Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp med privatisteksamen


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et vitnemål fra Allmenne, økonomiske & administrative fag fra

2009. Jeg ønsker å forbedre noen karakterer, men ser at enkelte emner

er fjernet siden jeg tok eksamen.

 

 

Jeg har fordypningsfaget: AA6721 - Markedsføring II.

Kan dette byttes ut med faget: SAM3006 - Markedsføring og ledelse 2?

 

Jeg har spurt privatistkontoret, men fikk ikke helt klart svar av de.

 

De skriver;

 

"I henhold til forskrift til opplæringsloven vil fag som er bestått etter læreplaner for Reform 94 kunne erstatte fag i gjeldende læreplanverk (Kunnskapsløftet)."

 

Jeg blir ikke helt klok av dette svaret desverre..

 

Noen som vet?

 

Takker!

 

EDIT: Fant dette svaret her på forumet fra en tidligere diskusjon så nå vet jeg. :)

 

Dersom du skal forbedre karakterer for å søke til høyere utdanning gjennom samordna, kan du forbedre fag på et reform 94-vitnemål uten å konvertere vitnemålet til kunnskapsløftet, såfremt du erstatter fag med tilsvarende fag i kunnskapsløftet. Dersom du eksempelvis vil forbedre Kroppsøving VF4900 på vitnemålet, må du ta tilsvarende fag, KRO1003 i kunnskapsløftet. Du Vil ikke lenger få fagkoden konvertert å påført vitnemålet, men det er anledning for å legge ved kompetansebevis fra KL når du sender inn vitnemål, og da vil denne karakteren ligge til grunn når du søker. Altså vil VF4900 fortsatt stå på vitnemålet, men du har lagt ved kompetansebevis med KRO1003, og da vil denne karakteren regnes som en forbedring.

Det betyr at du ikke trenger å ta nye fag som hører til fagsammensetningen i kunnskapsløftet, såfremt du ikke skal konvertere hele vitnemålet med alle fagkodene.

Dersom du vil stryke fag må vitnemålet konverteres

 

Det står mer om dette her:

http://www.samordnao...kapsloftet.html

Endret av MasterShake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...