Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvor ble lyden min av?!?! (Oppdatert)


Anbefalte innlegg

Argh, så forsvant lyden igjen. Har skjedd før men har greid å fikse det selv da..men no such luck nå.

 

Har prøvd systemgjenoppretting uten hell, har prøvd å laste ned alle drivertyper og varianter eg kunne finne uten hell.

Skal være noe Realtek 97 HD blablabla dritt.

 

Og inne på enhetsbehandling så er fanen med lydkontroller borte?! (vedlagt bilde)

 

post-97018-0-33786200-1349784289_thumb.jpg

 

Nede på verktøylinjen så er den en rød kryss over lydikonet og med musa over så står det "Ingen lydutdataenhet er installert"

 

Så noen tips til hva eg kan gjøre så eg får lyden tilbake? Er en Acer Aspire 6930 laptop med Visa Home Prem.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Argh, så forsvant lyden igjen. Har skjedd før men har greid å fikse det selv da..men no such luck nå.

 

Har prøvd systemgjenoppretting uten hell, har prøvd å laste ned alle drivertyper og varianter eg kunne finne uten hell.

Skal være noe Realtek 97 HD blablabla dritt.

 

Og inne på enhetsbehandling så er fanen med lydkontroller borte?! (vedlagt bilde)

 

post-97018-0-33786200-1349784289_thumb.jpg

 

Nede på verktøylinjen så er den en rød kryss over lydikonet og med musa over så står det "Ingen lydutdataenhet er installert"

 

Så noen tips til hva eg kan gjøre så eg får lyden tilbake? Er en Acer Aspire 6930 laptop med Visa Home Prem.

 

Hei!

 

Forsøkt å laste ned lyddriverne direkte fra Acer sin supportside? Produsenten av lydkortet ditt heter Realtek, og du kan laste de siste driverne Acer har å by på her:

 

http://global-downlo...BC=ACER&SC=PA_7

 

Du finner nok nyere drivere enn dette rundt på nettet, men i utgangspunktet er det greit å forholde seg til de drivere produsenten av maskinen din har valgt å legge opp av åpenbare grunner.

 

Resten av drivere for maskinen din finner du her: http://support.acer....b=1&modelId=570

 

Lykke til! :)

Endret av RealSpZ
Lenke til kommentar

Henger meg på denne da jeg også Realtek AC97 på min laptop og har mistet lyd. Hos meg finner jeg imidlertid lydenheten under Enhetsbehandlig og videre nedover i menyene. Jeg har ikke mistet all lyden. Jeg får lyd fra lydfiler og videofiler som ligger på PC'n og også fra DVD. Men alle systemlydene som fanfaren ved oppstart av PC'n, lydmelding ved mail ol. mangler. Og jeg får ikke lyd fra You Tube eller NRK web-TV. Min laptop er en Packard Bell med Win XP Home. Jeg får heller ikke frem lydikonet på oppgavelinjen, selv om jeg har krysset av inne i menyene om at jeg ønsker det.

Lenke til kommentar

Argh, så forsvant lyden igjen. Har skjedd før men har greid å fikse det selv da..men no such luck nå.

 

Har prøvd systemgjenoppretting uten hell, har prøvd å laste ned alle drivertyper og varianter eg kunne finne uten hell.

Skal være noe Realtek 97 HD blablabla dritt.

 

Og inne på enhetsbehandling så er fanen med lydkontroller borte?! (vedlagt bilde)

 

post-97018-0-33786200-1349784289_thumb.jpg

 

Nede på verktøylinjen så er den en rød kryss over lydikonet og med musa over så står det "Ingen lydutdataenhet er installert"

 

Så noen tips til hva eg kan gjøre så eg får lyden tilbake? Er en Acer Aspire 6930 laptop med Visa Home Prem.

 

Hei!

 

Forsøkt å laste ned lyddriverne direkte fra Acer sin supportside? Produsenten av lydkortet ditt heter Realtek, og du kan laste de siste driverne Acer har å by på her:

 

http://global-downlo...BC=ACER&SC=PA_7

 

Du finner nok nyere drivere enn dette rundt på nettet, men i utgangspunktet er det greit å forholde seg til de drivere produsenten av maskinen din har valgt å legge opp av åpenbare grunner.

 

Resten av drivere for maskinen din finner du her: http://support.acer....b=1&modelId=570

 

Lykke til! :)

 

Prøvde den første linken du oppga og gjorde som eg fikk beskjed om, men fortsatt ingen forandring...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...