Gå til innhold

Jeg syntes vi skal innføre helvette igjen.


N*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Grunnet det er et kjempetriks for å skremme ungene. Jeg skal si det første gang ungen gir tegn til at han skjønner hva jeg sier!

 

Kristne tror fremdeles på denne versjonen, det er jo nettopp derfor de er så keene på å trykke overtroen sin på andre, for liksom å redde deg fra ilden de tror du havner i om du ikke tror på eventyrene i disse gamle bøkene...

 

Lær heller ungene at det er hardt arbeid og ikke flaks og spiller lykke som gjelder... Det har de mye mer igjen for :)

Lenke til kommentar

Glem helvette. Fortell heller om voksenlivet. Det er mental tortur.

 

Ja! I helvete gjør man ikke annet enn å passivt lide. Synes det høres ganske chill ut.

 

Fortell heller om 40-timersarbeidsuke, lite fritid og tidlige morgener, om amper rushtrafikk, sur automatkaffe og enda surere folk. Det er helvete det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Grunnet det er et kjempetriks for å skremme ungene. Jeg skal si det første gang ungen gir tegn til at han skjønner hva jeg sier!

 

Du fikk min oppmerksomhet - vennligst ta vare på den!?

 

:)

Lenke til kommentar

"Good girls go to heaven, bad girl do whatever they fucking like" for å sitere min kone :)

 

Helvettes tanken er vel funnet på som noe de kan skremme folk til å følge lover og regler samt holde folk inne i troen...

 

Har selv fått kjenne "kristen-føneren" med svovelstank og det hele ved flere anledninger under forberedelsene til konfen min, fra presten som trodde han kunne skremme meg tilbake i troen igjen med svovel stinkende trusler i form av å si direkte til meg hva han som teolog hadde rett til å love meg av straffer for å betvile den store guds ord og tro etter at jeg hadde neglisert hans hånelige "Hvem er du som tror du kan stille spørsmål om den kristne gud" tale....

 

Går ikke ros så må risen frem og i så måte er helvettes tanken bare låsen på døren i tankefengslet kristne befinner seg i,....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det der med ett helvete er ganske interessant, og det fordi hvis det finnes ett glovarmt helvete og ett paradis, så klarer ikke jeg å se den store forskjellen på de to stedene, annet enn at det er variasjoner i temperaturforholdene.

 

Ok, så var jeg den heldige som med nød og neppe klarte å få komme til paradiset, og det er vel og bra.

Så skal jeg altså i evigheter sitte der og kose meg med tanken på at kanskje alle mine venner og familie dessverre ikke var like heldige, men ble sendt lukt ned i helvete ...

 

Det paradiset høres for meg ut til å være ett litt mer behagelig sted å være, men i det lange løp, blir det helvetes vanskelig å trives der.

 

Så da fornekter jeg alle andre typer helvete enn det vi lager selv - det helvetet er fullt ut til å stole på, og sparer ingen av oss.

 

:)

Lenke til kommentar

Helvete er virkelig men er forbeholdt Djevelen og hans demoner, men vi mennesker vil dele den plass med dem om vi ikke vil følge Jesus som vår frelser. Men heldigvis så er det ikke opp til meg om hvem som skal dit, det er Gud som skal dømme oss, og Gud er rettferdig. Himmelen vil bli Super bra, ingen vil kjede seg der.

Lenke til kommentar

Du sier noe... Problemet dukker opp når voksne skremmer barn med dette, som jeg selv ble forsøkt skremt under konfen. Tenk deg alle som har hørt ordene "Er jesus fornøyd med hva du har gjort i dag da?", som de siste ordene foreldrene sa til poden i det de lukket igjen døren... En kan jo selv tenke seg hva som gikk igjennom hodene på disse podene hvis de skulle være så syndige at de tuklet med seg selv der i mørket etter at døren lukket seg... skrekken de måtte føle for dette helvette må jo ha vært forstyrrende for de aller fleste som opplevde/opplever dette, for er det noe kristne ER gode på så er det å utlegge hvordan det faktisk er i helvette uten at de selv har vært der....

 

Så saken er vel egentlig ikke om det finnes et helvette eller ikke, men truselen om det.... Alle de store religionene har denne helvettes tanken, der synd og frafall alle leder til et skrekkelig sted der du skal pines, plages og tortureres i all evighet... Var vel det som var tanken under inkvisisjonens tortur kamre også, at de "sprarte" folkene de torturerte for lideler i helvette når de allerede var blitt torturert på det groveste mens de levde... Fy faan hvor mye unødvendig lidelse helvettes tankene i disse religionene har forårsaket...

 

Er så jeg nesten ønsker at helvette skal finnes, for du verden hvor mange jøder, kristne og muslimer som ville hatt gått av en tur dit...

 

Et annet aspekt ved helvette er jo nettopp å fremvise guds godhet... For hva hadde guds godhet vært om vi ikke hadde helvettes ondskap å måle det i mot?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Gud er totalt usynlig og uvirksom partner, alle som en av dem... Ingen gud blir lei seg av den grunn, da ingen finnes....

 

Poenget er jo at massene kan styres med usynlige silent partners, om de kalles guder eller noe som ligner, er helt irrelevant - det handler bare om å prente inn i massene at deres verdier står på spill, så er det hele i gang - og så er det bare å slenge på litt bensin etter hvert, og galskapen florerer

 

Kan nevne flere eksempler: siste karikaturgalskap - hijab i politiet - sigøynere i gata vår - den siste iphone (det er jaggu Guden sin det ...;)) - den rødgrønne fare - osv osv osv

Lenke til kommentar

Poenget er jo at massene kan styres med usynlige silent partners, om de kalles guder eller noe som ligner, er helt irrelevant - det handler bare om å prente inn i massene at deres verdier står på spill, så er det hele i gang - og så er det bare å slenge på litt bensin etter hvert, og galskapen florerer

Er det ikke på tide å legge vekk den modellen da? Modellen som gir lovnader til folk om evig liv og whatnot bare man tror på et eller annet fantasi foster av en gud der man blir bedt om å gå hen å dø for den eller den ideologien?

 

Er det ikke på høy tid at vi heller tenker nytt og begynner å legge felles kunnskap og viten til grunn for våre avgjørelser isteden for å krangle, og ofte dør, over håpløse påstander i ideologiene vi omgir oss med? Tiden er vel moden for å legge slike autoriteter på hylla og heller sette mennesker i høysetet, da det faktisk er mennesker og ikke guder (enten det er snakk om innbildte imaginære guder eller guden som heter penger...) som lever på denne planeten? Når skal de gå opp for oss at slik tro (de største religionene vi har på denne planeten er faktisk dødskulter... der døden er den endelige orgasmiske målet og noen av "veiene" dit har mer å hente enn andre... iblandet en tro på at penger gjør deg lykkelig...) bare fører oss enda lenger ut i uføret?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Poenget er jo at massene kan styres med usynlige silent partners, om de kalles guder eller noe som ligner, er helt irrelevant - det handler bare om å prente inn i massene at deres verdier står på spill, så er det hele i gang - og så er det bare å slenge på litt bensin etter hvert, og galskapen florerer

Er det ikke på tide å legge vekk den modellen da? Modellen som gir lovnader til folk om evig liv og whatnot bare man tror på et eller annet fantasi foster av en gud der man blir bedt om å gå hen å dø for den eller den ideologien?

 

Er det ikke på høy tid at vi heller tenker nytt og begynner å legge felles kunnskap og viten til grunn for våre avgjørelser isteden for å krangle, og ofte dør, over håpløse påstander i ideologiene vi omgir oss med? Tiden er vel moden for å legge slike autoriteter på hylla og heller sette mennesker i høysetet, da det faktisk er mennesker og ikke guder (enten det er snakk om innbildte imaginære guder eller guden som heter penger...) som lever på denne planeten? Når skal de gå opp for oss at slik tro (de største religionene vi har på denne planeten er faktisk dødskulter... der døden er den endelige orgasmiske målet og noen av "veiene" dit har mer å hente enn andre... iblandet en tro på at penger gjør deg lykkelig...) bare fører oss enda lenger ut i uføret?

 

Hvorfor ikke bare la folk få ha sine visjoner? Så lenge de bruker vissjonene sine på en konstruktiv måte, ser jeg ingen fare forbundet med det.

 

Prøv heller å vurder spårket ditt i denne posten, og fortell meg så at du ikke fantaserer, selv ...! Det er som å lese versjoner av kjente og ikke fullt så kjente norske folkeeventyr ....

 

Jeg gidder heller ikke høre på troende som formulerer seg som om de er på en sopptripp, og jeg innlemmer gjerne deg også i den hurven - er det sammen med dem du passer best, eller er det noe helt gærent med oppfattelsen min?

 

Nei, jeg blir ikke med på å komplisere det som er så latterlig enkelt - vær medfølende - øv opp din tålmodighet - tilgi dine fiender - mediter hver dag - gjør de helt naturlige små rutinemessige tingene til fulle - ikke krangle for mye med RWS på nettet .... osv ...

 

:wee:

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare la folk få ha sine visjoner? Så lenge de bruker vissjonene sine på en konstruktiv måte, ser jeg ingen fare forbundet med det.

Nei, ikke egentlig, det er bare så alt for ofte de faktisk bruker disse visjonene til å bestemme over andre også og det blir galt... Hadde de enda klart å la det være... Folk kan få tro hva pokker de vil så lenge det ikke går ut over andre...

 

Prøv heller å vurder spårket ditt i denne posten, og fortell meg så at du ikke fantaserer, selv ...! Det er som å lese versjoner av kjente og ikke fullt så kjente norske folkeeventyr ....
Takk, tanken har allerede slått meg et par ganger i postene dine... ;)

 

eg gidder heller ikke høre på troende som formulerer seg som om de er på en sopptripp, og jeg innlemmer gjerne deg også i den hurven - er det sammen med dem du passer best, eller er det noe helt gærent med oppfattelsen min?

 

Nei, jeg blir ikke med på å komplisere det som er så latterlig enkelt - vær medfølende - øv opp din tålmodighet - tilgi dine fiender - mediter hver dag - gjør de helt naturlige små rutinemessige tingene til fulle - ikke krangle for mye med RWS på nettet .... osv ...

 

:wee:

Da er vi nok to på sopptripp er jeg redd... Syntes ikke språket ditt er noe bedre i så måte, selv om du sikkert tror det fordi du tåkelegger den underliggende meningen ofte...

 

Den eneste som ikke ser hykleren er hykleren selv er det et ordtak som heter... Her er vi nok skyldige begge to er jeg redd....

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor ikke bare la folk få ha sine visjoner? Så lenge de bruker vissjonene sine på en konstruktiv måte, ser jeg ingen fare forbundet med det.

Nei, ikke egentlig, det er bare så alt for ofte de faktisk bruker disse visjonene til å bestemme over andre også og det blir galt... Hadde de enda klart å la det være... Folk kan få tro hva pokker de vil så lenge det ikke går ut over andre...

 

Prøv heller å vurder spårket ditt i denne posten, og fortell meg så at du ikke fantaserer, selv ...! Det er som å lese versjoner av kjente og ikke fullt så kjente norske folkeeventyr ....
Takk, tanken har allerede slått meg et par ganger i postene dine... ;)

 

eg gidder heller ikke høre på troende som formulerer seg som om de er på en sopptripp, og jeg innlemmer gjerne deg også i den hurven - er det sammen med dem du passer best, eller er det noe helt gærent med oppfattelsen min?

 

Nei, jeg blir ikke med på å komplisere det som er så latterlig enkelt - vær medfølende - øv opp din tålmodighet - tilgi dine fiender - mediter hver dag - gjør de helt naturlige små rutinemessige tingene til fulle - ikke krangle for mye med RWS på nettet .... osv ...

 

:wee:

Da er vi nok to på sopptripp er jeg redd... Syntes ikke språket ditt er noe bedre i så måte, selv om du sikkert tror det fordi du tåkelegger den underliggende meningen ofte...

 

Den eneste som ikke ser hykleren er hykleren selv er det et ordtak som heter... Her er vi nok skyldige begge to er jeg redd....

Det jeg prøver å gjøre er å "speile" deg ... så du mener jeg er en "hykler" ...

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...