Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke tilgang til internett.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Så dette skjedde bare sånn plutselig. Får melding om at dns serveren ikke svarer og andre ganger at "Bredbåndsmodemet har problemer med tilkoblingen". Har prøvd flere dns servere som feks 8.8.8.8 8.8.4.4 (google) osv

 

Når jeg pinger i cmd, får jeg "Foresporsel avbrutt".

 

Tingen er at modemet lyser grønt og fint, det samme gjør "kabel boksen" som er koblet i veggen over tv kabel uttakene. Tror det er nett fra kanal digital.

 

Så om noen har peiling på hva som er problemet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å koble til rett i modemet. Boksen nærmest veggen.

Du får pinget 127.0.0.1?

 

Prøv også å restarte router og modem (slå av om den har knapp og ta ut kabel i 30sek).

Skrevet

Prøv å stille PCen tilbake til et tidligere gjennopprettingspunkt.

 

Glemte å si at dette gjelder alt som prøver å bruke nettet. Flere pc'er, mobil og ps3.

 

Prøv å koble til rett i modemet. Boksen nærmest veggen.

Du får pinget 127.0.0.1?

 

Prøv også å restarte router og modem (slå av om den har knapp og ta ut kabel i 30sek).

 

Har prøvd alt til ingen nytte. Får pinget 127.0.0.1 ja.

Skrevet (endret)

Logg inn på routeren og sjekk om DNSen er fylt ut der og at andre innstillinger ser riktige ut... Betalt internettregningen i det siste? ;)

 

Om du ikke får nett gjennom modemet etter en restart tror jeg du bør ringe ISPen din. Kan være feil på linjen. Sjekk nettsidene deres om driftsmeldinger.

Endret av Kakeshoma
Skrevet (endret)

Det første du bør sjekke, hvis mulig, er om det fungerer fra en annen PC.

Du kan eventuelt også teste med mobiltelefonen hvis du har WiFi.

 

DNS er ikke problemet her, men default gateway / rutingen.

Endret av Steina
Skrevet

Logg inn på routeren og sjekk om DNSen er fylt ut der og at andre innstillinger ser riktige ut... Betalt internettregningen i det siste? ;)

 

Om du ikke får nett gjennom modemet etter en restart tror jeg du bør ringe ISPen din. Kan være feil på linjen. Sjekk nettsidene deres om driftsmeldinger.

 

Ingen driftsmeldinger på mitt postnummer.

Så da er det ikke noe annet å gjøre en å ringe canal digital da?

Skrevet

Hvis det står 0.0.0.0, så rebooter du routeren og modemet. Hvis problemet vedvarer kontakter du ISP.

 

Dette skjer ofte hos meg, da det er et eller annet galt med DHCP tjener et hakk lenger opp i systemet.

Skrevet

Hvis det dbass sier ikke hjelper, så resett modemet.

Dette gjør du ved å stikke inn en pennespiss i resethullet i 10 sek.

 

Når modem og router fungerer, så skal du ha en annen adresse enn 0.0.0.0.

 

Resette modemet og slå av i 30 sec osv, var det første jeg prøvde.

 

Vet ikke engang hvem som er ISP..En måte å finne det ut på?

Skrevet

Regner med dere betaler for internett hver/hver 3. måned, så det kan ikke være så skrekkelig vanskelig å finne ut av.

 

Leier en leilighet med inkl nett. Kontaktet utleier og han hadde absolutt ingen peiling.

Skrevet

Men altså, hvilket modem har du,

via kabel tven, eller telefon

 

Netgear. Er vel kabel da modemet er koblet i samme "firkant" i veggen som tv'n.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...