Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Harvard university


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får jeg spørre hvorfor du vil studere medisin ved Harvard? Det virker ikke som du gjort så veldig mye research i forkant - vil du studere pga. statusen? Jeg tviler på at det er vanskelig å få seg jobb internasjonalt med fullført medisinstudie fra Norge, så lenge du har språkferdigheter, erfaring og kontakter.

Du burde lære deg fransk og arabisk mens du først er i gang, da stiller du sterker ved jobbsøknad hos f.eks Leger Uten Grenser.

Lenke til kommentar

Får jeg spørre hvorfor du vil studere medisin ved Harvard? Det virker ikke som du gjort så veldig mye research i forkant - vil du studere pga. statusen? Jeg tviler på at det er vanskelig å få seg jobb internasjonalt med fullført medisinstudie fra Norge, så lenge du har språkferdigheter, erfaring og kontakter.

Du burde lære deg fransk og arabisk mens du først er i gang, da stiller du sterker ved jobbsøknad hos f.eks Leger Uten Grenser.

 

Jeg har ikke tenkt å studere medisin her i Norge, men i utlandet. Jeg har faktisk gjort ganske mye researchni forkanten, men jeg har ikke tenkt så mye på økonomien! Det med at det ville bly dyrere for meg, fordi jeg ikke har amerikansk statsborgerskap kom som en sjokk på meg!

 

 

 

Grunnen til at jeg vil gå på Harvard er fordi at det er DYKTIGE lærere og flinke elever. Harvard har alltid var en drømmeskole for meg! Jeg skal være helt ærlige med dere, men jeg tenker også på hvor styrt rik jeg kommer til å bli etter jeg er ferdig med Harvard.

Lenke til kommentar

1. Ikke alle blir styrtrike av å ha gått på Harvard. Du ser for mye på film. Jo, du har jo de aller største mulighetene, men er jo ikke sikkert du blir vellykket av den grunn.

2. Ikke alle klarer seg gjennom semestrene. Ikke mist håpet, men selv om du kommer inn, er det jo ikke 100% sjanse for at du klarer å dra deg igjennom med gode karakterer.

 

Dyktige lærere og dyktige elever får du her i Norge også. Er en grunn til at du må ha 5,5 i snitt ++ for å komme inn på medisinstudier osv. (Er vel noe slikt).

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Jeg er en dyktig elev med 5.8 i snitt. Ingenting stanser meg bortsett fra penger -.-

Det er ufattelig irriterende at rike folk for alt de peker på, mens vi andre mennesker må jobbe hardt !

Vi andre med 2 millioner på sparekonto i en alder av 16? Hardt liv.

Jeg og storeboren min har arva en del av min avdøde bestemor.

Tro meg, selvom jeg har 2 mill på kontoen min. Er jeg langt fra rik.

Lenke til kommentar

Du vil vanligvis få ekstrastipend fra lånekassen når du går på harvard. dvs totalt ca. 180 tusen i skolepengestøtte hvert år. Det er mulig dette stiller seg noe annerledes når du har 2 mill i formue.

Mener du annerledes på en bra måte?

 

På en dårlig måte. Lånekassen korter ned på stipend hvis formuen eller inntekten din er for stor.

Lenke til kommentar

Du vil vanligvis få ekstrastipend fra lånekassen når du går på harvard. dvs totalt ca. 180 tusen i skolepengestøtte hvert år. Det er mulig dette stiller seg noe annerledes når du har 2 mill i formue.

Mener du annerledes på en bra måte?

 

På en dårlig måte. Lånekassen korter ned på stipend hvis formuen eller inntekten din er for stor.

Tenkte meg det.
Lenke til kommentar

For å si det på en annen måte, Hvist moren din ikke lar deg få bruke de pengene på skolen på lenge er vell det bare like greit å ta utdanningen i Norge og spare de pengene du har, de kan komme så riktig godt med senere.

 

+ du kan jo jobbe internasjonalt forde om du tar utdanningen din i Norge.

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
Men problemet er at det er DYRT å gå på EF privat videregående skole!

 

Bortsett fra at det er dyrt, er det bortkastede penger.OM du absolutt MÅ til Harvard et al:

http://online.wsj.com/public/article/SB119638146482608732-9E67f3pXH1oZVdeiEGwshfa9_rM_20071229.html?mod=tff_main_tff_top

http://online.wsj.com/public/resources/documents/info-COLLEGE0711-sort.html

 

 

Bør vel også bemerkes at du muligens har bedre muligheter om du ser "fattig" ut (noe vanskelig for nordmenn) og har veldig bra karakterer og SATscores.Tilslutt SØK TIDLIG!!!!!! (Dobler sjansen din)IKKE be om $-støtte fra Universitetet du vil inn på om du IKKE MÅ (De foretrekker folk som betaler mer av en eller annen grunn)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...