Gå til innhold

Podkast: Konsollene som aldri fikk bred lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk en CDI for mange år siden (når PS var på vei inn)

 

Typen jeg fikk var en Philips CD-i 400 series

 

Konsollen i seg selv var ganske gode spesifikasjoner på og den kunne ha hatt en fin fremtid hadde philips reklamert litt..

Men det er vel strengt tat ikke noen som har hørt om den.. selvom den var veldig fremtidsrettet.. med "media senter" løsning.. og litt forskjellig..

Lenke til kommentar

Jeg fikk en CDI for mange år siden (når PS var på vei inn)Typen jeg fikk var en Philips CD-i 400 seriesKonsollen i seg selv var ganske gode spesifikasjoner på og den kunne ha hatt en fin fremtid hadde philips reklamert litt.. Men det er vel strengt tat ikke noen som har hørt om den.. selvom den var veldig fremtidsrettet.. med "media senter" løsning.. og litt forskjellig..

 

Jeg husker jeg så CD-i tidlig på 90-tallet og ble VELDIG imponert. Da var jeg kanskje 12 år? Men i ettertid er den jo ganske latterliggjort, kanskje mye pga. Zelda-spillene de laget på lisens fra Nintendo.

Lenke til kommentar

Jeg husker jeg så CD-i tidlig på 90-tallet og ble VELDIG imponert. Da var jeg kanskje 12 år? Men i ettertid er den jo ganske latterliggjort, kanskje mye pga. Zelda-spillene de laget på lisens fra Nintendo.

 

Jeg var ikke gammle gutten når jeg fikk CD-Ien og det var jo gøy.. selvom jeg var litt skuffet siden jeg ikke fikk PS.. men utifra mulighetene CD-Ien skulle tilby så ville den vært mange ganger bedre en sonys PS.

 

CD-Ien min sammen med noen få spill ligger fint pakket vekk, og er klar til og bli tat frem i forbindelse med en "minnestund" men jeg ser utifra Ebay så er jo maskinen verd nesten like mye som den var når den var NY...

Lenke til kommentar

Husker jeg kom over en CD-i i Nederland i 1994. Dingsen så jo lovende nok ut, og virket mye mer "voksen" enn SNES og MegaDrive, men spillene var triste greier. Fikk prøvd Zelda - Wand of Gamelon og et Myst-aktig spill som hette Inca eller noe slikt. Begge var fullstendig håpløse.

Det kan jeg nok se for meg... de spillene jeg har liggende var også ganske håpløse... spesielt med tanke på den "stilige" kontrollen som man skulle bruke..

(for min del var det kontrollen som ødela hele opplevelsen..)

 

 

Lenke til kommentar

Husker jeg kom over en CD-i i Nederland i 1994. Dingsen så jo lovende nok ut, og virket mye mer "voksen" enn SNES og MegaDrive, men spillene var triste greier. Fikk prøvd Zelda - Wand of Gamelon og et Myst-aktig spill som hette Inca eller noe slikt. Begge var fullstendig håpløse.

 

Wand of Gamelon er jo berømt for å være helt elendig. Men det kom jo noen morsomme youtube-videoer ut av det, i det minste!

 

Husker jeg kom over en CD-i i Nederland i 1994. Dingsen så jo lovende nok ut, og virket mye mer "voksen" enn SNES og MegaDrive, men spillene var triste greier. Fikk prøvd Zelda - Wand of Gamelon og et Myst-aktig spill som hette Inca eller noe slikt. Begge var fullstendig håpløse.
Det kan jeg nok se for meg... de spillene jeg har liggende var også ganske håpløse... spesielt med tanke på den "stilige" kontrollen som man skulle bruke.. (for min del var det kontrollen som ødela hele opplevelsen..)

Beste CD-i spillet må være Mad Dog McCree fordi det er så sinnsykt cheesy :)

Endret av TST
Lenke til kommentar

Pocketstation het devicen til final fantasy 8. Funker med pal-versjonen yil spillet selv om enheten aldri kom ut utenfor japan

 

TUSEN takk for info, skal nevne det i neste episode! Når jeg søker dette opp virker det som PC-versjonen kom med en slags emulator som kunne kjøre Pocketstation-spillet. Pussige greier!

 

Atari lynx kjøpt for 2000kr på brio leker i trondheim .. e spill inl california games som jeg og da kompis i skolen system linka med kabel i friminuttene og spilte multi player... men fy hvor katta (lynx) sugde strøm av de 6 batteriene

 

Gameboy har heller ikke imponerende batteritid men den fremstår som fantastisk sammenlignet med f.eks Lynx og Game Gear, ja! Men Lynx er verdt å nevne pga. Chip's Challenge som er et solid spill.

Endret av TST
Lenke til kommentar

Kjøpte Sega Saturn en liten stund etter playstation kom ut. Var vanskelig å få tak her i Norge, dessverre.

 

Samme med Dreamcast, Akers Mic var vel de eneste som solgte ved lansering i Norge. Tror de var et par dager etter resten av europa.Beste konsollen noensinne. Teknisk kjempehopp fremover og PS2 var et skikkelig nederlag i forhold da den kom ut.

 

Neo Geo pocket color kjøpte jeg også, tror spiderman kjeden var den eneste som tok den inn. Beste håndholdte maskinen jeg har hatt, med tidenes beste styre-stikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Atari lynx kjøpt for 2000kr på brio leker i trondheim .. e spill inl california games som jeg og da kompis i skolen system linka med kabel i friminuttene og spilte multi player... men fy hvor katta (lynx) sugde strøm av de 6 batteriene

 

Gameboy har heller ikke imponerende batteritid men den fremstår som fantastisk sammenlignet med f.eks Lynx og Game Gear, ja! Men Lynx er verdt å nevne pga. Chip's Challenge som er et solid spill.

 

Klax, stun runner, gauntlet,chequred flag, ninja gaiden og blue lightning var solide spill sikkert flere men var vanskelig å kjøpe hær i norge var i kontakt me telegames i england som faktisk lagde egene atari lynx spill pga lite titler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...