke har giddet å faktisk sjekke om disse egenskapene gjelder for norske modeller, beviser hvor totalt ubrukelig utdannelsen din, og din påståtte kunnskap innen "data, pc og i det hele tatt", er.

Endret av Dragen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

5113 er ikke tilgjengelig i Norge ifølge Samsung sine sider, og jeg finner den heller ikke i prisindeksene (prisguiden og prisjakt), ei heller manuelt i større nettbutikker.

 

Det jeg gjerne skulle visst, var hvilken Tab 2 10.1" han har, hvilken TV han har, og om han prøver å kontrollere TVen med IR eller WiFi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Har endelig klart å roote taben etter å ha fått en flash counter på 11. Endte opp med å følge denne guiden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1788625

 

Hvis noen prøver på dette og er uheldig så kan det ende opp en bricket tab. Er noen usikker på hvilken CWM som skal brukes så sjekk i grunnbåndversjon hvilken versjon du har. Min 7" uten 3G er f.eks P3110.

Lenke til kommentar

Samsung KIES

Samsung AllShare

Samsung Smartshare

Samsung Swipe-It

Samsung Remote

Samsung DNLA (eller noe sånt)

Kies fungerer da helt greit. Vet det kan være et skikkelig makkverk når det bestemmer seg for å ikke virke, men det har jeg heldigvis knapt opplevd.

 

Allshare har jeg bare gode ting å si om. Bruker den nesten daglig til å vise filmer og serier fra PC til PS51D8005. Bruker Note(1), Galaxy S(1) og S2 til å finne frem hva jeg skal se og så velger jeg bare å spille det av på TVen (eller noe annet).

Virker også rimelig greit med Note 10.1 også selvom det er Allshare Play. Kan spille av innhold hvor som helst så lenge det er en dugende internett forbindelse.

 

DNLA er vel det samme som Allshare?

 

Det er riktignok rom for forbedringer.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Jeg er fornøyd med min, du får definitivt hva du betaler for. Selv om skjermen og ytelsen ikke er den beste så er den god å se film og tv serier på, muligheten for SD kort er gull verdt om du skal lagre en god del på den.

Lenke til kommentar

Er det noen som er fornøgd med samsung galaxy tab 2 7.0.

Ser og at microsoft surface kjem til norge snart. Eg skal ha noko billig.

Er også meget fornøyd med min. Har satt inn et 64 gb kort så nå er det mye plass. Helt grei å se film på under flyreiser. Passe størrelse å ha i veska.

Lenke til kommentar

Har du fylt opp mer enn 32GB? Har lest at alt etter 32GB blir korrupt.

Har 23 gb ledig. Alt spiller utmerket. Måtte formatere med EaseUs partison magic for å få FAT32. Win 7 fungerer ikke til dette. Greide heller ikke å formatere i taben da formatet var exFAT. Men nå er alt fint.
Lenke til kommentar

Hvordan oppleves egentlig tab2 i bruk mtp respons og hastighet ved appbyte, scrolling, nettlesing, zooming osv? Og hvordan er det med videoavspilling? Det er jo en "sannhet" at Tegra2 ikke støtter h.2k6 i High Profile, dvs. alt materiale som finnes der ute (omtrent). Lurer på hvorfor Samsung kommer med en Tegra2-tab midt i 2012 når andre selger Tegra 3 for +/- 300kr.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...