Gå til innhold

Prøver å kjøre SLI, kommer ikke forbi BIOS, evig reboot.


N1ko

Anbefalte innlegg

Fikk GTX560ti nummer to i posten i dag, og det funka helt ok. Problemet oppstå når jeg prøver å kjøre begge to samtidig.

 

Med begge satt i hovedkortet så kommer jeg ikke inn i Windows.PCen kjører forbi BIOS skjermen, og så rebooter den og gjør det samme i en uendelig loop. Samma om jeg har i SLI broen eller ikke.

 

Er sikker på at det er to like skjermkort. Begge er MSI GTX 560TI Twin Frozr II 1GB.

 

Noen ideer om hva som kan være galt?

 

Resten av specs eri signaturen! :)

 

Hiver med to screenshots fra nVidia kontrollpanelet som viser at det faktisk er to like skjermkort:

 

post-138102-0-95838200-1348591118_thumb.jpg

 

post-138102-0-91910800-1348591119_thumb.jpg

Endret av N1ko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fungerer begge PCIe-portene?

 

Jepp.

 

Ta en titt på strøm kablene du har puttet i det ene skjermkortet, kan hende det er feil kabel.

 

Sjekk innstillinger i BIOS.

 

Se om du kommer noe lengre med det!

 

Strømkablene er ikke problemet, har prøvd å swappe dem om. Hvilke instillinger i BIOS? Lette etter noe som hadde med PCIE portene å gjøre, men klarte ikke å finne det.

 

BTW, kan det være en defekt SLI bro, eller vil jeg ha klart å komme inn i Windows uansett, selv uten broen?

Lenke til kommentar

Du skal klare å boote uten SLI-bro ja.

Fungerer Sikkermodus?

 

Nei, jeg kommer til det nivået hvor jeg kan trykke F8 for å komme inn i BIOS, etter det så rebooter pcen.

 

Hvilken strømforsyning er det du har?

Lukter nesten tap av PWR good signalet her.

 

Har en relativt ny Silver Power SP-SS750W. Skal jeg prøveå powere skjermkort #2 med en ekstern strømforsyning?

 

EDIT:

 

Er det noe BIOS settings jeg burde undersøke?

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

UPDATE:

 

Har nå prøvd å kjøre det ene skjermkortet med en annen strømforsyning en det andre. Det var riktignok en 400W Silver Power, men det skal vel ikke være noe problem med kun et skjermkort. Uansett, så får jeg samme resultatet.

 

Begynner å tro at det er enten hovedkortet som det er noe galt med, eller konflikten i vbiosen (siden de har forskjellig). Skal prøve å få testet det på en annen PC for å utelukke hovedkortet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...