WASD Skrevet 14. august 2010 Skrevet 14. august 2010 Hvilken Barbourjakke er det som gjelder, og som passer best for høstbruk/tidlig vår? Og, et en nettbutikk i lokalisert på de britiske øyer er heller ikke å forakte. Det kommer an på om du skal ha quilted eller oilskin. Skal du ha en quilted jakke er det som sagt over her Liddesdale og Chelsea som mange liker best. Jeg har begge, og forskjellen er at Chelsea er slimmere og litt varmere enn Liddesdale. Imo er Chelsea for varm til å kunne brukes hele høsten/våren, mens Liddesdale funker greit på litt kalde høstdager. Skal du derimot ha oilskin er det jo helt avhengig av hva den skal brukes til. Hvis du ikke har bestemt deg for om du skal kjøpe quilted eller oilskin anbefaler jeg deg oilskin, om det er høst/vår-bruk som er det viktigste. Jeg bruker min til alt mulig, og kvaliteten er top notch. Den er også bedre som høstjakke, siden de quiltede har en tendens til å bli litt vel varme. Så begge? Neida, venter nok litt jeg og, til jeg får prøvd i butikk.
Brad Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Da blir det Oslotur på Mandag for meg! Er det masse salg nå fortiden? Er spesielt på utkikk etter noen par jeans, navy blazer, og noen mørke chinos. Noen spesielle steder jeg burde dra? Setter pris på all hjelp
thrice Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Det er mye salg. Du kan stikke innom S&S Magasin, Follestad, Gunnar Øye osv. Spredt utover de butikkene burde du vel finne alt du er ute etter. Volt kan ha noen greie blazere fra Sir of Sweden, Brunns Bazaar osv, men de har uansett egne butikker på S&S.
Henrik C Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Dog har salget holdt på en stund, så det mest populære er nok allerede tatt. Skader ikke å ta turen, men jeg ville ikke hatt noen kjempestore forhåpninger om å kunne velge fritt fra første rad.
thrice Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Follestad på Sandvika senteret hadde ihvertfall salg på halve butikken. Mye fint.
Atmosphere Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Noen erfaringer med Tailorstore? Har lyst til å bestille et par-tre-fire skjorter fra dem. Det er jo veldig gunstig mtp. hva man må betale for ordentlige skjorter i en butikk -- i tillegg til at de er tilpasset min størrelse, og man kan velge mye av designet selv. På forhånd takk.
Henrik C Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Er en del her som har prøvd, søk etter Tailorstore i denne tråden og du vil finne en del. Oppsummeringen er vel at du må være nøye med mål, bestill gjerne en skjorte først som prøvekanin og vær klar over at denne kanskje ikke er helt perfekt. Ellers forstår jeg det som at kvaliteten er god og at du får mye for pengene.
Atmosphere Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Takk. Sjekket litt rundt, og det ser ut som de flest er fornøyde, så da kjører jeg på med en skjorte. Noen anbefalinger til høstjakke forresten? Tenker noe som er litt casual. Koksgrå eller marineblå kanskje? Er ikke så glad i sort, synes ikke det kler meg. Noe som kan brukes til mørke jeans; skjorte og "desert boots". Vet ikke helt hva jeg er ute etter, så jeg er åpen for alle forslag.
fkm Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Follestad starter vel i morgen? Follestad på Sandvika Storsenter har hatt salg lenge nå.
Constanse Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 (endret) Hei! Jeg trenger tips til høst/vinterjakke (jente, 17 år). Har allerede to fine kåper, men siden jeg må begynne å sykle til bybanen til høsten kan jeg ikke bruke disse (redd for at de blir stygge om jeg sitter på dem, og om jeg lar dem henge ut bak kan de komme bortpå hjulet og dermed bli skitne.) Det jeg er ute etter er en pen jakke som ikke er i sportsbutikksjangeren (om dere vet om noen skikkelige pene jakker i denne sjangeren er det bare å slenge ut navnet, alle regler har vel unntak). Den trenger ikke å være veldig vanntett, men det er fint om den gir litt beskyttelse for regnet. Siden vintrene i Bergen er ganske så milde (samt at jeg vil svette i hel om jeg sykler med en veldig varm jakke) må ikke jakken være for tett og varm. Jeg har ikke bestemt meg for noe absolutt budsjett, kommer an på hvor fin jakken er, og kvaliteten på den, men helst ikke over 1500 kr. En kort kåpe hadde jo vært det ultimate, finnes det et spesielt ord for det? (som i at det er en egen "art" av jakke, og ikke bare en kort kåpe?) Takk på forhånd! Endret 15. august 2010 av Constanse
thrice Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 (endret) Hva med en kort trench? Det burde fungere store deler av høst og vår kombinert med en god genser, skjerf og hansker. Du kan også se om du finner noe fra Barbour på http://countryattire.com/ De har blant annet kundeservice på live-chat der de svarer deg på alt du lurer på. Endret 15. august 2010 av thrice
Kokobananas Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Er enig i at en kort trench burde kunne funke. Sist vinter var imidlertid ikke spesielt mild, etter min mening..
thrice Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Gleder meg til saueskinnsvester kommer på mote igjen, for da kan jeg låne hans Hvis du synes den er kul låner du den jo selvsagt nå. Å gå rundt å vente på at det skal komme på mote blir jo bare latterlig.
thrice Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Noen anbefalinger til høstjakke forresten? Tenker noe som er litt casual. Koksgrå eller marineblå kanskje? Er ikke så glad i sort, synes ikke det kler meg. Noe som kan brukes til mørke jeans; skjorte og "desert boots". Vet ikke helt hva jeg er ute etter, så jeg er åpen for alle forslag. En lett peacoat kan være en mulighet. For meg kan den brukes til nesten alt.
Analmeth Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Tips til peacoat, folkens? Eneste kriteriet er at den ikke finnes på Volt eller Carlings, for da går jeg plutselig i samme jakke som hele skolen. Helst under 3000kr.
thrice Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Nei. Høstklærne kommer vel om 1 mnds tid tenker jeg. Salget for å få ut sommervarene er i gang nå.
Analmeth Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Æsj. Spørsmålet får vel være på on hold inntil videre, men hvis noen vet om vinterjakker fra tidligere kolleksjoner er det bare å hyle ut.
Coa Skrevet 15. august 2010 Skrevet 15. august 2010 Skal handle inn basic høstklær i morgen, så kjedelig om ikke disse har kommet inn enda. Hvor mye må man ut med for å få en pen peacoat med grei kvalitet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå