Gå til innhold

Hvilket 670 kort skal jeg velge?


massa21

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.overclock...do-the-stats/50

 

 

 

 

sjekk ut den siden her, viser en ganske grei graf i forhold til hvem som har hatt mest suksess med å overklokke.

 

 

Husk: Overklokking av skjermkort, spesielt 6XX serien er et veldig stort monopol, enten så kan du være heldig, eller så kan du ha utrolig uflaks. Lykke til!! Btw, utifra hva jeg har hørt, så skal i det minste, TOP, EVGA FTW, Gigabyte ha ganske høy sannsynlighet, dette stemmer jo egentlig veldig bra med grafen som du finner på siden jeg linka deg. Jeg har også hørt at MSI sin Power Edition skal også være god, samtidig har den bra kjøling.

 

Btw, EVGA FTW har external exhaust, det vil si at all varmen ikke blir sluppet ut i selve kabinettet ditt..i motsetning til de fleste andre ikke-referanse kortene. Dette er litt smak og behag men, men er veldig bra til eventuell senere SLI.

Endret av EnlightenedCookie
Lenke til kommentar
ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA til 2995,- er et godt kjøp. Jeg ville ikke betalt 500,- mer for TOP-versjonen siden du enkelt kan overklokke kortet selv (dog, det finnes ingen garanti for at det overklokker til TOP-nivå). Såvidt jeg vet er klokkefrekvensen den eneste forskjellen mellom disse, kjøleren og PCB er lik. Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA er et like så godt alternativ. Kjøleren lager litt mer lyd, men temperaturene er lave. Gigabyte-kortet er klokket til 980MHz. :) Endret av Genius-Boy
Lenke til kommentar

ville heller kjøpt msi power edition kortet hvis du skal overclocke

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=756301

 

dette kortet er veeeeldig mye bedre enn de andre på overclocking og med en knapp kan du overvolte og skru opp watt mye mer.

 

btw arni, godt mulig at nvidia ikke tilater overvolting med software men afterburner støtter det regardless og power edition er helt rått på overclocking

 

(vet at dette gjelder 660ti men de er nesten identiske bortsett fra minnehastigheten.)

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg kommer til og kjøpe Gigabyte sitt, fordi de har mest suksess fulle OC'er og jeg vil ha et kort som presterer så godt som mulig.

Da burde du jo kjøpe 680 Classified eller HD 7970 TOXIC

 

Det blir litt for dyrt for min lomme, det jeg mente var at jeg kjøper det 670 kortet som potensielt overclocke best, og så gir meg mest FPS i forhold til pris.

Lenke til kommentar

670 Power Edition er det 670et som overklokker mest vil jeg anta.

Om du skal ha en massiv overklokk er det dog 7950 du må se på, disse klarer jo nesten +50% core og bortimot +30% memory.

 

Må bare si tusen takk for svar, men jeg har dårlig erfaring med AMD kort (6950CF) så jeg prøver Nvidia denne gang, men igjen takk for anbefalingene :-)

Lenke til kommentar

670 Power Edition er det 670et som overklokker mest vil jeg anta.

Om du skal ha en massiv overklokk er det dog 7950 du må se på, disse klarer jo nesten +50% core og bortimot +30% memory.

 

Må bare si tusen takk for svar, men jeg har dårlig erfaring med AMD kort (6950CF) så jeg prøver Nvidia denne gang, men igjen takk for anbefalingene :-)

Vel, du kan ikke sammenligne et CFX-oppsett mot et enkelt kort og forvente at stabiliteten er den samme. CFX og SLI er på ingen måte modne teknologier (til tross for at første gang konseptet Alternate Frame Rendering ble implementert som en forbrukerløsning var i 2005.)

Lenke til kommentar

Om du skal ha en massiv overklokk er det dog 7950 du må se på, disse klarer jo nesten +50% core og bortimot +30% memory.

 

Hvis jeg overklokker et 7950, vil jeg klare å komme på samme nivå som et GTX670?

Vil du si at det er smartere å gå for et HD7950 enn et GTX670?

7950 er også vesentlig billigere og ligger på samme prisnivå som et GTX660.

Lenke til kommentar

Om du skal ha en massiv overklokk er det dog 7950 du må se på, disse klarer jo nesten +50% core og bortimot +30% memory.

 

Hvis jeg overklokker et 7950, vil jeg klare å komme på samme nivå som et GTX670?

Vil du si at det er smartere å gå for et HD7950 enn et GTX670?

7950 er også vesentlig billigere og ligger på samme prisnivå som et GTX660.

Du vil få praktisk talt like resultater som et overklokket 680 med et overklokket 7950...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...