Gå til innhold

Spørsmål om Islam? Spør meg :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det så mye krig og elendighet i de islamittiske landene, men det er fred i de mere kristne landene? Er det ett eller flere sitat fra eventuelt Koranen som tar for seg dette?

 

Koran har ikke noe å gjøre med krig i muslimske landene.

Ja, det er fred i kristene landene. Dette er fordi muslimer har ikke noe samaarbied og vennskap enn det som kristene har.

 

Men IKKE bruk Koranen her. Det står ikke i Koran at, du skal alltid ha bråk og krig rundt deg!

Lenke til kommentar

Bare det at du påstår at muslimenes gud er Satan, sier bare hvor lite begrep du har om ordet "sannhet". Du har ikke en gang den villeste anelse om Satan faktisk eksisterer. Derfor er det overtro, ikke sannhet.

 

Når skal det synke inn hos deg? Fåtallet blir ikke støtt av dine oppgulp, så det går ikke på at ingen "tåler sannheten". Det som er essensen er at du ikke har noe sannhet å komme med. Det går stort sett i fundamentalistisk religions-tøv og "sannheter" som du og dine med-konspiratører har kokt opp.

 

Bare det at du bruker ordet "sannhet", gjør at du bryter budet til din egen gude-skikkelse hver gang du ytrer en mening.

 

Well said! :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare en Gud.

 

satan kalles denne verdens gud fordi de fleste i denne verden, inkl muslmer, tilber satan, noen gjør det bevisst og med vitende og vilje, men de fleste tilber satan ubevisst fordi de ikke vet bedre.

 

Du er gud for deg selv. Ikke sant?

Du har 0% kjennskap til Islam. Men prøver å bli professor her om å fortelle så mye hat om Islam.

 

Hva slags religion du tilhører? Vet du om din religion?

Lenke til kommentar

Jeg krangler ikke, jeg bare sier det som det er. Vi skal ikke la være å fortelle sannheten fordi det kan virke støtende eller sårende på noen.

Jesus gjorde ikke det, og vi skal heller ikke gjøre det.

 

Jeg fortalte sannheten, og deretter sa jeg at han vet hva han har å forholde seg til.

 

Jeg krangler ikke, jeg hadde det lenge med å falle for den fristelsen, men det begynner å bli bedre nå. :)

 

 

Det Paulus sa her om å forkynne et annet evangelium er absolutt og kan ikke misforstås. Og det muslimene gjør når de misjonerer for islam er å forkynne et annet evangelium.

Og når de i tillegg vrir på skriftsteder i Bibelen i den hensikt å bruke det for å forkynne et annet evangelium, så gjør de det enda verre for seg selv.

 

Og det kan ikke vi gjøre noe med.

 

Din "sannheten" er bare TULL & TØYS.

Ikke tenk en gang at, folk skal tro på din "sannheten" Fordi din "sannheten" finnes ikke en gang.

Endret av Erner73
Lenke til kommentar

Hitler killed 11 million people. About 6 million Jews and 5 million others were killed in extermination and concentration camps and mass open-air shootings.

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090503164934AAuMoEt

 

Hvorfor hater dere ikke "Hitler"?

Er det fordi han ikke var Muslim?

Er det fordi han hadde religion som dere "Kristene"?

Eller er det bare fokus på Islam p.g.a. media som er så opptatt av Islam pr i dag?

 

Prøv å les om historie også, før dere slenger så mye rart om Islam!

Endret av Erner73
Lenke til kommentar

Absolutt ikke.

Dette er noe stemmer ikke i det hele tatt.

Rart det er så mye krig og bråk akkurat på de stedene hvor folk som tror på Koranens innhold da... Merkelig...

 

Har du lest Koran?

Ja. Den har jeg lest... Og det som står der er oppdiktet, av en mer eller mindre mentalt forstyrret person som så på seg selv som en profet etc. Leit at noen av oldtidens stormannsgale og tilsynelatende psykotiske/gale mennesker påvirker verden den dag i dag på den måten de gjør gjennom sine såkalte "hellige" skrifter, og at de med dem opprettholder det meste av krig og elendighet her i verden...

 

Sikkert ikke . . .? Hvordan kan du si sånn om Koran?

Om jeg ikke hadde lest den, så ville jeg hatt det samme synet, selv om jeg da ikke visste hva som stod i den. I de land hvor denne boken blir fulgt slavisk, så har folk flest det ikke noe særlig bra.. Homofile blir utsatt for trakasering, og ofte blir de drept av myndighetene der. Endrer man religion, eller blir ateist, likeså, man står i fare for livsvarlig fengsel, eller man blir henrettet. Osv...

 

Både bibelen og koranen er ondskap satt i system...

Trangsynte dogmer (gammeldagse religiøse læresetninger) som bare er ødeleggende på folk. Det er mange av dem. Særlig psykisk. Og det er disse bøkene, eller snarere religionene og tenkningen som folk gjør seg ut fra disse bøkene, som skaper ekstremister, som igjen skaper kriger. Frykt. Terror. og så videre.

 

Islam er en gammel og jalla ørkenreligion, produsert av et menneske med enorme mengder med tankegift i hodet sitt som han skrev ned. Denne tankegiften, går i arv fra generasjon til generasjon, og opprettholder en stor prosentandel med lidelse og ondskap i verden. Det samme gjelder bibelen, og dens forfattere... Og ja, jeg har lest dem begge, og sitter igjen med denne konklusjonen.

Lenke til kommentar

Hitler killed 11 million people. About 6 million Jews and 5 million others were killed in extermination and concentration camps and mass open-air shootings.

http://answers.yahoo...03164934AAuMoEt

 

Hvorfor hater dere ikke "Hitler"?

Hater ingen. Ikke jeg i alle fall. Ikke deg heller, langt i fra. Men jeg hater religioner som fører til krig og elendighet. Nettopp fordi de fører til krig og elendighet.

 

Hitler har ikke tatt så mange liv som det Islam har. Islam er en udødelig tankegift. Det er ikke Hitler og hans nazisme. Siden nazisme ikke er en religion med lovnader om evig liv og alt det der, så døde den hen, og i dag så er det ytterst få som mener at nazismen noe vi burde innføre i moderne land som en samfunnsstuktur.

 

Islam og nazisme er ikke så veldig ulike... Begge to ideologier/religioner, fører til død og fordervelse..

Islam er en dødskult, der tilhengerne forbereder seg til døden, og det paradiset koranen lover dem.

For å komme dit så må de følge dødskultens idealer, normer og regler ofte til punkt og prikke, noe som jeg også vil tro går ut over livskvaliteten. Og de må håndheve koranens straffemetoden. Offentlig henging av homofile mennesker, av kvinner som er blitt voldtatte og mye mer...

 

Er det fordi han ikke var Muslim?

Det er fordi han ikke har noen særlig innflytelse i dag. Men om du var nazist, så ville du merket at folk ble enda surere på deg. Og hatt enda mer mot deg. Ja faktisk ville du følt at mange virkelig hatet deg. Men det er du ikke. Du kan ikke noe for at du ble født og kanskje oppvokst med Islam og at du tror akkurat det. Det var ikke du som valgte det, men du følger bare strømmen... Du tror, det er klart. Men du har ikke noe annet valg enn å tro, fordi du hadde ikke så mange alternativer som barn dersom det er slik at du vokste opp i en familie der både mor og far var muslimer... Det var ikke noe å velge mellom. Og så videre.

 

Er det fordi han hadde religion som dere "Kristene"?

De fleste av oss her, er ikke kristne. Vi er vantro (ateister/agnostikere/skeptikere) og burde i følge deres koran henrettes. :) Koselig bok dere har. Profeten deres er jo også hyggelig mot oss :p

 

Baltazar tullingen, som ikke har noen støtte av noen som helst her inne (ja ingen er enige med ham... Rosario kanskje, men jeg tviler på det egentlig), og som lever i sin egen verden der alt er annerledes enn i den virkelige verden som vi alle deler. Har ett forvridd verdensbilde. Han er både nazist, og kristen... Han hater jøder, og beskylder dem for å ligge bak all ondskapen i verden... Bare fordi de er jøder... Mens kristne derimot, de er "guds beste barn". I hans øyne da...

 

Eller er det bare fokus på Islam p.g.a. media som er så opptatt av Islam pr i dag?

Media er en årsak til at vi er skeptiske/i mot Islam og andre autoritære religioner, en annen er kunnskap om religionens mange dogmer.

 

Prøv å les om historie også, før dere slenger så mye rart om Islam!

Oppigjennom hele historien, så har islam, kristendommen og jødedommen vært i konflikt med hverandre, og det har vært konflikter innad, disse konfliktene har tatt ufatterlig mange menneskeliv oppgjenom tidene og skapt voldsomt mye ødeleggelse...

 

Hvorfor kommer ikke Israel og Palestina til en enighet foresten? Retorisk spørsmål da det ligger i kortene, at religion er grunnen til at de ikke klarer å bli enige...

Lenke til kommentar

Hater ingen. Ikke jeg i alle fall. Ikke deg heller, langt i fra. Men jeg hater religioner som fører til krig og elendighet. Nettopp fordi de fører til krig og elendighet.

 

Hitler har ikke tatt så mange liv som det Islam har. Islam er en udødelig tankegift. Det er ikke Hitler og hans nazisme. Siden nazisme ikke er en religion med lovnader om evig liv og alt det der, så døde den hen, og i dag så er det ytterst få som mener at nazismen noe vi burde innføre i moderne land som en samfunnsstuktur.

 

Islam og nazisme er ikke så veldig ulike... Begge to ideologier/religioner, fører til død og fordervelse..

Islam er en dødskult, der tilhengerne forbereder seg til døden, og det paradiset koranen lover dem.

For å komme dit så må de følge dødskultens idealer, normer og regler ofte til punkt og prikke, noe som jeg også vil tro går ut over livskvaliteten. Og de må håndheve koranens straffemetoden. Offentlig henging av homofile mennesker, av kvinner som er blitt voldtatte og mye mer...

 

 

Det er fordi han ikke har noen særlig innflytelse i dag. Men om du var nazist, så ville du merket at folk ble enda surere på deg. Og hatt enda mer mot deg. Ja faktisk ville du følt at mange virkelig hatet deg. Men det er du ikke. Du kan ikke noe for at du ble født og kanskje oppvokst med Islam og at du tror akkurat det. Det var ikke du som valgte det, men du følger bare strømmen... Du tror, det er klart. Men du har ikke noe annet valg enn å tro, fordi du hadde ikke så mange alternativer som barn dersom det er slik at du vokste opp i en familie der både mor og far var muslimer... Det var ikke noe å velge mellom. Og så videre.

 

 

De fleste av oss her, er ikke kristne. Vi er vantro (ateister/agnostikere/skeptikere) og burde i følge deres koran henrettes. :) Koselig bok dere har. Profeten deres er jo også hyggelig mot oss :p

 

Baltazar tullingen, som ikke har noen støtte av noen som helst her inne (ja ingen er enige med ham... Rosario kanskje, men jeg tviler på det egentlig), og som lever i sin egen verden der alt er annerledes enn i den virkelige verden som vi alle deler. Har ett forvridd verdensbilde. Han er både nazist, og kristen... Han hater jøder, og beskylder dem for å ligge bak all ondskapen i verden... Bare fordi de er jøder... Mens kristne derimot, de er "guds beste barn". I hans øyne da...

 

 

Media er en årsak til at vi er skeptiske/i mot Islam og andre autoritære religioner, en annen er kunnskap om religionens mange dogmer.

 

 

Oppigjennom hele historien, så har islam, kristendommen og jødedommen vært i konflikt med hverandre, og det har vært konflikter innad, disse konfliktene har tatt ufatterlig mange menneskeliv oppgjenom tidene og skapt voldsomt mye ødeleggelse...

 

Hvorfor kommer ikke Israel og Palestina til en enighet foresten? Retorisk spørsmål da det ligger i kortene, at religion er grunnen til at de ikke klarer å bli enige...

 

Rart det er ikke så mye krig og bråk i Europa, og USA Fordi det finnes MILLIONER muslimer her også. Og de tror på Koran. Men ikke noe bråk der.

 

Koran sier ALDRI at, du må lage helvete for andre. Du må drepe andre uten grunn. Du må bare tenke på terror hele tiden.

 

Veldig rart om at, du sier IKKE noe om Hitler?

 

Hvorfor drepte han så mange millioner folk i Europa? (Hverken han var Muslim eller hadde noe å gjøre med Islam)

 

3000 eller 4000 folk ble drept i USA 9/11

 

Men . . . etter dette vet du at, hvor mange Millioner folk ble drept i Iraq og Afghanistan av bombing o.s.v. ?

 

Jeg aldri lærte meg av mine foreldre eller fra skolen, videregående, unversitet at, Islam lærer om hat. Eller Islam sier du må bare gå med kamper og drepe folk o.s.v.

 

Hadde jeg også lært dette fra min barndom eller fra mine foreldre eller fra skolen så hadde jeg trodd på folk som deg. Men jeg har lært noe helt annet at, Islam lærer om fred. (Om du eller andre ikke tror på det så bryr jeg meg ikke. Fordi jeg bare bryr på det som jeg har lært og oppvokst)

 

Jeg har ADRI sagt noe stygt eller feil om Kristendom. Det er ikke fordi tema er om Islam. Det er fordi jeg har lært å respektere om andre religion.

 

Svært mange av dere sier så stygt og dritt om Islam. (Dette fordi dere har ikke lært om å respektere andre religion? Eller kanskje vet ikke engang hva betyr å respektere??? Jeg kan også si stygt ord. Men jeg har ikke lært slik og vil heller ikke gjøre det. Fordi jeg har full respekt for alle religioner og deres kultur.

 

Om noen muslimer har gjort noe galt eller mye mye verre så betyr ikke dette at, det er Koran som er bak eller alle Muslimer er like.

 

Tilslutt, om Israel og Palstina. Jeg kjønner ikke hva som er galt med deg? Hvorfor tenker du på at, det er religion som er bak dette? Dette er politikk det handler om. Ikke noe å religion å gjøre med i det hele tatt.

 

Igjen, Islam lærer om fred. Fordi det er det jeg har lært meg i min barndom, av mine foreldre og fra skolen. Derfor jeg ALDRI kommer til å trå på dere om det så mye stygt dere sier om Islam.

 

Ikke tenk eller bry deg så mye om boken vår. Prøv å les din egen bok. Kanskje du kommer til å finne ut at, det nytter ikke å vise så mye hat eller å være så mye rasister om andre sin religioner eller mot deres bok. (Men da MÅ du prøve å lese Biblen fra A til Å hvis gu gidder å klare dette. Kanskje du kan finne ut noe nytt og positivt ut av boken din?

Endret av Erner73
Lenke til kommentar

Ikke tenk eller bry deg så mye om boken vår. Prøv å les din egen bok. Kanskje du kommer til å finne ut at, det nytter ikke å vise så mye hat eller å være så mye rasister om andre sin religioner eller mot deres bok. (Men da MÅ du prøve å lese Biblen fra A til Å hvis gu gidder å klare dette. Kanskje du kan finne ut noe nytt og positivt ut av boken din?

Synes du burde ta tilbake dette med rasist tilbake.

Å kritisere et livssyn har ikke noe med rasisme å gjøre, det kan ha noe med fordommer eller manglende kunnskap osv.. (selv om jeg ikke synes det her), men det er ikke rasisme.

 

Og hvorfor fortjener religion noe mer respekt enn alle andre livssyn?

Siden du nevner Hitler og Nazisme; hvis en nazist hadde kommet inn i diskusjonen her, og sagt at han følte seg religøst og kulturelt såret av det du sa, hadde du brydd deg?

(Nazisme er jo nærmest en religion hvis du spør meg, med sine egene bullshit ideer om magisk germansk blod, osv.)

 

Dessuten tror jeg du er mer fornærmende enn du ønsker når du sier "din bok bibelen" til turbonello :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rart det er ikke så mye krig og bråk i Europa, og USA Fordi det finnes MILLIONER muslimer her også. Og de tror på Koran. Men ikke noe bråk der.

Mye bråk der også. Men mest i de landene hvor konsentrasjonen av islam er størst =)

Men du forstod ikke hva jeg mente. Religionene skaper konflikter. Islam er ikke alene om det, men er en av de værste bråkemakerene i verden. Selvsagt finnes det rolige og fredlige muslimer, men det er ikke hva jeg snakker om.

 

Koran sier ALDRI at, du må lage helvete for andre. Du må drepe andre uten grunn.

Hvis du har god nok grunn til det, så kan du det. Den oppfordrer til det også i visse tilfeller. Men selvagt kommer det an på den som tolker, og hvordan man tolker saker og ting...

 

Du må bare tenke på terror hele tiden.

 

Veldig rart om at, du sier IKKE noe om Hitler?

Jeg har besvart deg på dette punktet. Du leser ikke over det du svarer på før du svarer...

 

Hvorfor drepte han så mange millioner folk i Europa? (Hverken han var Muslim eller hadde noe å gjøre med Islam)

Du vet ikke svaret på det selv? Derfor du spør? Nå er det en gang slik at vi ikke diskuterer på politikk og samfunnsdelen av forumet. Hitler tok livet av så mange av politiske årsaker... Han ønsket, som Islam, verdensherredømme. Det er ikke stor forskjell mellom Hitler og Muhammed når det gjelder dualistisk tenkning, og om det å ønske seg en verden der alle følger samme sosiale orden/samfunnsorden(...)

 

3000 eller 4000 folk ble drept i USA 9/11

 

Men . . . etter dette vet du at, hvor mange Millioner folk ble drept i Iraq og Afghanistan av bombing o.s.v. ?

Det var ikke noe bedre det amerikanerne gjorde tilbake. Vold avler vold...

 

Jeg aldri lærte meg av mine foreldre eller fra skolen, videregående, unversitet at, Islam lærer om hat. Eller Islam sier du må bare gå med kamper og drepe folk o.s.v.

Islam betyr underkastelse så vidt jeg veit.

Er vel et tankefengsel på liknende måte som kristendommen og jødedommen.

Nei, koranen lærer ikke bort hat... Jeg har ikke sagt det. Om man ikke tolker det som står der til å gjelde i dag da. Koranen beskriver "de vantro" på en særdeles nedlatende og diskriminerende måte. Hva som menes med vantro er det jo splittede og mange meninger om. Og hvem de var. Ev. hvem de er... Noen muslimer tolker det rent historisk: De som angrep Muhammed og liknende. Mens andre muslimer, tolker det til "de som ikke tror", og/eller "de som ikke tror på Muhammed og Islam/Allah"

 

Hadde jeg også lært dette fra min barndom eller fra mine foreldre eller fra skolen så hadde jeg trodd på folk som deg. Men jeg har lært noe helt annet at, Islam lærer om fred.

Problemet med Islam, er at den står i sterk kontrast til Kristendommen og Jødedommen, og at Koranen er så viktig for mange at de blir blinde for hva som er rett og galt. De klarer ikke se det selv, men må se i koranen for å kunne gjøre seg opp ei mening. Sånt blir det krig av. Koranen oppfordrer: "Drep de vantro, hvor enn dere finner dem" osv. Dette kan tolkes historisk, altså at dette var noe Muhammed sa til sine "soldater" om sine daværende fiender (polyteistene), eller man kan tolke det som at dette er noe muhammed vil at muslimer skal gjøre i dag... Koranen selv sier ikke noe om dette, så det blir opp til den som leser det. Og de som er fundamentalister, tar ting bokstavlig og ikke har så alt for mye kunnskap eller forståelse de vil bruke koranen til å rettferdiggjøre blodbad... Det er aldri noe bra i at et folk følger en eller annen bok blindt... Spesielt ikke bøker skrevet av forfattere som ønsket seg verdensherredømme og slike ting...

 

(Om du eller andre ikke tror på det så bryr jeg meg ikke. Fordi jeg bare bryr på det som jeg har lært og oppvokst)

 

Jeg har ADRI sagt noe stygt eller feil om Kristendom.

Men det har jeg. Kristendommen er ikke stort bedre enn Islam, selv om Jesus i følge bibelen blir beskrvet som mye fredeligere enn hva Muhammed var... Mye av den samme kritikken jeg retter mot Islam kan jeg likegjerne rette mot jødedom og kristendom. De er ikke stort bedre egentlig...

 

Det er ikke fordi tema er om Islam. Det er fordi jeg har lært å respektere om andre religion.

Det er fint det er flott.... Knakanes godt...

Men det betyr ikke at jeg respekterer religioner eller kommer til å gjøre det. Jeg respekterer de mennesker som fortjener respekt. Respekterer ikke mennesker som ikke fortjener det. osv.

Jeg respekterer deg og at du er muslim. Det er ditt valg. Men jeg trenger ikke respektere Islam i den forstand at jeg ikke kritiserer den. For jo, jeg mener religionen er svært kritikkverdig. Jeg ser at det kommer mye ondskap ut av religion. Ikke bare islam, men som sagt kommer det mye ondskap ut av de fleste religioner. Eneste religionen som historisk sett har vært ganske nøytral her er vel buddhismen. Jeg er heller ikke buddhist, men det er vel den fredeligste av alle verdensreligionene...

 

Svært mange av dere sier så stygt og dritt om Islam.

Det er på grunn av alt det vi har hørt, og sett, og lest om Islam, etc.

Nå må du huske på at de fleste av oss angriper Islam som religion, og ikke dere muslimer. Vi skjærer heller ikke alle over en kam, og forstår at det finnes både liberale og autoritære muslimer, OG at det er meget stor forskjell på en liberal og fredsommelig muslim, og en autoritær og krigersk muslim.

Den første kan jeg respektere, mens den andre kan jeg ikke respektere. Eller: Dvs. jeg har ikke respekt for autoritære og krigerske muslimer, mens jeg har respekt for fredsommelige liberale muslimer...

 

(Dette fordi dere har ikke lært om å respektere andre religion?

Respekt er noe man gjør seg fortjent til. Jeg respekterer nesten ingen religioner i seg selv... '

Alle religioner er menneskeskapte. De fleste av oss har lært å respektere fremmede mennesker, eller mennesker generelt. Men jeg personlig for å snakke for meg selv, og ikke andre, har i alle fall ikke blitt befalt at jeg skal respektere ideologier, og religioner.

 

Burde jeg for eksempel respektere nazismen? Skal man respektere nazister?

 

 

Hva mener du med "respekt" ? Mener du "å ikke kritisere" ? I såfall har vi forskjellige definisjoner av hva det vil si å respektere noe. Å respektere mennesker, vil jeg si er noe annet å respektere religioner og ideologier etc. Hvis han muslimen som bor under meg, ikke respekterer meg, så respekterer ikke jeg muslimen som bor under meg heller. Sånn er det med den saken... Islam som en teologisk lære, respekterer ikke meg og andre ikke-troende, og derfor respekterer ikke jeg Islam.

 

Eller kanskje vet ikke engang hva betyr å respektere???

Det vet ikke du heller. Det er et menneskeskapt begrep. Du kan jo utfylde dette begrepet selv.

 

Betyr respekt å godta absolutt alt det man er uenig i uten å engang kritisere det? Betyr det å late som om man er enig og at alt er greit uten at man mener det? Jeg mener at det er motsatt. At dersom man snakker sant om hva man mener til en annen så viser man også respekt. Angriper man på en usakelig måte, så viser man ikke respekt derimot. Er det noen grunn til å respektere en religion? Nei. En religion er ikke et tenkende menneske med følelser og slike ting. Her gjelder det å skille snørr og bart. Selv om enkelte muslimer eller kristne, eller jøder for den sakens skyld skulle føle seg fornærmet av at jeg eller andre kritiserer religionene og mange av dens dogmer, så er det en helt annen sak... De må respektere mitt syn. For dette er mitt syn på religionene deres. Og det må dere respektere. Dere må respektere at andre tenker på religionene på annerledes måte enn dere selv... Dere må forstå at ikke alle kritikerne er i mot dere som personer, men religionene/tankegodset dere følger og tror på.

 

 

Jeg kan også si stygt ord. Men jeg har ikke lært slik og vil heller ikke gjøre det. Fordi jeg har full respekt for alle religioner og deres kultur.

Har du full respekt for min vantro og skepsis til religion da?

 

Om noen muslimer har gjort noe galt eller mye mye verre så betyr ikke dette at, det er Koran som er bak eller alle Muslimer er like.

Nei. Tror ikke det. Som beskrevet over... Men koranen er et objekt som kan tolkes til, og brukes til å gjenomføre ondskap. Det er ikke noe problem med den boken i hånd å skape forferdelige tilstander... Koranen sier mye bra den. Mye fornuftig der. Men også svært mye ufornuftig. De som bare forholder seg til det fornuftige og bra, er jo folk jeg fint kan respektere. Jeg har ikke så mye å kritisere dem for... Bortsett fra at alt dette gode vil man jo finne for eksempel i humanistisk etikk etc... Men de må vel uansett følge ulike ritualer som å spise halall og slike ting som er dyreplageri. Noe jeg mener er veldig kritikkverdig. Her skjærer man over halsen på levende dyr, uten at de får bedøvelse. Det mener jeg er forkastelig i dagens samfunn hvor vi har mye bedre metoder å gå frem på, som ikke vil påføre dyr så stor lidelse...

 

Tilslutt, om Israel og Palstina. Jeg kjønner ikke hva som er galt med deg? Hvorfor tenker du på at, det er religion som er bak dette? Dette er politikk det handler om. Ikke noe å religion å gjøre med i det hele tatt.

Jo. Dette er religion. Politikken er formet rundt religionenes dogmer. Hadde det ikke eksistert islam eller jødedom, og kristendom, så er jeg sikker på at man kunne delt på det... Problemet er at Jødene mener at "dette er mitt" og muslimene mener "dette er mitt" og de snakker om samme landområdene. Jeg støtter verken Israel eller Palestina... Jeg mener at Norge AS burde holde seg langt unna dette og at vi ikke skal ta parti med noen av dem. Verken jødene eller muslimene. Vi får la naturen gå sin gang, mener jeg... Så får de finne ut av hva som er best seg i mellom. Hadde det ikke vært noen religion så kunne de vel ha levd der side om side helt uten problemer da... Spørsmålet er jo ikke om det skal være komunisme, sosialdemokrati, eller liberalisme, demokrati eller diktatur der nede???

 

Igjen, Islam lærer om fred. Fordi det er det jeg har lært meg i min barndom, av mine foreldre og fra skolen. Derfor jeg ALDRI kommer til å trå på dere om det så mye stygt dere sier om Islam.

Kan du definere fred? Hva er fred? Hvordan blir det fred? :)

Jeg tror det blir fred dersom vi kan akseptere hverandre.

Ikke nødvendigvis respektere hverandres religioner... De tre monoteistiske religionene kristendom, islam og jødedom er i sin natur svært menneskefientelige religioner. Guden er en blodtørst tyrann som ønsker daglig tilbedelse. En svært oppmerksomhetskåt Gud vil nå jeg påstå... I bøkene blir han beskrevet som en slags mørkests fyrste som skal straffe deg etter døden dersom du ikke tror. Eller dersom man ikke følger mange av hans regler slavisk, slik "herren vil" osv....

 

Ikke tenk eller bry deg så mye om boken vår.

Prøv å les din egen bok.

Hva slags bok mener du nå?

 

Kanskje du kommer til å finne ut at, det nytter ikke å vise så mye hat

Jeg har ikke gitt uttrykk for hat...

 

eller å være så mye rasister

Jeg har ikke ytret rasistiske meninger. Som sosialliberal Venstrevelger så er jeg vel alt annet enn rasist...

 

om andre sin religioner eller mot deres bok.

"Deres bok" ? Jeg har mange bøker, hvem av dem mener du?

 

(Men da MÅ du prøve å lese Biblen fra A til Å hvis gu gidder å klare dette.

Om det er bibelen du mener når du sier: "Din bok", "Deres bok", så vil jeg påstå at du ikke kan ha lest så mye på dette forumet før du kom inn her... Vi gjør jo stort sett ikke annet enn å kritisere bibelen... Det er ikke "vår bok", men de kristnes bok... Det er jo nesten bare kritikk av kristendommen her inne. Det ørlille du finner av kritikk mot islam, vil jeg si er ganske magert i forhold til hvor mye kritikk du finner av bibelen og dens vranglære...

Og om du spør: Ja, jeg har lest bibelen fra A til Å ... for å bruke dine egne ord.

 

Kanskje du kan finne ut noe nytt og positivt ut av boken din?

Man finner positive ting i alle bøker som regel. De man finner mest negative ting i, det er Koranen og Bibelen... Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98172348

Sendt i går, 23:57

hei jeg har giftet meg en en person og vi har vært sammen nå i 1 år:

for 2-3 mnd siden spurte en person meg om jeg var muslim og jeg sa nei.

Men jeg kom inn i islam når jeg giftet meg, og for 2 dager siden ga han meg 3 talaq som det kalles. men siden jeg sa nei den dagen så var ikke vi gift den tiden men bodde sammen uansett , siden jeg vet at når jeg svarer at jeg ikke er muslim så er vi ikke gift og den talaqen gjeldes ikke ..

så vi kan "gifte oss" på nytt og ha en sisste sjanse nå ??

er det riktig ??

hilsen lile meg

Lenke til kommentar

@turbonello,

 

Hadde jeg vært flink i norsk som deg, så hadde jeg forklart enda mer bedre tilbake til deg.

Men dessverre, jeg er ikke så flink som deg derfor klarer ikke å fortelle min mening ti deg og dine som er mot Islam.

 

Men jeg prøver da så godt jeg kan.

 

Du og alle dere som sier så dårlig og uhøflig om Islam, vet ikke en gang hva Islam er (Ja, jeg skal prøve å fortelle om det) Islam lærer om fred. Det er det jeg har lært meg om sin min bardom til nå.

 

I dag dere i Europa nesten i hele verden er opptatt av Islam. Fordi alt som kommer kommer fra Muslimer og fra Islam. Dette er noe dere alle selv har sagt her i denne tråden hele tiden og hele veien. Dessverre det finnes folk som kaller seg selv "Muslimer" men bruker sin reliogion på en feil måte. Men det betyr IKKE at alle Muslimer er slik eller hele Islam er slik. Absolutt ikke. Da tenker dere helt feil om Islam. (Du er ikke den enste som har så dårlig følelser om Islam. Det finnes svært mange i verden.) Men jeg bryr meg ikke om dette siden jeg meg selv har lært om fred og hvor godt Islam sier om å leve, og også forteller at, etter døden så skal du svare til Gud det verste du har gjort mens du levde. (Bare le du . . . men dette er noe vi tror på veldig sterk)

 

Jeg selv å være Muslim, har stor respekt for Jesus. Fordi det står i Koranen om han. Jeg klarer ikke en gang å si så stygt om han (Åhhhh nei, nei) som som dere sier så stygt og dårlig om vår Mohammad Salalaho Alehe Wasalam) Han lærte folk om hvordan man skal leve. Den tiden han var da folk begravde levende sine døttere. Folk hadde ikke så mye tro på Gud. Det var ikke så mye respekt for kvinner. Alt i alt han lærte oss regler om å leve og å respektere andre og mye mye annet noe som hjelper oss å leve et godt liv (Hvis man føler etter hva han sier eller sagt).

 

Mange sier at, hvorfor dere muslimer kan gifte 3, 4, eller 7 ganger?

Hvis eb kvinne er ung og pent og er voksen (mannen hennes er død) så selvfølgelig da er det mange som vil bruke henne for sex eller noe slik. Hvorfor . . . . ? Fordi hun er fri og det finnes ingen som kan passe på henne. Men da kan en som er rik eller har nok så mye muligheter å gifte seg med henne slik at, hun kan bli hans kona og da er hun beskyttet fra andre menn. Dere bare tenker på feil om være gift med så mange kvinner. Det handler ikke om å gjøre dette for sex. Net det handler om å gi beskyttelse til en kvinne som er ung og har ingen å passe på henne. Mange spurte meg om dette så håper at, mange av dere kan lese om det at, hvorfor muslimer kan gifte med så mange kvinner.

 

Tilbake til topic, Beklager at, det er bråk og mye annet som kommer i dag fra (som dere selv sier) fra muslimske stater. Men da finnes det alltid grunner for det noe som jeg kan si.

 

Dere "nordmenn" bor i ett av verdens rikeste land som heter Norge. Fattigdom finnes ikke så mye her enn den finnes i de muslimske stater. Her var det også fattigdom. Men etter at, olje ble oppdaget begynte det å bli kjempe bra her. Derfor de folk som er blitt født og oppvokst som rik eller hadde mer enn nok å leve av. Hvordan kan de vite om fattidomen?

Lenke til kommentar

Sendt i går, 23:57

hei jeg har giftet meg en en person og vi har vært sammen nå i 1 år:

for 2-3 mnd siden spurte en person meg om jeg var muslim og jeg sa nei.

Men jeg kom inn i islam når jeg giftet meg, og for 2 dager siden ga han meg 3 talaq som det kalles. men siden jeg sa nei den dagen så var ikke vi gift den tiden men bodde sammen uansett , siden jeg vet at når jeg svarer at jeg ikke er muslim så er vi ikke gift og den talaqen gjeldes ikke ..

så vi kan "gifte oss" på nytt og ha en sisste sjanse nå ??

er det riktig ??

hilsen lile meg

 

Nei, du kan ikke gifte med han på nytt.

Du må først gifte med en annen person (må være muslim hvis han som ga deg talaq var muslim). Og han da må gi deg "Talaq" før du kan gå tilbake til samme personen. (Men det kommer an på om han andre mannen som du skal gifte deg igjen vil gi deg "Talaq eller ikke"????.

 

Talaq er ikke noe tull. Man må tenke seg godt før man sier dette 3 ganger til sin kona. Ellers mange kan gjøre sånn. Jeg mener gi talaq 3 ganger. Etter på når alt er ro seg så kan de gifte på nytt igjen. Dette er ikke noe lek eller moro.

 

Du MÅ gifte deg med en annen person, og etter på skal få talaq fra han. Så kan du gifte tilbake med den mannen som du var først gift med.

Lenke til kommentar

Synes du burde ta tilbake dette med rasist tilbake.

Å kritisere et livssyn har ikke noe med rasisme å gjøre, det kan ha noe med fordommer eller manglende kunnskap osv.. (selv om jeg ikke synes det her), men det er ikke rasisme.

 

Og hvorfor fortjener religion noe mer respekt enn alle andre livssyn?

Siden du nevner Hitler og Nazisme; hvis en nazist hadde kommet inn i diskusjonen her, og sagt at han følte seg religøst og kulturelt såret av det du sa, hadde du brydd deg?

(Nazisme er jo nærmest en religion hvis du spør meg, med sine egene bullshit ideer om magisk germansk blod, osv.)

 

Dessuten tror jeg du er mer fornærmende enn du ønsker når du sier "din bok bibelen" til turbonello :p

 

Hallo . . . .

 

Siden det viser seg så mye hat mot Islam i denne tråden, som er blitt lagd for dere å si hva dere vil om denne religionen. Jeg bare prøvde å informere/fortelle at, se på HISTORIE at, finnes mye rart som har skjedd. Men det er IKKE Islam som har skyld på alt. Jeg prøvde å fortelle at før det vises så mye hat om Islam, så prøv å oppdater historied deres at det har vært mye bråk i verden tidligere i 1940 tallet. Da var det ikke noe fra Islam side. Men dette er noe du kanskje vil ikke å huske? eller vil ikke vite det?

Lenke til kommentar

Hallo . . . .

 

Siden det viser seg så mye hat mot Islam i denne tråden, som er blitt lagd for dere å si hva dere vil om denne religionen. Jeg bare prøvde å informere/fortelle at, se på HISTORIE at, finnes mye rart som har skjedd. Men det er IKKE Islam som har skyld på alt. Jeg prøvde å fortelle at før det vises så mye hat om Islam, så prøv å oppdater historied deres at det har vært mye bråk i verden tidligere i 1940 tallet. Da var det ikke noe fra Islam side. Men dette er noe du kanskje vil ikke å huske? eller vil ikke vite det?

Jeg sa bare at du bør slutte å bruke rasistkortet hvis noen kritiserer ditt trossystem.

 

Jeg har ikke noe ønske om å vise hat mot deg eller muslimer generelt.

Men jeg mener oppriktig at Islam er et destruktivt trossystem, som verden ville vært et bedre sted uten.

Ikke at det er den eneste kilden til elendighet i verden, men jeg mener det er en kilde.

 

Har ikke noe imot å huske før 1940, det gjør meg litt optimistisk.

For siden 1940 tallet har vi blitt kvitt masse andre destruktive trossystem (hvertfall i Europa):

Nasjonalisme, imperialisme, nazisme, Sovjetunionen er borte, kristendommen er i sterkt tilbakegang etc..

Endret av H3N
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Nasjonalisme, imperialisme, nazisme, Sovjetunionen er borte, kristendommen er i sterkt tilbakegang etc..

 

Statene er borte, men svineriet ser for meg ut til å leve i beste velgående - så jeg tror du er vel optimistisk her. Spesielt i nedgangstider ser det ut som grumset i bånnen av kulturene, aktiveres og begynner å kravle seg fremover. Så det kan hende at hvis du får det du ønsker deg, så blir neppe verden et særlig bedre sted, for andre enn de som vet å marsjere med høye kneløft.

 

Man skal være forsiktig med hva man ønsker seg - det kan hende man får som fortjent, og det kan bli for mye av det gode ...

 

:)

Lenke til kommentar

Statene er borte, men svineriet ser for meg ut til å leve i beste velgående - så jeg tror du er vel optimistisk her. Spesielt i nedgangstider ser det ut som grumset i bånnen av kulturene, aktiveres og begynner å kravle seg fremover. Så det kan hende at hvis du får det du ønsker deg, så blir neppe verden et særlig bedre sted, for andre enn de som vet å marsjere med høye kneløft.

 

Man skal være forsiktig med hva man ønsker seg - det kan hende man får som fortjent, og det kan bli for mye av det gode ...

 

:)

Litt optimistisk må da en stakkar få være :p

Jeg er enig i at svineriet ikke er borte, men f.eks de få patetiske nazist gjengene vi har igjen her i landet tror jeg selv Hitler ville skammet seg over.

 

Og jeg vet ikke hva du så for deg at jeg ønsket, men jeg vil ikke at noen skal tvinges med makt til å endre mening, uansett hvor irriterende og håpløst absurd jeg mener den er.

 

Enten noen påstår at hasj er et livsfarlig stoff på linje med heroin,

at 9/11 angrepende var et resultat av en jødisk konspirasjon,

eller at koranen er den mest intelligente og moralske boken som noen gang er skrevet.

 

Men de bør tåle kritikk uten å kalle andre rasister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...