Gå til innhold

Mote- og velværecafé.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regnet ut at et par ting jeg har i handlekurven (genser, 2x custom-fit polo og windbreaker) koster rundt 4000 her i Norge, koster ca 1950 med frakt fra rl.com.

 

1950 + 355 (jetcarrier utgifter for 5kg JetCarrier fly) + 475 (moms) = 2780.

 

Så du kan fortsatt spare godt over tusenlappen, pluss utvalget er langt bedre enn i butikkene. (i hvertfall her i Bergen)

Lenke til kommentar
Jeg har et Visa Classic ''registrert'' i Norge, men utgjør hvor det er registrert noen forskjell?

 

OH YEAH, det utgjør en forskjell. Med ditt kort vil du f.eks. ikke kunne bestille flybilletter med Frontier, klær på polo.com(meg bekjent) etc etc. Mange begrensninger når du ikke har "US Billing Address". Gjelder kun "fjernsalg", og ikke salg der hvor du fysisk drar kortet. :)

Lenke til kommentar
Jeg har et Visa Classic ''registrert'' i Norge, men utgjør hvor det er registrert noen forskjell?

 

OH YEAH, det utgjør en forskjell. Med ditt kort vil du f.eks. ikke kunne bestille flybilletter med Frontier, klær på polo.com(meg bekjent) etc etc. Mange begrensninger når du ikke har "US Billing Address". Gjelder kun "fjernsalg", og ikke salg der hvor du fysisk drar kortet. :)

 

Er det ikke mulig å skifte Billing andress selvom kortet er registrert i Norge?

Lenke til kommentar
Det ideêlle hadde jo vært om en av forumets medlemmer som er bosatt i USA, hadde handlet felles for de interesserte. På den måten hadde man ungått alt av ekstra avgifter.

 

Jada, la oss skrive 10-15 kartonger med klær som "gift". Tollvesenet er ikke idioter :)

 

Jeg glemte noe på regnestykket mitt, legg til 190 kroner som toll på klær, da blir det totalt ca 3000 kroner, men en sparer fortsatt en 1000 kroner fra å måtte kjøpe det i Norge.

Lenke til kommentar
Haha. En jeg kjenner kjøpte en haug med klær fra USA. Klær for mange tusen, betalte da på forskudd. Pakken hans tok en veldig kraftig vending og havnet i Istanbul eller noe, på døren til en type der. Han skrev under og tok i mot klærne:P Forsiktig med online-shopping.

Hahahaa, så funny. Hva gjorde han kameraten din da ?:p

Lenke til kommentar
Jeg vil tro billing address skal stemme overens med ditt bostedsadresse (ved ''fjernsalg'').

Nja. Ikke nødvendigvis. Men ofte kreves det at billing address og shipping address er det samme.

 

Mitt AmEx-kort er registrert på firma-adresse i USA, f.eks. Dermed ikke bostedsadresse. Derfor har noen ting, blandt annet et Sony-trekk til min vaio - blitt shippet direkte til firmaadressen min i statene.

 

EDIT: Kan forøvrig nevne at Brooks Brothers tilbyr intl shipping og bruk av intl credit cards. Jeg pleier dog å shippe direkte til USA-adresse for å unngå toll.

Endret av PlatinumFlyer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...