AvIOn Skrevet 24. september 2012 Skrevet 24. september 2012 Hei tenkte å bestille gitar fra ebay. Men er litt usikker på hvordan jeg beregner faktisk pris... La oss si at gitaren koster 899 dollar. Hva må jeg ut med når alt av toll og moms er gjort opp? Finnes det en enkel måte å regne dette ut på?
Dellers Skrevet 24. september 2012 Skrevet 24. september 2012 (endret) Det blir rundt 6500 kroner for gitar med moms (det kommer litt an på kursen, og blir sannsynligvis litt dyrere i praksis). Så kommer et par hundrelapper eller så i toll og i tillegg må du vel betale frakta pluss moms for denne. Legg til 25% moms på frakta så er du der, altså ca. 6700 pluss frakt. Endret 24. september 2012 av Dellers
Isbilen Skrevet 24. september 2012 Skrevet 24. september 2012 Du må ut med moms, 25% av varens verdi, pluss fortollingsgebyr.
tom waits for alice Skrevet 25. september 2012 Skrevet 25. september 2012 Husk at frakten på en gitar er relativt dyr, spesielt hvis du har abstinenser og velger "over natten" type levering. (Merk at "over natten" ikke må tolkes bokstavelig hvis du er en privatperson og ikke har tollkreditt hos fraktselskapet.) Og ja, du skal betale moms på frakten også. Hvis selger er en butikk, har de ofte avtale med et spesielt fraktselskap, som UPS eller FedEx. Da er det ikke sikkert du kan velge selv. Det minste jeg har betalt i frakt for en gitar fra USA tror jeg er 800 kroner, det meste var 2500. (Da var jeg ny i gamet og sjekket ikke prisen når jeg valgte sendingsmåte.) Geir
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå