Gå til innhold

Wintersun - Time I


Axl Rose

Anbefalte innlegg

Nå er det snart bare to uker igjen av den svært lange ventetiden på et nytt album fra Mäenpää og kompani. Er det flere enn meg som gleder seg?

 

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hatt så høye forventninger til et album før. Har forhåndsbestilt det fra Nuclear Blast og Amazon.de for å få fatt i både det håndsignerte kortet og den ekstra instrumental-cd'n.

 

Flere som har bestilt de? Hva synes dere om de korte klippene dere har hørt hittil (Heidenfest-traileren og amazon-teaserne)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nesten glemt wintersun, gøy å se at jari har kommet langt nok til å få noe over på plate, men føler at dette blir litt som det ble med black mesa source, de holdt på så lenge at folk mista troa og dermed så la de ut halve spillet for å vise at de hadde gjort noe, blir litt av det samme med dette albumet da det er halvparten av materialet IIRC.

 

Skal riktig nok si at jeg gleder meg til å høre hva jari og gutta har fått til!

Lenke til kommentar

Jeg hadde nesten glemt wintersun, gøy å se at jari har kommet langt nok til å få noe over på plate, men føler at dette blir litt som det ble med black mesa source, de holdt på så lenge at folk mista troa og dermed så la de ut halve spillet for å vise at de hadde gjort noe, blir litt av det samme med dette albumet da det er halvparten av materialet IIRC.

Skal riktig nok si at jeg gleder meg til å høre hva jari og gutta har fått til!

 

Og jeg hadde nesten glemt denne tråden. :) Ja, det er veldig skuffende at albumet er delt opp og at det vi nå får kun varer i en drøy halvtime. Det ødelegger liksom litt av opplevelsen. Nå skal det sies at Jari har slitt med både økonomi, teknologi og skrivesperre i løpet av den lange ventetiden, så jeg er i bunn og grunn fornøyd med at han ikke droppet hele greia. Wintersun er noe av det beste jeg har vært borti av metall.

Endret av kekepops
Lenke til kommentar

Just det, når man får et halvt album, spesielt et som er såpass gjennomtenkt som jeg håper time er så vil det nok føles litt amputert, jeg mener at etter å ha hørt et helt album på rundt en time så skal man føle at man har vært på en reise, er redd det blir litt single/EP følelse av en halvtime.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Forhåndsbestilte albumet i for et par dager siden. Hørt igjennom plata ett par ganger på streamen i dag. Liker det jeg hører, skulle bare ønske det var mer. Nå liksom!!

 

Gitarintroen på "Land of Snow and Sorrow" er grisefet. Liker egentlig alt. Og gleder meg veldig til Time II også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden det er snakk om Jari har han sikkert spart det beste til slutt... :D

Sons Of Winter And Stars er intens! Kanskje min favoritt. Det høres ut som noe fra forgjengeren, minus orkestrale elementer.

 

Visste egentlig ikke hva jeg skulle tro først, men det har allerede vokst på meg nå.

Det måtte jo til med det første albumet også.

Endret av coyotemannen
Lenke til kommentar

FANTASTISK plate! Hørt gjennom den 30 ganger nå og går ikke lei. Den er kort, ja, men det var tross alt Nuclear Blast som tvang Jari til å splitte plata. Del II kommer om et års tid, så det blir heldigvis ikke like lenge å vente.

 

Var forresten en av de femti første som bestilte fra webshoppen deres, så en promo-plakat signert av alle i bandet er på vei i posten sammen med en signert utgave av plata. Gleder meg som en unge på julaften.

 

Tror nok gutta kommer til å dra inn en del penger på denne utgivelsen og Jari har nevnt at han har mange idéer på lager, så vi får håpe på litt hyppigere plateutgivelser i fremtiden.

Endret av kekepops
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...