Gå til innhold

Reparere minnepenn?


Kazooo

Anbefalte innlegg

Jeg har en Verbatim minnepenn på 8GB som har er skrivebeskyttet.

 

Når jeg kobler den til pcen, kommer den opp med en gang, og jeg kan lese fra den uten problemer.

 

Problemet er at den sier den er skrivebeskyttet, og jeg får ikke fjernet den ved å høyreklikke osv. Den har ingen fysisk knapp til å skru av og på skrivebeskyttelsen.

 

Må jeg innse at slaget er tapt, eller finnes det veier å gå for å formatere den, evt reparere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kjører gjennom formateringsprosessen, og ber meg om å opprette partisjoner og formatere de etter den er ferdig. Jeg får ikke opprettet partisjoner, og heller ikke formatert den øvrig. Alt innholdet er fortsatt på minnepennen. Jeg begynner å innse at slaget muligens er tapt... Den står fortsatt som skrivebeskyttet. har prøvd med 'fdisk' og der får jeg heller ikke gjort endringer.

Lenke til kommentar

Er minnepennen gammel, slik at minnet kan være "utslitt" og gått over i "read-only" modus?

 

Har du prøvd DISKPART CLEAN?

 

Jeg hadde en minnepenn laget på Mac som ikke ble gjenkjent av Windows. Fikk ikke formatert den i Filbehandling eller slettet partisjonen fra Diskbehandling. Men DISKPART og CLEAN fungerte! Da ble minnepennen helt blank og jeg kunne opprette ny partisjon og formatere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...