Gå til innhold

Hvilke jobber er jeg kvalifisert for? Msc


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er etterhvert ferdigutdannet med Msc i strategic marketing management fra BI Oslo, og har så smått begynt å se meg om etter jobb.

 

De første valgene som møter meg er management consultant, enten i et av de store regnskap/advisory-firmaene(deloitte, Pwc) eller i et av de mer spesialiserte konsulentfirmaene(Capgemini, Accenture), og brand manager/produktsjef i Orkla eller Tine.

 

Hvilke andre bransjer bør jeg sikte meg inn mot? Er det andre som har lignende erfaringer å dele?

 

Min styrke er ikke nødvendigvis det kreative(jeg kommer nok aldri til å lage så mye reklame, det får reklamebyråene gjøre), men heller det analytiske, metodiske og de strategiske valgene bak.

 

hovedandelen av kursene går enten på metode/dataanalyse, markedsføringsteori, i tillegg til enkeltkurs i finans, etikk, strategi.

 

Tusen takk for innspill og svar.

Endret av haakonsen22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg er etterhvert ferdigutdannet med Msc i strategic marketing management fra BI Oslo, og har så smått begynt å se meg om etter jobb.

 

De første valgene som møter meg er management consultant, enten i et av de store regnskap/advisory-firmaene(deloitte, Pwc) eller i et av de mer spesialiserte konsulentfirmaene(Capgemini, Accenture), og brand manager/produktsjef i Orkla eller Tine.

 

Hvilke andre bransjer bør jeg sikte meg inn mot? Er det andre som har lignende erfaringer å dele?

 

hovedandelen av kursene går enten på metode/dataanalyse, markedsføringsteori, i tillegg til enkeltkurs i finans, etikk, strategi.

 

Tusen takk for innspill og svar.

Jeg ville opprettet megselv et AS og startet som selvstendig markedsføringskonsulent ;)

 

-frank

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ville opprettet megselv et AS og startet som selvstendig markedsføringskonsulent ;)

 

-frank

 

Det er selvsagt en ide, men uten noen erfaring fra bransjen mener jeg at jeg ville vært på lite attraktiv og mest sannsynlig levere mindre gode resultater. Et AS vil heller være en mulighet i fremtiden, etter å ha opparbeidet meg litt mer erfaring og kontakter.

Lenke til kommentar

Jeg ville opprettet megselv et AS og startet som selvstendig markedsføringskonsulent ;)

 

-frank

 

Det er selvsagt en ide, men uten noen erfaring fra bransjen mener jeg at jeg ville vært på lite attraktiv og mest sannsynlig levere mindre gode resultater. Et AS vil heller være en mulighet i fremtiden, etter å ha opparbeidet meg litt mer erfaring og kontakter.

Jeg er uenig, da du har muligheten til å underby større og mer etablerte selskaper. Og det er få jobber som tillater en å ta med en "portfolio" av hva man har gjort for hvilken kunde, så du kan ende opp med å jobbe for et markedsføringsbyrå og så ikke kunne bruke "referansene" dine til å lete etter nye og mer spennende stillinger.

 

-frank

Lenke til kommentar

Korleis har du klart å fullføre ei mastergrad utan å vite kvar du skal søke jobb?

 

Uansett så vil det mest aktuelle være å sjå kvar dei andre medstudentane dine har fått jobb. Dette kan du gjere så enkelt som at du googler navnet til enkelte av fjorårets avgangselever for å sjå kor dei har fått jobb (dei fleste vil nok liste opp arbeidsgiveren sin i offentlige profiler på f.eks facebook).

 

Ellers så er det berre å søke på alle jobber som er relevante eller som ligner på relevante jobber. Berre det å få seg ein jobb i eit konsulent firma slik at du kan føre opp denne arbeidserfaringa på CVen vil i være svært positivt når du seinare søker på andre jobber som kanskje er meir relevante for utdanninga di.

Lenke til kommentar

Først, jeg er ikke ferdigutdannet, men jeg nærmer meg.

 

Som dere ser over er det veldig mange alternativer, men jeg ser etter noe jeg selv ikke har sett. Med den utdannelsen kan man være kvalifisert for ganske mye, og jeg vil gjerne vite om muligheter jeg ikke har tenkt over.

 

Som sagt, hovedmulighetene mine er enten i konsulentbransjen eller produktledelse/markedsavdelinger.

 

Noen som har noen tanker utenfor disse typene stillinger?

Endret av haakonsen22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...