Gå til innhold

ArmA 3-utviklere arrestert i Hellas (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er helt forventet, og alle som tenker seg om vil forstå at dette er ulovlig og klassifisert som spionasje, uavhengig av motivasjon. De som har vært i forsvaret er nok godt kjent med problemstillingen. Jeg husker selv utspørring av soldater i forbindelse med en øst-europeisk bil som ble observert rundt flere militærbaser i indre Troms, og en sjåfør med stort kamera...

Lenke til kommentar

Tja, det samme skjer hvis du står og tar bilder utenfor en norsk militærleir/utstyr og blir oppdaget. Er vel ikke akkurat samme straffereaksjon, men samme greien. Mange steder det er foto/kamera forbud i det norske forsvaret også ;)

 

Men i Norge bare tar de kamera eller sletter bildene, de gir deg ikke 20 års straff, helt latterlig egentlig, visst det var så viktig ville de gjort det samme ikke sendt masse straffer og dritt til 2 amatører, de har jo eksperter de finner jo lett ut om de er trussel eller ikke, blir nesten Kongo nivå

Lenke til kommentar

Tja, det samme skjer hvis du står og tar bilder utenfor en norsk militærleir/utstyr og blir oppdaget. Er vel ikke akkurat samme straffereaksjon, men samme greien. Mange steder det er foto/kamera forbud i det norske forsvaret også

Men i Norge bare tar de kamera eller sletter bildene, de gir deg ikke 20 års straff, helt latterlig egentlig, visst det var så viktig ville de gjort det samme ikke sendt masse straffer og dritt til 2 amatører, de har jo eksperter de finner jo lett ut om de er trussel eller ikke, blir nesten Kongo nivå

 

En ramme på 20 år for spionasje er da ikke ille. Hva er rammen i Norge for spionasje? Treholt fikk jo 20 års ubetinget fengsel for spionasje. USA og andre stormakter opererer sikkert med livstid som ramme for spionasje. Så kommer spørsmålet da, er 2 spillutviklere som gjør research til et spill regnet som spioner. Det vil jeg ikke tro og er rimelig sikker på at Hellas kommer til samme konklusjon. Uansett burde de også gjort litt research i Hellas før de gikk rundt å tok bilder av militære installasjoner.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Tja, det samme skjer hvis du står og tar bilder utenfor en norsk militærleir/utstyr og blir oppdaget. Er vel ikke akkurat samme straffereaksjon, men samme greien. Mange steder det er foto/kamera forbud i det norske forsvaret også
Men i Norge bare tar de kamera eller sletter bildene, de gir deg ikke 20 års straff, helt latterlig egentlig, visst det var så viktig ville de gjort det samme ikke sendt masse straffer og dritt til 2 amatører, de har jo eksperter de finner jo lett ut om de er trussel eller ikke, blir nesten Kongo nivå
En ramme på 20 år for spionasje er da ikke ille. Hva er rammen i Norge for spionasje? Treholt fikk jo 20 års ubetinget fengsel for spionasje. USA og andre stormakter opererer sikkert med livstid som ramme for spionasje. Så kommer spørsmålet da, er 2 spillutviklere som gjør research til et spill regnet som spioner. Det vil jeg ikke tro og er rimelig sikker på at Hellas kommer til samme konklusjon. Uansett burde de også gjort litt research i Hellas før de gikk rundt å tok bilder av militære installasjoner.

 

har en kompis som tok ulovlige bilder av fly på en militær base, en bil kom etter han og tok kamere og slettet bildene, de gjorde ingen ting annet, så det er bare tull

Lenke til kommentar
Tja, det samme skjer hvis du står og tar bilder utenfor en norsk militærleir/utstyr og blir oppdaget. Er vel ikke akkurat samme straffereaksjon, men samme greien. Mange steder det er foto/kamera forbud i det norske forsvaret også
Men i Norge bare tar de kamera eller sletter bildene, de gir deg ikke 20 års straff, helt latterlig egentlig, visst det var så viktig ville de gjort det samme ikke sendt masse straffer og dritt til 2 amatører, de har jo eksperter de finner jo lett ut om de er trussel eller ikke, blir nesten Kongo nivå
En ramme på 20 år for spionasje er da ikke ille. Hva er rammen i Norge for spionasje? Treholt fikk jo 20 års ubetinget fengsel for spionasje. USA og andre stormakter opererer sikkert med livstid som ramme for spionasje. Så kommer spørsmålet da, er 2 spillutviklere som gjør research til et spill regnet som spioner. Det vil jeg ikke tro og er rimelig sikker på at Hellas kommer til samme konklusjon. Uansett burde de også gjort litt research i Hellas før de gikk rundt å tok bilder av militære installasjoner.

 

har en kompis som tok ulovlige bilder av fly på en militær base, en bil kom etter han og tok kamere og slettet bildene, de gjorde ingen ting annet, så det er bare tull

 

Hva er tull?

Lenke til kommentar

Sensasjonalisering?Altså, dersom det nå er viden kjent at de drev med spillutvikling, så burde vel sjansen for å bli dømt for "spionasje" (hahahaha, latterlig konsept, enkelte mennesker lever tydeligvis fortsatt i mccarthy æraen) være temmelig inteteksisterende?Vet ikke helt jeg, men når det er SÅ åpenbart at disse menneskene IKKE er "spioner" (lol), så burde vel saken vært forkastet i rettsystemet allerede?

 

Du burde skjønne at ingen land ville like at noen kartla deres militære innstallasjoner og baser noe sted. At de skal bruke informasjonen i ett spill er irrelevant.

 

Hadde de tatt bilder av militærbaser i Norge ville de også blitt arrestert og etterforsket.

Lenke til kommentar
Sensasjonalisering?Altså, dersom det nå er viden kjent at de drev med spillutvikling, så burde vel sjansen for å bli dømt for "spionasje" (hahahaha, latterlig konsept, enkelte mennesker lever tydeligvis fortsatt i mccarthy æraen) være temmelig inteteksisterende?Vet ikke helt jeg, men når det er SÅ åpenbart at disse menneskene IKKE er "spioner" (lol), så burde vel saken vært forkastet i rettsystemet allerede?
Du burde skjønne at ingen land ville like at noen kartla deres militære innstallasjoner og baser noe sted. At de skal bruke informasjonen i ett spill er irrelevant.Hadde de tatt bilder av militærbaser i Norge ville de også blitt arrestert og etterforsket.

 

Leste du ikke hva jeg skrev over, de har ikke gjort det i norge

Lenke til kommentar

Leste du ikke hva jeg skrev over, de har ikke gjort det i norge

 

Eg leste det du skrev ja, men kan du si nøyaktig kva det var kameraten din gjorde?

 

Eg kan garantere deg at om han lå i buskene rundt en militærleir her i Norge hadde de ikkje bare slettet bildene hans.

 

Om han var inne til førstegangstjeneste og tok bilder av noen kule fly uten å tenke seg om så ville de nok bare gjøre som du sier, og riste på hodet av tosken etterpå :p

 

Du skjønner forskjellen ikkje sant?

 

Det er jævlig stor forskjell på å ta noen bilder av noen fly, og å kartlegge militære installasjoner.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Leste du ikke hva jeg skrev over, de har ikke gjort det i norge

 

Eg leste det du skrev ja, men kan du si nøyaktig kva det var kameraten din gjorde?

 

Eg kan garantere deg at om han lå i buskene rundt en militærleir her i Norge hadde de ikkje bare slettet bildene hans.

 

Om han var inne til førstegangstjeneste og tok bilder av noen kule fly uten å tenke seg om så ville de nok bare gjøre som du sier, og riste på hodet av tosken etterpå :p

 

Du skjønner forskjellen ikkje sant?

 

Det er jævlig stor forskjell på å ta noen bilder av noen fly, og å kartlegge militære installasjoner.

Joda, men han var ikke i militære, i bodø kan man se hovedflystasjonen til Bodø visst man er en spes plass, han er fly ekspert og tok bilder av fly og basen rundt, så kom det en militær bil og slettet alle bildene, ingen ting mere skjedde. trur han måtte vise Id var det eneste,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...