Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Bare for å helle litt bensin på bålet angående Halo Wars 2:

Microsoft har ifølge diverse jobbannonser åpnet et studio som heter Decisive Games, og de søker etter folk med RTS-erfaring.

https://careers.microsoft.com/jobdetails.aspx?jid=164300
https://careers.microsoft.com/jobdetails.aspx?jid=164301

Den ene annonsen nevner at erfaring med 360/XBO-utvikling er et pluss, men mtp at de nevner en "beloved game franchise" kan det imidlertid hende at det er snakk om et nytt Age of Empires. Halo Wars har ikke rukket å bli en "franchise" ennå.

Dersom planen er å lage et nytt Age of Empires vil vi kanskje få høre noe om det i januar når Microsoft skal snakke mer om Windows 10. Phil Spencer har bekreftet at han skal delta på pressekonferansen og at han kommer til å fokusere på PC gaming i presentasjonen sin.

Edit:

Eller begynner lanseringslisten for den første halvdelen av 2015 å ta form:

-Ori & the Blind Forest
-Screamride
-State of Decay: Year One Edition
-Halo 3 ODST HD
-Happy Wars
-Killer Instinct Season 2 (Rettere sagt: den andre halvdelen av Season 2)
-Sunset Overdrive DLC nr. 2

Kan sikkert legge til Halo Spartan Strike også, men foreløpig er det kun annonsert til PC, nettbrett og mobil.

Microsoft sparer med andre ord på storkanonene til høsten 2015. Det kommer til å bli en meget travel høst dersom ingen av spillene som har forventet lansering i 2015 blir utsatt til 2016.

-Halo 5
-Fable Legends
-Quantum Break
-Rise of the Tomb Raider
-Forza Motorsport 6 (ikke annonsert, men Turn10 pleier å bruke to år per spill)

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Har oppdatert tråden i lys av det som skjedde på E3 i år. Etter en tre-fire års periode med nedstengelser og kanselleringer går det endelig i en mer positiv retning. Det er ganske tydelig at det er andre tider hos Xbox nå, og at de kommer til å satse hardt fremover mot den neste konsollgenerasjonen.

De fem nye studioene er:
-Ninja Theory (kjent for Hellblade, Enslaved, Heavenly Sword og DmC)
-Undead Labs (kjent for State of Decay)
-Playground Games (kjent for Forza Horizon)
-Compulsion Games (kjent for We Happy Few og Contrast)
-The Initiative (helt nytt studio, startet opp av ex-Crystal Dynamics veteraner)

Det har for øvrig blitt sagt at de kommer til å skaffe seg enda flere studioer og at Obsidian Entertainment sannsynligvis er det neste selskapet på listen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

og der var tråden oppdatert igjen. Tre nye tilskudd denne gangen:
-Obsidian (Pillars of Eternity, The Outer Worlds, Fallout NV, etc.)
-inXile (Wasteland, A Bard's Tale)
-Double Fine (Brutal Legend, Stacking, Psychonauts, Iron Brigade, Costume Quest, etc. etc. etc.)

De har visstnok også opprettet et internt Age of Empires studio, men det er uvisst hvorvidt det er et støttestudio eller om det skal lage spill på egen hånd.

Microsoft Studios har for øvrig byttet navn til Xbox Game Studios. Nå er det ikke så nøye med hva det heter, men jeg foretrekker akronymet "XGS" fremfor "MS". 

Word on the street er at de ikke er helt ferdige med oppkjøpene ennå, men vi får se. Sånn som det ser ut i dag har de jo allerede nå bygd opp en robust stall.

Lenke til kommentar

Trodde dette dreide seg om programmering når jeg så trådtittelen. Siden en f.eks. har hatt Microsoft programvare med navner ala MS Visual C++ Studio etc.

 

Edit:

Den endringen skjedde kjapt.

 

Het Microsoft Studios tråden når jeg skrev innlegget mitt.

 

 

Edit2:

Kunne vel like godt ha kalt det for Microsoft Game Hack eller Xbox Game Hack. Det kunne bidratt til å gi begrepet hacker litt mer positivt omdømme. Så kunne folk begynt å gamet i hettegenser litt oftere  :lol:

Dersom alle gamere gikk til en oppfordring ved å konsekvent kalle det en av de to, så hadde nok Microsoft tenkt litt på navnet  ;)

 

Hadde vært en mye artigere øvelse enn ørten telletråder på forumet. Alle måtte da ha postet i "telletråden for dette" om hvor de hadde brukt navnet på internettet. Tråden levde inntil Microsoft endret navn  :yes:

Endret av G
Lenke til kommentar

I tråd med navnebyttet til organisasjonen har jeg nå byttet navn på tråden. Forhåpentligvis fører det til mindre forvirring. :)

 

Fikk et sånn prøveabonnement med AMD prosessoren.

 

Er det noen Xbox (beta) for PC spill som er verdt å spille?

 

 

Er litt uentusiastisk til å starte med noe, så kanskje andre har hyggelig erfaring med et eller annet som ligger på download-serveren Xbox (beta) ?? Er så sjuk blanding av spill der, også en del ukjente..

 

Har ingen Xbox. Kun en ny PC som kan spilles på, og en PS4. Syntes det var en rar inndeling i appen Xbox (beta) for PC, med at noen spill var tilgjengelige, mens andre spill var forbeholdt noe annet Xbox-greier. Men alt nytt tar tid å vende seg til.

Endret av G
Lenke til kommentar

Fikk et sånn prøveabonnement med AMD prosessoren. Er det noen Xbox (beta) spill som er verdt å spille. Er litt uentusiastisk til å starte med noe, så kanskje andre har hyggelig erfaring med et eller annet som ligger på download-serveren Xbox (beta) ?? Er så sjuk blanding av spill der, også en del ukjente..

Mener du Xbox Game Pass?

 

Spørs jo hva du er ute etter. Når det gjelder skytespill ville jeg ha prøvd Gears-serien. Gears 1 og 4 er tilgjengelig nå. Gears 5 kommer i morgen. Ellers har Forza Horizon serien jevnt over vært en knallbra bilspillserie. Ori and the Blind Forest må nevnes som et av de vakreste 2D platformeventyrene på platformen. Oppfølgeren kommer til neste år.

 

Wolfenstein II, Hellblade, Sunset Overdrive, Age of Empires Definitive Edition og Rise of the Tomb Raider er nok også solide valg. :)

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Mener du Xbox Game Pass?

 

Spørs jo hva du er ute etter. Når det gjelder skytespill ville jeg ha prøvd Gears-serien. Gears 1 og 4 er tilgjengelig nå. Gears 5 kommer i morgen. Ellers har Forza Horizon serien jevnt over vært en knallbra bilspillserie.

 

Wolfenstein II, Hellblade, Sunset Overdrive, Age of Empires Definitive Edition og Rise of the Tomb Raider er nok også solide valg. :)

 

Ja mener kampanjen på Game Pass, men appen heter likevel Xbox (beta) når man innstallerer.

 

Edit:

Nå har jeg vært så lenge borte i fra PC-spilling også, pga PS4-boksen min jeg fikk på lanseringsdato. Og første spillet jeg ordentlig koset meg med var GTA 5.

 

Behøver man noe spill-joysticks til PC-spilling. Eller er det fortsatt folk som sitter med keyboard og mus? Muser folk seg forresten gjennom FPS-spill  :lol: ?? (da får man nok mus tenker jeg)

 

Jeg er ikke så sjukt glad i battle-arenaen militære spill i FPS. Men, det er vel fordi jeg aldri har ordentlig prøvd det.

 

Siste FPS-spill jeg husker jeg spillet var Decent og eller var det Decent 2 (et romskips shooter) - nittitallet. Ellers Red Alert 2 mitt favorittspill gjennom tidene.

 

Har prøvd Red Dead Redemption 2 på PS4 og grindet til man blir blå. Har da hatt et 14 dagers PSN-prøveabonnment som jeg glemte å avbestille i tide i desember 2018. Så koset jeg meg med det i mai-tider når Rockstar hadde kampanjeåpning med gratis spilling for å få folk tilbake til spillet. Etter kampanjen så lot jeg spilling ligge. Er vel mellom level 50 og 60 i RDR2 et sted, men det er gjort mest i solo-grinding. Ser at levling opp går raskere når man spiller i gruppe. Fikk kanskje en liten tyvstart foran andre ved å betale tusingen for Ultimate RDR2 på utgivelsesnatten. Gamet hele natten. Og mange netter etter det  :)

 

Er litt gøy også når en med høyere level en deg går for blind vold etter at man har stått og sett på hverandre et halvt minutt, også slår jeg han ihjel med spillkarakteren min med knyttnevene  :)

Han angrep først.

 

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Ja mener kampanjen på Game Pass, men appen heter likevel Xbox (beta) når man innstallerer.

 

Edit:

Nå har jeg vært så lenge borte i fra PC-spilling også, pga PS4-boksen min jeg fikk på lanseringsdato. Og første spillet jeg ordentlig koset meg med var GTA 5.

 

Behøver man noe spill-joysticks til PC-spilling. Eller er det fortsatt folk som sitter med keyboard og mus? Muser folk seg forresten gjennom FPS-spill  :lol: ?? (da får man nok mus tenker jeg)

Jeg tenker som så at det må være lov å velge hva man ønsker å bruke. Jeg foretrekker joysticks / håndkontrollere, noe som er en av grunnene til at jeg primært spiller på konsoll.

 

På PC har det blitt enklere å bruke joysticks enn før. Xbox One-kontrolleren har egne drivere på Windows, så der har det blitt veldig plug-and-play. Men om du ønsker å bruke mus og tastatur står du fremdeles helt fritt til det. Det er bare et knøttlite fåtall av spill som krever joysticks.

Lenke til kommentar

Jeg tenker som så at det må være lov å velge hva man ønsker å bruke. Jeg foretrekker joysticks / håndkontrollere, noe som er en av grunnene til at jeg primært spiller på konsoll.

 

På PC har det blitt enklere å bruke joysticks enn før. Xbox One-kontrolleren har egne drivere på Windows, så der har det blitt veldig plug-and-play. Men om du ønsker å bruke mus og tastatur står du fremdeles helt fritt til det. Det er bare et knøttlite fåtall av spill som krever joysticks.

 

Hadde joysticks på Commodore 64, et must faktisk da dette var mer en gaming konsoll enn en PC, ihvertfall i hjemmet til folk. Selv om bankvesenet og kontorer brukte den til sine ting. Rart det der med utvikling..

 

Hadde også joystick tro det eller ei når jeg spillet Decent på 90-tallet. En sånn stor nesten flight stick aktig en. Måtte kobles til en utgang på lydkortet den. Var visst sånn før med koblinger. USB fantes jo ikke.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...