Gå til innhold

Kommentar: Rødt lys på Greenlight? (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

Men nå er jo ikke Android-spill lagt inn i samme serie som "Månedens anbefalte iPhone- og iPad-spill". Android har et eget segment - greit nok - men denne er ikke fulgt opp like bra, på langt nær. Ser man i artikkelarkivet deres, finnes det 35 artikler relatert til Android-baserte mobiler (som det omtrent finnes hundrevis av) - mange av disse er ikke direkte relatert til Android - mens Iphone har 130 relaterte artikler. Det finnes nå fem iphone-modeller (pluss den nye som kommer etter hvert). Jeg forstår poenget ditt, og jeg er enig. Det er viktig at ikke bare de største skal få dekning. Men jeg føler samtidig at det har blitt litt sånn her på Gamer.no i løpet av de siste år, at det ofte er de største som følges tettest (selv små nyheter som hardware-kravet til Black Ops 2 på PC), og får prioritet over mindre kjente - men kanskje potensielt mer interessante - nyheter.

 

Jeg mener ikke nødvendigvis at det må være et segment kun for spill på Steam, kun for Greenlight-spill. Kanskje heller et segment for oppkommende indie-spill som virker lovende, hvor det tas spill fra både Greenlight og andre steder, som settes inn i rampelyset?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

ingen tilgang til spill jeg har betalt for fordi nettet er nede er ikke noe å rope hurra for...

 

Du må allerede være på Steam før du går offline, er ikke vanskeligere enn det!

Lenke til kommentar

Men nå er jo ikke Android-spill lagt inn i samme serie som "Månedens anbefalte iPhone- og iPad-spill". Android har et eget segment - greit nok - men denne er ikke fulgt opp like bra, på langt nær. Ser man i artikkelarkivet deres, finnes det 35 artikler relatert til Android-baserte mobiler (som det omtrent finnes hundrevis av) - mange av disse er ikke direkte relatert til Android - mens Iphone har 130 relaterte artikler. Det finnes nå fem iphone-modeller (pluss den nye som kommer etter hvert).

Joda, det ser jeg. iOS har tradisjonelt vært et større format, og det tok tid før Android etablerte seg som en skikkelig konkurrent i spillutgivernes øyne. Men uansett, akkurat "månedens anbefalte"-serien har jo én artikkel for hver av plattformene, så der er det forhåpentligvis ganske lik dekning.

 

Jeg mener ikke nødvendigvis at det må være et segment kun for spill på Steam, kun for Greenlight-spill. Kanskje heller et segment for oppkommende indie-spill som virker lovende, hvor det tas spill fra både Greenlight og andre steder, som settes inn i rampelyset?

Det er en bedre idé, ja. Jeg er litt skeptisk til å dekke indie-spill på en annen måte enn vi dekker andre spill på (noe som f.eks. er grunnen til at Ukens nettutgivelser konsekvent tar med "store" PC-spill i tillegg til genuint uavhengige spill, så lenge de ikke har butikkutgivelse i Norge). Men det kan godt tenkes en slik type artikkelserie hadde hatt noe for seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ingen tilgang til spill jeg har betalt for fordi nettet er nede er ikke noe å rope hurra for...

 

Du må allerede være på Steam før du går offline, er ikke vanskeligere enn det!

Tror jeg må ha en magisk versjon av Steam. De gangene jeg har vært uten nett får jeg bare spørsmål om jeg ønsker å fyre opp Steam i offline mode. Velger "Jupp jupp" og spiller som vanlig. Selvsagt med spill som ikke krever nett...

Har ikke gjort noe spesielt for å enable dette som jeg vet om, så jeg forstår egentlig ikke alt snakket rundt problemer med Steam og offline mode. Men jeg registrerer at det er et problem for mange.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tror jeg må ha en magisk versjon av Steam. De gangene jeg har vært uten nett får jeg bare spørsmål om jeg ønsker å fyre opp Steam i offline mode. Velger "Jupp jupp" og spiller som vanlig. Selvsagt med spill som ikke krever nett...

Har ikke gjort noe spesielt for å enable dette som jeg vet om, så jeg forstår egentlig ikke alt snakket rundt problemer med Steam og offline mode. Men jeg registrerer at det er et problem for mange.

 

Vel, jeg har prøvd flere ganger å starte STEAM med offline modus mens jeg er offline, men da kommer ikke programmet opp..

Lenke til kommentar

Da i tilfelle har du ikke aktivert offline-mode den éne gangen det kreves.

 

Mange spill du kjøper på Steam krever ikke engang at du starter selve Steam. Du kan starte spillet via exe'en som du finner i spillets mappe i SteamApps-mappa.

 

 

Det er en bedre idé, ja. Jeg er litt skeptisk til å dekke indie-spill på en annen måte enn vi dekker andre spill på (noe som f.eks. er grunnen til at Ukens nettutgivelser konsekvent tar med "store" PC-spill i tillegg til genuint uavhengige spill, så lenge de ikke har butikkutgivelse i Norge). Men det kan godt tenkes en slik type artikkelserie hadde hatt noe for seg.

Det hadde vært flott. De store utviklerne med massive utgivere i ryggen klarer fint å promotere sine spill på egenhånd. Om man som spilljournalist virkelig skal bidra (smått) til videreutvikling av industrien, mener jeg det er viktig å hjelpe til å promotere de mindre utviklerne, som ofte har bedre ideer enn mange av de største, best betalte selskapene. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

 

Det er en bedre idé, ja. Jeg er litt skeptisk til å dekke indie-spill på en annen måte enn vi dekker andre spill på (noe som f.eks. er grunnen til at Ukens nettutgivelser konsekvent tar med "store" PC-spill i tillegg til genuint uavhengige spill, så lenge de ikke har butikkutgivelse i Norge). Men det kan godt tenkes en slik type artikkelserie hadde hatt noe for seg.

Det hadde vært flott. De store utviklerne med massive utgivere i ryggen klarer fint å promotere sine spill på egenhånd. Om man som spilljournalist virkelig skal bidra (smått) til videreutvikling av industrien, mener jeg det er viktig å hjelpe til å promotere de mindre utviklerne, som ofte har bedre ideer enn mange av de største, best betalte selskapene. :)

 

Helt enig med Hr. Jenssen der!

Lenke til kommentar

Grunnen til at Greenlight systemet feilet, var pga. at brukerne kan vote ned spill som de ikke "likte". Jeg liker ikke sportsspill, men det betyr ikke at jeg burde kunne vote ned et godt sportspill som mange andre liker.Når du har femti tusen tenåringer som voter på spill som er gode, men som de _syntes_ er dårlig, blir alt en stor clusterf*ck.

 

Da tror jeg ikke du forsto konseptet: Spillet er ikke garantert en plass bare på grunnlag av stemmer; det må være mye aktivitet, og folk må "kjempe" for å få spillet på Steam, det er ikke bare stemmene som teller.

 

Ja, men den aktiviteten kan jo være negativ, som fører til at spillet ikke kommer på Steam Greenlight.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...