Gå til innhold

Skjermbildet "skjelver"

frohaa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et problem etter å ha flyttet. Etter at jeg startet PC'en igjen har jeg blitt plaget med at skjermbildet "skjelver/rister" hele tiden. Trudde først det var skjermen som holdt på å gå fyken, men da jeg prøvde med en annen skjerm var problemet fremdeles der. Har også prøvd å oppdatere skjerm-driver og forandre på akselerasjons-nivå, uten at det heller har hjulpet.

Bruker Windows XP. Skjermkort: Radeon8500 64MB.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper du har et strømadapter under/ved siden av skjermen. Disse har en tendens til å lage merkelige støyresultater....

Jeg fant det ut "the hard way". Trodde skjermen min var døden nær og byttet den ut i en ny... Bare et problem, den nye skjermen ga samme resultat. Da oppdaget jeg hva tingene (en ganske stor haug) under pulten hadde å si!

DrErling

Skrevet

Har sjekket litt rundt det med elektrisk støy-påvirkning, og fått høre at det visstnok er noen varmekabler (!?) på utsiden som påvirker skjermen. Fikk høre av en nabo at det er flere andre i samme bygget som er plaget med denne "flimringa" og at problemet forsvinner når de blir slått av. Hmm lurer på hvor mye strøm de da må trekke..

Uansett: Takk for tipset Hårek og Dr.Erling :smile:

Skrevet

Varmekabler ute midt på sommeren? Hvis det virkelig er tilfelle så er det noen som sløser med strømmen, og kanskje dere betaler det på fellesutgiftene? Ville fått sjekket det opp av noen teknisk kyndige personer.

Husker en historie nylig hvor varmekablene i gata i Stavanger hadde stått på vår og sommer pga en teknisk feil. Noget flaue folk i kommunen. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...