Gå til innhold

[Løst] Oppgradere fra "Kaspersky 2010" til "Kaspersky 2013"


Anbefalte innlegg

Hei, Kaspersky'en (2010) min går snart ut på tid. Jeg lurte på hva som skjer når jeg bestiller kaspersky 2013 uten "sikkerhetskopi CD".

 

Er det lett å oppgradere 2010-2013 (må jeg avinstalere 2010)?

 

Er "sikkerhetskopi CD" nødvendig?

 

Kaspersky 2013 koster; 499,- kr. Er det noe ekstra gebyr når dette bestilles?

 

Også enda en ting jeg virkelig lurer på: Hvis jeg bestiller uten "sikkerhetskopi CD", blir noe da sendt i posten eller lastes alt ned fra nett da? Uten at jeg må hente noe i posten... :hmm:

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du bestiller Kaspersky 2013 uten "sikkerhetskopi cd", så laster du ned installasjonsprogrammet på internett og du får ingenting i posten. Dette installasjonsprogrammet vil avinstallere Kaspersky 2010 for deg (eller starte avinstalleringsprogrammet). Det er bare å følge anvisningen på skjermen.

 

Den sikkerhetskopi cd'en er for dem som ikke gidder å ta backup av det installasjonsprogrammet som lastes ned. Cd'en inneholder også et "rescue"-system som ikke nødvendigvis er så viktig å ha, spesielt dersom du kan brenne en slik cd selv på an annen pc (nå eller senere).

 

Forøvrig anbefaler jeg å bruke pengene på andre sikkerhetsprogrammer enn kaspersky 2013. Kjøp heller Malwarebytes Anti Malware, evt. kjøp Emsisoft Online Armor (brannmur, de fleste klarer seg med gratisversjonen). Den rene anti-virus delen lar jeg Microsoft Security Essentials ta seg av. Så finnes Winpatrol som du kan vurdere å bruke (finnes også som gratisversjon for testing).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Takk for svar :) , men går nok for kaspersky 2013 lell. Har jo hatt det i 2 år nå uten problemer. Og jeg laster også ned mye "dritt" så jeg tror nok jeg holder meg til kaspersky og kjører "safe".

 

Btw, noen som vet hva som er best av Norton og kaspersky?

 

Bare sånn at du har et alternativ dersom du ikke er keen på Kaspersky lengre: Last ned Microsoft Security Essentials, som er gratis!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...